مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد:

حوزه‌های علمیه همواره در کنار شهیدان و جبهه مقاومت خواهند بود

کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم

عضو شورای عالی مدیر حوزه‌های علمیه گفت: جبهه مقاومت هرگز درگیر جنگ مذهبی و فرقه ای نخواهد شد و این را باید بدانیم که پشت سر داعش ، صهیونیست‌ها و آمریکایی قرار داشته و دارند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دومین کنگره بین المللی بزرگداشت 140 شهید مدافع حرم که امروز (پنجشنبه دوم اسفندماه) در تالار بیداری جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، به شهدای مدافع حرم و خانواده‌های آنان درود فرستاد و گفت: شهدای روحانی از نهاد حوزه برخواسته و با خون خود، خط شهادت را ترسیم کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: صبر و استقامت خانواده‌های شهدا پیشگامان این خط روشن بوده و هستند. روزی که علامه امینی شهداء الفضیله را نوشت شاید نمی دانست که در فاصله کوتاهی به واسطه امامی که او را ذخیره اسلام می‌دانست، قیامی برپا شود که در آن ده‌ها برابر شهید از روحانیت بر آن پرونده قطور پیشین افزوده شود.

وی با اشاره به جمع آوری نام 130 شهید بزرگ و عالم فرهیخته در کتاب «شهداء الفضیله» علامه امینی تصریح کرد: دفتر پرافتخار شهادت پیش از قرن چهارم از عالمان و صحابه سرشار بود و از قرن چهارم 130 شهید را ثبت کرد و تکمله‌هایی اضافه شد تا به بیش از هزار شهید برسد.

آیت‌الله اعرافی تقدیم هزاران شهید برای اسلام و آزادی و نجات امت و برپایی تمدین نوین اسلام را افتخاری برای حوزه برشمرد و اظهار داشت: این 140 شهید، برگی درخشان در کتاب قطور شهدای روحانیت است اما شهدای مدافع حرم از کشورهای مختلف اسلامی گل‌های سرسبد جریان بزرگ شهادت هستند و به روح آنان درود می‌فرستیم.

وی به نام حوزه از خانواده‌های معزز شهدا تقدیر و تشکر کرد و خاطرنشان ساخت: جهاد و شهادت در منطق اسلام ناب و جبهه مقاومت دارای یک دکترین و مکتب بسیار نورانی و رهایی بخش است. جهاد و شهادت راستینی که در این دکترین مطرح می‌شود با جهاد و شهادت دروغین داعشیزم و تکفیری‌ها بسیار فاصله دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه از عقلانیت به عنوان اولین ویژگی جهاد و شهادت راستین یاد کرد و گفت: جهاد و شهادت با آنکه مظهر احساس و عاطفه بی پایان است اما باید بر مبنای عدل و منطق استوار باشد و این خطی است که انقلاب اسلامی و مقاومت را از داعشیزم و حرکت‌های افراطی جدا می‌کند.

وی دفاع در برابر ظالمان را دومین ویژگی دانست و افزود: شهیدان مدافع حرم، شهیدان سرافرازی هستند که از سراسر جهان برای دفاع از سرزمین و ناموس اسلامی به میدان آمدهد و جان خود را تقدیم کردند.

آیت‌الله اعرافی بیان داشت: سومین ویژگی جهاد و شهادت راستین را فرماندهی واجد شرایط تشکیل می‌دهد. امروز افتخار می‌کنیم در آغاز پنجمین دهه انقلاب اسلامی با صدور بیانیه گام دوم، فرماندهی حرکت انقلاب اسلامی و مقاومت در دست رهبری بزرگ مانند امام خامنه ای است.

وی با اشاره به اینکه جهاد و شهادت راستین مبتنی بر یک سلسله آداب و قوانین و مقررات و خطوط قرمز است، ادامه داد: راهی که داعش و وابستگان به صهیونیزم طی کردند برای این بود که جهاد و شهادت را لوث کنند. تروریست‌ها خطوط قرمز انسانی را در جبهه انسانی زیرپا گذاشتند و هزار روش غیرانسانی و غیراسلامی را بکار گرفتند و هم چهره اسلام را مشوش کردند و هم بدترین قساوت را نشان دادند.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان ساخت: همسران و فرزندان روحانی شهید همسنگران ما در حوزه علمیه بودند و با فرماندهی و اذن ولایت فقیه و در سپاه  اسلام و دفاع از سرزمین‌های اسلامی و در برابر دشمنان مستکبر و خونخوار ایستادند.

وی حضور روحانیان مدافع حرم در عراق و سوریه را برگرفته از منطق مستشاری و کار فرهنگی و معنوی عنوان کرد و افزود: حضور آنان در دفاع از مشروع بوده و مبادا کسانی فکر کردند که ما در جنگ و فتنه مذهبی افتاده ایم، هیهات از اینکه روحانیت اسلام در جنگ و فتنه مذهبی بیفتد و هرگز در دام مباحث فرقه ای نخواهیم افتاد.

آیت‌الله اعرافی افزود: ما از غزه تا جنوب لبنان و سوریه و عراق و ایران شهدایی از همه مذاهب داریم و علمای شیعه و سنی در این راه به شهادت رسیدند. پشت صحنه داعش را صهیونیست‌ها تشکیل می‌دهند و واقعیت امروز برای همگان آشکار شده است.

وی ایستادگی محور مقاومت در برابر استکبار را یک اقدام مهم تمدنی خواند و تأکید کرد: اگر جلوی مزدوران استکبار جهانی نمی ایستادیم چهره جهان اسلام دگرگون شده بود و انقلاب اسلامی به سمت محاق می‌رفت.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: به نام حوزه عرض می‌کنم حوزه و روحانیت سرافراز اسلام همچنان پای آرمان‌های بلند اسلام و انقلاب اسلامی ایستاده است، قطعا انقلابی خواهد ماند، در کنار آرمان‌های بزرگ شهیدان می‌ایستد، گامی به عقب بازنخواهد گشت و در کنار شهیدان و جبهه مقاومت خواهد بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: ما با بیانیه گام دوم رهبر عزیزمان حتما آماده برداشته شدن گام‌های بلندتر خواهیم بود چرا که اگر روح این بیانیه را درک کرده و برای برطرف کردن نقص‌های گذشته گام برداریم آینده از آن اسلام خواهد بود. آینده ای که اسرائیل در آن جایگاهی نخواهد داشت و امت  اسلامی به معنای واقعی شکل گرفته و تمدن اسلامی شکل خواهد گرفت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱