درخشش نونهالان مهدکودک جامعه‌الزهرا(س) در اولین جشنواره سراسری سرود نماز مهدهای کودک

مهد کودک- جشنواره سرود13

مهدکودک شکوفه های بهار به عنوان یکی از 10 مهد برتر منتخب در جشنواره سرود نماز مهدهای کودک سراسر کشور تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مراسم اختتامیه اولین جشنواره سرود نماز مهدهای کودک سراسر کشور که در مراحل اولیه استانی، 7 هزار گروه مهدکودکی برای شرکت در این جشنواره، سرود اجرا کرده بودند روز یکشنبه 12 اسفند در ساختمان وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

آشنایی و انس با نماز به زبان کودکان، ایجاد زمینه مناسب برای انتقال مفاهیم نمازی از طریق مربیان به کودکان و تولید شعر و سرود نمازی در مهدهای کودک از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بود.

این جشنواره به همت ستاد اقامه نماز کشور و سازمان بهزیستی برگزار شد و در مراسم اختتامیه این جشنواره حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز و حمید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی سید محمدی سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشورو حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی دبیر جشنواره حضور داشتند.

140 اثر در مرحله استانی انتخاب شدند که مهد کودک جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در رتبه ی دوم استانی قرار داشت.

از بین 140 اثر راه یافته به مرحله کشوری، ۱۰ اثر برتر انتخاب شدند که مهدکودک شکوفه های بهار وابسته به جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یکی از این منتخبان نهایی بود.

قبادی دانا با تأکید بر اینکه رفتار مربیان مهدهای کودک بر روی کودکان تأثیر دارد، گفت: اگر بچه‌ها ببینند که مربی مهربان، صبور، صادق و با گذشت آنها هنگام نماز به اقامه نماز می‌پردازد، نماز را دلچسب خواهنددانست، اما اگر مانع بازی و تفریح کودکان شویم و آنها را به نماز واداریم، نماز برای آنها دلچسب نخواهدبود.

وی تصریح کرد: بهترین تبلیغ برای مناسک دینی مسئولیت‌پذیری و برخورد مهربانانه است. از سوی دیگر ارتباط معنوی فرزند با خدا از انحرافات و افسردگی پیشگیری می‌کند و موجب مصونیت در برابر مشکلات می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی تأکید کرد: عالم محضر خدا است و در عین حال محلی است که کودکان در آن به نظاره ما می‌نشینند. برخی کودکان در خانواده‌ها و مهدهای کودک متدین بزرگ می‌شوند، اما تناقض مسئولان در رفتار و گفتار موجب می‌شود که از دین‌زده شوند، اما همه باید بدانند که نه ما دین هستیم و نه مسئولان.

اهدای جایزه به ۱۰ مربی که بهترین گروه‌های سرود نماز را تربیت کرده بودند، بخش دیگری از این مراسم بود و در انتها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی طی سخنانی با تأکید بر اهمیت عمل در برابر سخن، گفت: با عملتان مردم را به حق دعوت کنید.

وی خطاب به مربیان مهدهای کودک، گفت: شما می‌توانید خیلی اثرگذار باشید. نحوه صدا زدن شما، حضور و غیاب کردن، لباس پوشیدن، حرف زدن و سایر اعمال شما بر کودکان تأثیرگذار است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱