با سخنرانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛

گردهمایی مبلغان جامعه‌الزهرا(س) در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد

گردهمایی مبلغان رمضان 5

گردهمایی مبلغان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در آستانه ماه مبارک رمضان با سخنرانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، گردهمایی مبلغان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در آستانه ماه مبارک رمضان از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی این مؤسسه علمی حوزوی در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که سخنران ویژه این مراسم بود، با بیان اینکه همه مؤمنان موظف و مکلف به تبیین و ترغیب افراد به خوبی‌ها و زیبایی‌ها هستند، گفت: فرصت ماه رمضان فقط به معنای تبلیغ من و شما برای مردم نیست. خیر شما موقعی است که در ماه مبارک رمضان چند نفر را در منطقه تبلیغی نسبت به مسئله تبلیغ، انگیزه‌مند کنید که فرآیند تبلیغ را بعد از شما ادامه دهند. اگر بتوانید غیرطلبه‌ها را در مسیر تبلیغ اسلام هدایت کنید آثار تبلیغی شما بیشتر می‌شود.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه تعابیر رهبر معظم انقلاب در بیانیه باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: وظیفه اصلی تبیین بیانیه گام دوم به عهده مبلغان دینی است و مبلغان دینی، بیانیه گام دوم انقلاب را با مکانیزم خانواده محوری تبیین کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه مبلغان باید سررشته‌دار تبلیغ دیگران شوند، تصریح کرد: شما باید دیگران را به وظایف تبلیغی خود آگاه و آنان را به تبلیغ دین تشویق کنید.  

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز به اهمیت تبلیغ اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید در ماه مبارک رمضان برای مردم تبیین کنیم که در جنگ جدی قرار گرفتیم و دشمنان در جبهه فرهنگی و اقتصادی با تمام وجود به میدان آمدند و از همه امکانات خود استفاده می‌کنند.  

وی با بیان اینکه مبلغان سرداران جنگ فرهنگی هستند، به مبلغان توصیه کرد که به شبهات مختلف توجه داشته باشند، شبهه را مطرح نکنند تا در ذهن بماند، ابتدا زمینه اعتقادی و ذهنی را فراهم کنند و بدون اینکه شبهه را ایجاد کنند و پرورش دهند، جواب شبهه را عنوان کنند.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام همچنین بر لزوم توجه به جوانان تأکید کرد و گفت: مبلغان از محبت و توجه به این قشر غفلت نکنند، امروز جوانان ما را درو می‌کنند و امید ما در این جنگ فرهنگی به ماه محرم و ماه مبارک رمضان است تا آنان را دریابیم.

در ابتدای این مراسم، خانم مریم چهرقانی از کارکنان اداره پاسخ به سؤالات دینی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به بیان شیوه استفاده مبلغان از سایت پاسخ به سؤالات فقه و معارف به نشانی www.pasokhbesoalat.ir پرداخت و بخش‌های فقهی، اعتقادی، قرآنی، تربیتی، تاریخی و شناخت متون اسلامی را توضیح داد.

وی همچنین بخش‌های نگارخانه، نرم‌افزار و محصولات فرهنگی، کتابخانه تخصصی، کارگاه آموزشی و پاسخگویی آنلاین را توضیح داد.

چهرقانی یادآور شد: پاسخگویی تلفنی به سؤالات فقهی و اعتقادی هر روز در دو نوبت صبح (ساعت 8 تا 12) و عصر (نیمه اول سال 16 تا 19 و نیمه دوم سال 15 تا 18) انجام می‌شود، در ماه مبارک رمضان نیز کارشناسان پاسخ به سؤالات از ساعت 8 تا 19 آماده پاسخگویی به سؤالات هستند.

وی یادآور شد: علاقه مندان می‌توانند جهت تماس تلفنی با شماره تلفن 31768-025 تماس بگیرند؛ همچنین اساتید  و مبلغان می‌توانند با معرفی خود از پاسخ اساتید مشاور (پاسخگویی تلفنی، مکاتبه ای و یا حضوری) بهره مند شوند.

در ادامه این همایش، خانم فرزانه حکیم زاده مدیرگروه پژوهشی تاریخ و سیره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام توضیحاتی درباره رهنامه ماه مبارک رمضان ارائه داد.

از دیگر مهمانان این برنامه، خانم زبیده خدایی نویسنده و مبلغ جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بود که به تبیین موضوع «تأثیر تغذیه بر هدایت و آرامش معنوی انسان» پرداخت.

معرفی کتاب «زن آقا» نوشته خانم زهرا کاردانی از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود که توسط نویسنده کتاب که از طلاب سطح دو جامعه‌الزهرا علیهاالسلام است، معرفی شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱