کارگاه دو روزه «آشنایی با مهارت‌های کلامی زوجین» برگزار شد

خبر کارگاه

کارگاه دو روزه «آشنایی با مهارت‌های کلامی زوجین» به همت مرکز تخصصی «ادبیات عربی، تاریخ اسلام، تبلیغ، مطالعات اسلامی زنان» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، کارگاه تربیتی «آشنایی با مهارت‌های کلامی زوجین» روزهای سه شنبه و چهارشنبه، دهم و یازدهم اردیبهشت ماه برگزار شد.

خانم اجتهادی با طرح این پرسش که «چرا برخی زوج‌ها صرف‌نظر از موقعیت‌ها، تغییر و تحولات و یا سایر شرایطی که با آن مواجه می شوند، خرسندترند؟» گفت: یکی از شاخصه‌های زوج‌های خرسند، داشتن مهارت گفتگو است. وی افزود: عنصر کلامي یکی از بهترین ابزارها برای برقراری ارتباط و جذب دیگران است تا جایی که حتی پیامبران نیز برای جذب و هدایت مردم از خداوند متعال می‌خواستند که گره از زبان آنها بگشاید تا مردم کلام آن‌ها را بهتر بفهمند و افزود: برای همسر خوب بودن ابتدا باید هم صحبت خوب باشید.

استاد حوزه صداقت، صراحت وصميميت را از ويژگي‌هاي يك گفتگوی رضايت‌بخش برشمرد و ادامه داد: گفتگو راه اصلی برقراری، حفظ، تنظیم و تعدیل روابطمان است.

مشاور خانواده سبک‌های گفتگو را برشمرد و گفت: در ارتباطات رایج است: سه سبک منفعل، تهاجمی و صریح از سبک ‌های گفتگوی رایج در ارتیاطات است.

درسبک صریح درگفتگویی مثبت ومؤدبانه، خواسته ها شفاف و مستقیم عنوان می‌شود؛ این سبک این امکان را فراهم می سازد که افراد خود را به روش سالم، غیرتدافعی و بدون سماجت نشان دهند.

استاد اجتهادی با اشاره به این‌که برای بهبود گفتگو لازم است که شنوده‌ای فعال بود، به تبیین مهارت‌های گوش دادن فعال پرداخت و گفت: مهارت توجه، مهارت پیگیری و مهارت انعکاسی (بازخوردی) سه مهارت در گوش دادن هستند.

وی در انتهای جلسه دوم به توضیح خطاهای شناختی پرداخته و اضافه کرد این خطاها در حوزه شناخت و طرز تفکر انسان رخ می‌دهد و راه حل آن اصلاح شیوه تفکر است و در ادامه با بیان چند مثال راهکارهایی را برای رفع خطاهای شناختی مطرح کرد.

در این دو جلسه استاد اجتهادی و در بین کارگاه از شرکت‌کنندگان برای اجرای گفتگوهای دو نفره و به کارگیری مهارت‌های مطرح شده دعوت کرد و برای توضیح بهتر مطالب به بیان مثال‌ پرداخته و به پرسش‌های طلاب پاسخ داد.

جهت دریافت فایل متنی کارگاه به لینک زیر مراجعه کنید.

خلاصه جلسه اول کارگاه آشنایی با مهارت های کلامی زوجین

خلاصه جلسه دوم کارگاه آشنایی با مهارت های کلامی زوجین

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱