مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا (س) عنوان کرد:

تشریح فعالیت های فرهنگی جامعه الزهرا (س) در مقابله با شیوع کرونا/خدمات رسانی به بیش از 120 خانواده آسیب‌دیده

فعالیت های جهادی -ویروس کرونا

داودالموسوی با بیان اینکه هدف از فعالیت‌های جهادی تحقق عدالت و پیشرفت در جامعه است، گفت: در کشور ما ظرفیت فعالیت‌های جهادی به قدری بالا است که می‌توان از این ظرفیت به عنوان گفتمان جهادی جهت حضور جوانان انقلابی در جریان‌های مختلف کشور بهره‌مند شد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، خانم ربابه سادات داودالموسوی در گفتگو با واحد خبر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام در عرصه نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در مقابله با بیماری کرونا پرداخت و اظهار داشت: برخی از طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام در راستای مقابله با بحران ویروس کرونا در قالب گروه‌های جهادی و یا انفرادی در منازل خود مشغول به خدمت هستند.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه طلاب، اساتید و کارکنان در این فعالیت‌های جهادی حضور دارند، افزود: در راستای فعالیت‌های جهادگران در این عرصه، پارچه‌های مخصوص دوخت ماسک و لباس‌های بیمارستانی تهیه و در اختیار جهادگران قرار گرفت.

داودالموسوی ادامه داد: جامعه الزهرا علیهاالسلام جهت فعالیت بانوان جهادگر، کارگاه تولید ماسک راه اندازی کرد و بیش از 3 هزار ماسک توسط این بانوان دوخته شد.

وی بیان داشت: کارشناسان اداره امور فرهنگی در جلسه توجیهی پایگاه سلامت واقع در تکیه شاه خراسان شرکت کردند تا آموزش‌های اولیه جهت ترغیب طلاب و خانواده‌های ایشان جهت ثبت نام در سامانه سلامت را دریافت کنند.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام، همکاری با قرار گاه حاج قاسم سلیمانی جهت معرفی طلاب به منظور دوخت لباس و ماسک را از دیگر فعالیت‌های این اداره برشمرد و گفت: ما در این ایام از دو مدرسه فنی حرفه ای جهت آماده‌سازی برای راه اندازی دوخت ماسک و لباس بیمارستانی بازدید کردیم و در ادامه فراخوان دعوت به همکاری در این زمینه برای طلاب اعلام شد.

اعلام همکاری بیش از 120 طلبه جامعه الزهرا جهت دوخت ماسک و لباس

داودالموسوی با بیان اینکه بیش از 120 طلبه جامعه الزهرا علیهاالسلام در طرح دوخت ماسک و لباس ثبت نام و اعلام همکاری کردند، اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان، بانوان جهادگر ساماندهی و به مناطق مختلف قم از جمله امامزاده شاه سید علی علیه السلام، آذر،  ناصر دیوان، دورشهر، میدان بسیج، نیروگاه 45 متری کشاورز و غیره معرفی شدند.

وی یادآور شد: برخی بانوان جهادگر در خانه‌های خود مشغول به این فعالیت‌ها هستند و لباس‌ها و ماسک‌های دوخته شده توسط گروه جهادگران شهدای گمنام به پایگاه‌های اصلی تحویل داده می‌شوند.

خدمات رسانی به بیش از 120 خانواده آسیب‌دیده از شیوع کرونا

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام همچنین به کانال معاونت فرهنگی تبلیغی این مؤسسه در پیام رسان سروش با عضویت بیش از هزار و 900 نفر اشاره کرد و گفت: در این کانال، مطالب و محتواهای مناسب جهت آگاهی بخشی مخاطبان ارائه می‌شود و مخاطبان را جهت فعالیت‌های جهادی و استفاده بهینه از ایام تعطیلات و ماندن در خانه تشویق می‌کنیم که در این ایام بیش از 700 نفر به مخاطبان این کانال اضافه شده است.

داودالموسوی به خدمات رسانی به بیش از 120 خانواده آسیب‌دیده از این بیماری در قالب بسته‌های مواد غذایی اولیه اشاره کرد و گفت: مهم ترین فعالیت اداره کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام، فرهنگ‌سازی فعالیت‌های جهادی و خدمت‌رسانی به مردم بود، همچنین با ارائه محتواها و راهنمایی‌های مناسب، به آموزش بانوان جهت ایجاد آرامش و کنترل استرس در خانه پرداخته شد.

وی یادآور شد: اینها بخشی از فعالیت بانوان طلبه در اداره امور فرهنگی است و بسیاری از طلاب، اساتید و کارکنان جامعه الزهرا علیهاالسلام در بخش‌های دیگر از جمله در بخش تبلیغی و اداره پاسخ به سؤالات  و یا  به صورت خودجوش در گروه‌های جهادی مختلف به خدمت رسانی مشغول هستند.

فرهنگ‌سازی روحیه جهادی و ایثار به واسطه ویروس کرونا/اهمیت فعالیت‌های جهادی در گام دوم انقلاب

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه با اشاره به حضور جهادگران در شرایط بحرانی جامعه، تصریح کرد: امروز جهادگران بار دیگر به میدان آمدند تا روحیه جهادی و فرهنگ ایثار و کمک به همنوعان را برای نسل امروز نهادینه کنند.

وی با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق علیه‌السلام که فرمودند: «كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِالْخَيْرِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ؛ غیر از زبان دعوت‌كنندگان مردم به سوی خوبی باشید»، گفت: فعالیت‌های جهادی در واقع خدمت رسانی مادی و معنوی است و همانطورکه رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند: «ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم»، این کلام رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی، اهمیت و ارزش فعالیت‌های جهادی را در گام دوم انقلاب مشخص می‌کند.

کشورهای دیگر در جریان خدمت‌رسانی به مردم خود به بن‌بست رسیده‌اند

داودالموسوی تأکید کرد: در کشور ما ظرفیت فعالیت‌های جهادی به قدری بالا است که می‌توان از این ظرفیت به عنوان گفتمان جهادی جهت حضور جوانان انقلابی در جریان‌های مختلف کشور بهره‌مند شد و این اصل را که خدمت‌رسانی و فعالیت‌های جهادی برای تحقق عدالت و پیشرفت در جامعه است، فراگیر کرد.

وی یادآور شد: امروز مشاهده می‌کنیم که کشورهای دیگر در جریان خدمت‌رسانی به مردم خود به بن‌بست رسیده‌اند، اما الحمد لله در ایران اسلامی با حضور جوانان انقلابی، کارها با قدرت در حال پیشرفت هستند.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی درباره اهمیت حرکت‌های جهادی اظهار داشت: اگر همه جهادگران فعالیت‌های جهادی را با تکیه بر خداوند متعال و برای رضای خدا انجام دهند، با تلاش و کوشش خواهند توانست کشور را از این ویروس منحوس پاک کنند و سلامتی را که ارمغان الهی است، به مردم بازگردانند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱