بانوی طلبه جهادگر:

امروز شهر مقدس قم با حضور پرشور جهادگران منشأ خیرات شده است

فعالیت های جهادی -ویروس کرونا7

ازناوی با بیان اینکه فعالیت جهادگران در ایام کرونایی، روحیه پرنشاطی را در جامعه ایجاد کرده اند، گفت: امروز شهر مقدس قم با حضور پرشور جهادگران منشأ خیرات شده است.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، سرکار خانم فاطمه ازناوی، بانوی طلبه جهادگر در شهر مقدس قم در گفتگو با واحد خبر، به فعالیت گروه‌های جهادی در ایام شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: ما با همکاری مؤسسه خیریه بیمارستان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی استان قم دو مقر در دو منطقه شهر راه اندازی و فعالیت را آغاز کردیم.

این بانوی طلبه جهادگر که از روزهای نخستین بحران وارد فعالیت‌های جهادی شده است، با اشاره به دوخت مایحتاج بیمارستانی توسط بانوان جهادگر قمی، تصریح کرد: جهادگران در کارگاه‌های بهداشتی و استاندارد به دوخت مایحتاج بیمارستانی می‌پردازند.

ازناوی اضافه کرد: در این گروه جهادی طلاب، بسیجیان، کارکنان و اقشار مختلف مردمی فعالیت دارند و برخی از جهادگران خانه خود را به عنوان مقر در اختیار گروه‌های جهادی قرار داده‌اند.

مدیر مهدکودک جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه بیش از 300 نفر در دوخت لوازم مورد نیاز بیمارستانی با این گروه جهادی همکاری دارند، عنوان کرد: حدود 20 نفر از مربیان و کارکنان مهدکودک جامعه الزهرا علیهاالسلام نیز در این گروه جهادی حضور دارند.

ازناوی در ادامه  به اهمیت فعالیت‌های جهادی اقشار مختلف مردم در شرایط بحرانی جامعه اشاره کرد و گفت: امروز کل جهان از جمله کشور ما با بحران شیوع بیماری کرونا مواجه است و فعالیت‌های جهادگران در این برهه از زمان بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه شاید طلاب اولین قشر جامعه بودند که به صورت جهادی در عرصه های مختلف این بحران ورود پیدا کردند، اظهار داشت: همزمان با شیوع کرونا در جامعه، فعالیت‌های جهادی شکل گرفت؛ جهادگران معتقدند گسترش روحیه ایثار و فداکاری در جامعه، قطعا نزول برکات و رحمت الهی را به همراه خواهد داشت و امیدواریم به زودی ریشه این ویروس منحوس از جامعه برچیده شود.

این بانوی طلبه جهادگر با اشاره به گسترش این روحیه در شرایط بحرانی جامعه، تصریح کرد: امروز همسران، فرزندان و خانواده‌ها با جهادگران همراه شده اند، همسران در حمل و نقل تولیدات بیمارستانی همکاری می‌کنند؛ کودکان نیز در حد توان خود با بریدن کش، زیپ تا بسته‌بندی و ... در این فعالیت حضور پررنگ دارند.

ازناوی یادآور شد: جریان شیوع کرونا علیرغم اینکه می‌توانست در کشور افسردگی ایجاد ‌کند، با آغاز فعالیت جهادگران و خیّرین سلامت، روحیه پرنشاطی را در جامعه ایجاد کرده و خانواده‌ها به تکاپو افتاده اند و در رفع این بحران تلاش می‌کنند.

وی بیان داشت: اینکه تمام خانواده در این حرکت جهادی فعالیت می‌کنند، بزرگترین جهاد است که در جامعه اتفاق افتاده است.

بانوی طلبه جهادگر در ادامه با اشاره به اتهامی که به قم وارد شد و قم را منشأ کرونا خواندند، عنوان کرد: قم را متهم کردند که منشأ کرونا بوده، حال آنکه قم اولین استانی بود که این ویروس را در کشور شناسایی کرد، همانگونه که مستحضرید امروز شهر مقدس قم با حضور پرشور جهادگران منشأ خیرات شده است.

ازناوی ابراز کرد: بانوان جهادگر قم با تلاش شبانه روزی سعی می کنند نیاز مدافعان سلامت استان را مرتفع کنند تا ایشان در کمال آرامش به درمان بیماران بپردازند. همچنین گروه‌های جهادی در این عرصه کوشش می‌کنند مایحتاج شهرهای دیگر را نیز تأمین نمایند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مدظله العالی درباره احساس مسئولیت در برابر سلامت خود و دیگران، گفت: رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی فرمودند: «یقیناً هر چیزی که کمک کند به سلامت جامعه و عدم شیوع این بیماری[کرونا]، یک حسنه است؛ در نقطه‌ی مقابل هر چیزی که کمک کند به شیوع این بیماری[کرونا]، یک سیّئه است. خدای متعال ما را موظّف کرده که نسبت به سلامت خود و دیگران، احساس مسئولیّت کنیم».

این بانوی طلبه جهادگر ادامه داد: اگر ما خود را ولایتمدار می‌دانیم، با توجه به ترسیم مرز ثواب و عقاب توسط حضرت آقا، واجب است نکات ضروری را رعایت کنیم و در جهت منفعت خود و اجتماع قدم برداریم.

وی در پایان از تمام جهادگرانی که در این امر، خدمت رسانی خالصانه داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

 دریافت تصویر خبر

منبع: خبرگزاری شبستان 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱