استاد جامعه‌الزهرا(ع) تصریح کرد:

بیانیه گام دوم ترسیم واقع بینانه‌ای از شرایط فعلی كشور است

بیانیه گام دوم انقلاب 2

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب نگاه بسیار واقع بینانه‌ای از شرایط فعلی كشور ارائه می‌دهد و رهبر معظم انقلاب علاوه بر این كه عیوب شرایط فعلی را بیان نموده‌اند، نسبت به چشم‌اندازها و آسیب‌های آینده نیز تذكر داده اند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم زهرا فخرروحانی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر شد، افزود: در این بیانیه، ظرفیت‌های كشور در عرصه‌های مختلف به صورت واضح ارائه شده و انتظار می‌رود همانطور كه رهبرفرزانه انقلاب مدظله‌العالی فرموده‌اند به صورت گفتمان در مدارس، مساجد و در فرصت‌های مختلف ارائه شود.

وی اضافه كرد: باید نسبت به عملیاتی كردن فرامین رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در این بیانیه، بسترهای مناسبی ایجاد كنیم تا این مطالب روشن و ارزشمند در قالب الفاظ باقی نماند و به طرح و برنامه عملیاتی تبدیل شود.  

وی با بیان اینكه ملت ایران از پیروزی انقلاب تاكنون چالش‌های سختی پشت سر گذاشته است، اضافه كرد: چهلمین راهپیمایی 22 بهمن با وجود فشارهای سنگین اقتصادی پرشورتر از گذشته در میان ناباوری دنیا برگزار شد و با توجه به اینكه در جایگاه بلندی ایستاده‌ایم، به همین دلیل دشمنان سراسیمه شده‌اند و توطئه‌ها شتاب بیشتری گرفته است.

فخر روحانی با اشاره به این كه این بیانیه پیام ارزشمندی برای جوانان داشت، گفت: مهمترین موضوع در این بیانیه برای جوانان، فراخوان جهاد بود كه آنان باید شانه‌هایشان را زیر بار مسئولیت قرار دهند و با تشكیل یك جریان فرهنگی و جهادی برای ایفای وظیفه خود اقدام کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این كه رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در كنار علم، پژوهش و قدرت پژوهندگی، جوانان را به معنویت و اخلاق توصیه كرده‌اند، گفت: یكی از ضربه‌های اساسی كه جوانان ما در طول تاریخ خورده‌اند، زمانی بوده كه نگاهشان به علم و پژوهش صرفا تخصصی بوده كه نسبت به برآوردن نیازهای كشور ناتوان است.

وی همچنین گفت: این بیانیه نشان می‌دهد امروز محل اصلی نزاع در دنیا، جنگ هسته‌ای، موشك و سلاح نیست، بلكه درگیری مغز جوان ایرانی است.

وی با بیان این كه استعمار جدید بیشتر علاقه‌مند است مغز و نگرش جوان ما را تسخیر کند تا این كه بخواهد به دنبال اشغالگری باشد، افزود: جوان امروز كه به سلاح رسانه دسترسی دارد باید نسبت به حفاظت خودش در این فضا اقدام کند و هم به هجمه دشمن با استفاده از این سلاح بپردازد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 24 بهمن ماه سال گذشته در بیانیه‌ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌‌های مسیر پرافتخار پیموده شده در 40 سال گذشته و بركات خیره‌كننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأكید بر امید واقع ‌بینانه به آینده و نقش بی‌‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌ها، خطاب به جوانان و آینده‌‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان كردند.

ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبك زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.

در بخشی از بیانیه حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله‌العالی آمده است: جوانان باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی را به كار بندند و ایران عزیز را الگوی كامل نظام پیشرفته‌ اسلامی بسازند.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱