تاثیر تبلیغ و فعالیت مبلغان در کاهش آسیب‌های اجتماعی

یزدی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم گفت: مبلغان می توانند با افزایش آگاهی مردم، زمینه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهند.

 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالمجید، یزدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم در گردهمایی مبلغان جامعه الزهرا علیهاالسلام که صبح امروز با عنوان «شمیم حسینی، رسالت زینبی» در تالار بیداری اسلامی این موسسه علمی آموزشی برگزار شد با اشاره به اهمیت تبلیغ دین و سختی‌های فراوانی که در این راه وجود دارد، صبر و اخلاص را از رموز موفقیت در این عرصه عنوان کرد و گفت: حضرت نوح حدود 950 سال عمر کرد و در طول این سالها تنها 80 نفر به وی ایمان آوردند؛ یعنی هر 12 سال یک نفر، ولی با این حال ایشان ناامید نشد و دست از تکلیف خود نکشید. از این رو خداوند این تلاش و فداکاری ایشان در قرآن می فرماید «سَلَامٌ عَلَى نُوحٍ فِي الْعَالَمِينَ». 

وی افزود: خداوند برای انسان دو نوع راهنمای درونی و بیرونی قرار داده است که پیامبران، کتب آسمانی و ائمه علیهم‌السلام از حجج بیرونی و عقل، فطرت، وجدان و الهام از راهنماهای درونی هستند تا راه را از چاه به انسان بنمایانند.

حجت الاسلام والمسلمین یزدی ادامه داد: شیاطین درونی و بیرونی در مقابل این حجج ظاهری و باطنی، تلاش می‌کنند تا انسان را به ورطه سقوط و نابودی بکشانند و در این راه از همه ابزارها از جمله گناه، جرم، خلاف و آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی اسباب کار شیطان را خشم، شهوت، مشروبات الکلی، مواد مخدر و هر آن چیزی دانست که عقل انسان را زائل می‌کند و بیان داشت: خطوات شیطان گام به گام طراحی شده است تا پله پله انسان به پرتگاه نابودی نزدیک شود از این رو قرآن می فرماید «لاتتبعوا خطوات الشیطان».

حجت الاسلام والمسلمین یزدی در مورد پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی هم گفت: در مثلث مجرم ، محیط جرم و قربانی جرم باید به هر سه ضلع توجه کرد و همانگونه که برای اصلاح مجرم، مجازات و برنامه هایی وجود دارد باید محیط جرم را از شرایط وقوع جرم تطهیر کرد و از سوی دیگر با بالا بردن اطلاعات قربانی جرم، مانع از تکرار آن شد.

وی طلاق و اعتیاد را از آسیب‌های اجتماعی فراگیر دانست که بسیاری از خانواده ها را با مشکل مواجه و آثار آن در اجتماع نیز ظهور و برروز پیدا کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم توجه مبلغان به آسیب‌های اجتماعی و نحوه برخورد با آن و راه های پیشگیری از آن را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: مبلغان می توانند با افزایش آگاهی مردم، زمینه بسیاری از این آسیب ها را کاهش دهند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱