حجت الاسلام والمسلمین مدنی خبر داد:

شناسایی و جهت‌دهی ظرفیت پژوهشی بانوان کشور در همایش کتاب سال بانوان

دیدار با آیت الله نوری همدانی

همایش کتاب سال بانوان با هدف شناسایی، تقویت و جهت‌دهی ظرفیت پژوهشی بانوان کشور در زمینه علوم انسانی و اسلامی از سال گذشته در جامعه الزهرا علیهاالسلام کلید خورده است.

 

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره اینکه همایش کتاب سال بانوان پس از انجام مطالعات مختلف با هدف شناسایی، تقویت و جهت‌دهی ظرفیت پژوهشی بانوان کشور در زمینه علوم انسانی و اسلامی از سال گذشته در جامعه الزهرا علیهاالسلام کلید خورده است، اظهار داشت: از سوی دیگر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با حضور حدود هزار استاد در سطوح مختلف و رشته‌های متنوع فقه و اصول، کلام، فلسفه، روان‌شناسی، تاریخ و دیگر رشته‌های علوم دینی و تحصیل بیش از 20 هزار طلبه در بخش حضوری و غیرحضوری، ظرفیت علمی قابل توجهی دارد که می‌تواند در پشتیبانی و جهت‌دهی به ظرفیت علمی زنان نقش‌آفرینی کند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: بر همین اساس سال گذشته نخستین همایش کتاب سال بانوان طراحی و فراخوان عمومی داده شد، حدود 600 اثر به همایش واصل شد و بیش از 100 استاد حوزه خواهران و برادران در سه مرحله این آثار را مورد ارزیابی قرار دادند و در نهایت از 12 اثر برگزیده بانوان تقدیر به عمل آمد. در بخش ویژه با موضوع زن و خانواده نیز آثار خانم ها و آقایان مورد بررسی قرار گرفت و از برگزیدگان تقدیر شد.

رییس شورای سیاستگذاری همایش کتاب سال بانوان افزود: امسال برای دومین سال آماده می‌شویم تا این همایش را در حوزه آثار منتشر شده به زبان فارسی و دیگر زبان‌ها برگزار کنیم.

گفتنی است، آثار منتشر شده بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی اعم از تألیف، ترجمه و تصحیح که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نگاشته شده و رساله‌های سطح چهار و دکتری بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ دفاع شده است در این همایش پذیرفته می‌شود.

همچنین در بخش ویژه این همایش، آثار منتشر شده بانوان و آقایان با موضوع زن و خانواده که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ منتشر شده مورد پذیرش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

مهلت ارسال آثار به این همایش تا پایان مهرماه اعلام شده و پژوهشگران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به نشانی  www.ketabebanovan.ir مراجعه و از طریق پنل شخصی، آثار خود را ارسال کنند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱