دبیر هیئت امنای جامعه‌الزهرا(س) عنوان کرد:

مهارت‌های زندگی مرگ آگاهانه، زمینه دنیاپرهیزی را فراهم می‌کند

زینتی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زینتی با بیان اینکه یاد مرگ باید به عنوان باور در رفتار انسان تجلی کند، به تبیین مهارت‌های زندگی مرگ آگاهی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی زینتی روز چهارشنبه در دهمین روز مراسم ویژه ماه مبارک رمضان که با حضور اساتید، طلاب و کارمندان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به مباحث روزهای گذشته و با بیان اینکه خداوند روزگی را برای انسان قرار داده تا به واسطه آن، به مراتبی دست یابد که صفات خدایی پیدا کند، عنوان کرد: خداوند متعال و اولیای الهی پنج راهکار کلان را به ما ارائه دادند تا به واسطه آنها دنیا در برابر ما خوار شود و ما را برای بندگی خداوند مهیاتر کند.

یاد مرگ باید به عنوان باور در رفتار انسان تجلی کند

دبیر هیئت امنای جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه مرگ آگاهی اولین راهکار کلان برای داشتن زندگی خدایی است، گفت: ما باید مهارت‌های مرگ آگاهانه را در زندگی کسب کنیم و برای این که یاد مرگ به عنوان باور در رفتار انسان تجلی کند، چند راهکار بیان شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زینتی بابیان اینکه گفتگو با اهل قبور، تهیه تجهیزات مرگ و خوابیدن در قبر از جمله مهارت زندگی مرگ‌آگاهانه است، افزود: چهارمین مهارت برای مرگ آگاهی، نوشتن وصیت، خواندن و تصحیح کردن آن است، چنانچه در روایات آمده: «هرکه بدون وصیت از دنیا برود، مانند کسی است که به مرگ جاهلیت از این دنیا رفته است».

وی ادامه داد: نگاه ما به وصیت‌نامه باید اینگونه باشد که چه چیزی در این دنیا باقی می‌گذاریم و چه چیزی از این دنیا با خود می‌بریم، بنابراین وصیت‌نامه را به قصد موعظه خود با با نگاه تلقین به نفس بنویسیم و آن را به مرور زمان اصلاح کنیم.

دبیر هیئت امنای جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، پنجمین راهکار را شستشوی میت عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مستحبات دین است که اهل ایمان هر سال در غسل و تدفین چند میت شرکت کنند و این مسئله باید در جامعه نهادینه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زینتی تصریح کرد: افرادی که در مراسم غسل و تدفین میت شرکت می‌کنند، بیشتر به یاد آخرت هستند و مرگ را فراموش نمی کنند، زیرا این عمل، انسان را متوجه مرگ می‌کند و این

مهارت‌های مرگ آگاهانه، زمینه دنیاپرهیزی را فراهم می‌کند

وی با بیان اینکه مهارت‌های مرگ آگاهانه، زمینه دنیاپرهیزی را فراهم می‌کند، یادآور شد: متأسفانه امروز، بسیاری از انسان‌ها زندگی خود را بر سکولاریسم و غفلت از آخرت بنا کردند و زندگی غافلانه دارند، یعنی به گونه ای زندگی می‌کنند که گویا دنیای دیگری وجود ندارد.

دبیر هیئت امنای جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تأکید کرد: اگر ما به راهکارهای مرگ آگاهانه عمل کنیم، گذشت از دنیا برای ما راحت می‌شود و به راحتی از این دنیا جدا می‌شویم و رسیدن به صوم الخواص برای ما آسان می‌شود.

مراقبت از نفس دومین راهبرد کلان برای داشتن زندگی خدایی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زینتی در ادامه با بیان اینکه دومین راهکار کلان برای داشتن زندگی خدایی، مراقبت از خود است، عنوان کرد: همه ما مراقبت داریم و معمولا ما انسان‌ها از چیزی مراقبت می‌کنیم که ارزش دارد.

وی با بیان اینکه هرچه شئی مورد مراقبت ارزشمندتر باشد، مراقبت بیشتر است، گفت: در وجود ما مسائلی باارزش است که اگر مراقبت کنیم دنیا را در برابر ما بی ارزش می‌کند.

دبیر هیئت امنای جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بیان داشت: در نگاه عقلا، چهار مورد پول، آبرو، وقت و جان برای انسان باارزش است، اما در مقوله اهل ایمان، موارد دیگری قابل مراقبت است که در جلسات آینده به آن پرداخته می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زینتی در پایان یادآور شد: طول عمر مبارک امام حسن مجتبی (علیه‌السلام)، 57 سال بود که چند بار تمام دارایی خود را به فقرا بخشیدند و به همین خاطر به کریم اهل بیت (علیهم‌السلام) ملقب شدند، ما نیز باید دنیا را رها کنیم تا خدایی شویم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱