مسئول غرفه جامعه‌الزهرا (س) در نمایشگاه بین‌المللی قرآن خواستار شد:

ارائه راهکارهای عملی زندگی قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

نمایشگاه بین المللی قرآن

مسئول غرفه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: نمایشگاه قرآن باید به سمتی پیش برود که بتواند قرآن را در زندگی افراد پیاده کند، به طوریکه بازدیدکنندگان، راهکارهای عملی زندگی قرآنی را از غرفه‌ها دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، یکی از بخش‌های بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بخش حوزوی و حوزه‌های علمیه خواهران است که جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های حوزوی نمایشگاه بین‌المللی قرآن با ارائه آثار و خدماتی دربخش‌های مختلف در این دوره از نمایشگاه حضور دارد.

فعالیت‌های قرآنی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)

سرکار خانم موسوی، سرپرست امور فرهنگی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در بیشت و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، با اشاره به برنامه‌های مختلف این مرکز در نمایشگاه امسال گفت: این نهاد به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران به عنوان مجموعه‌ای فاخر افتخار دارد در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور پیدا کند.

وی به فعالیت‌های قرآنی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از طلبه‌های این مرکز به صورت فعال در زمینه‌های مختلف و سطوح 3 و 4 تخصصی تفسیر و گرایش‌های قرآنی مشغول به تحصیل هستند.

موسوی افزود: بانوان طلبه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) دارای منشورات قرآنی هستند و مقالات قرآنی و کتاب‌هایی در ارتباط با قرآن تالیف کردند که از جمله آنها کتاب تفاوت زن و مرد در تشریع ازدیدگاه قرآن، جلوه‌های ولایت الهی در زندگی مومن از منظر قرآن و روایات، غلبه اسلام بر سایر ادیان و نقش مادران در تربیت کودکان از منظر آیات و روایت هستند.

وی ادامه داد: اداره قرآن و حدیث از دیگر بخش‌های جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) است که در حوزه قرآن کریم و احادیث، فعالیت‌های گسترده‌ای دارد، همچنین دارالقرآن در خوابگاه این مؤسسه فعال است.

فعالیت قرآنی خواهران طلبه به دو زبان فارسی و عربی

موسوی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌های قرآنی پایان نامه‌های قرآنی است که خواهران طلبه با رویکرد قرآنی به دو زبان فارسی و عربی نوشتند چون جامعه الزهرا(س) از دو بخش خواهران ایرانی و بین‌الملل تشکیل شده و از 40 کشور جهان در این مرکز مشغول تحصیل در سطوح مختلف هستند.

مسئول غرفه جامعه‌الزهرا (سلام‌الله‌علیها) در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: بخش پاسخگویی به سؤالات شرعی و مشاوره قرآنی و مشاوره دینی برای راهنمایی بازدیدکنندگان و بخش کودک از جمله بخش‌های این غرفه هستند.

وی تصریح کرد: جامعه‌الزهرا (سلام‌الله‌علیها) دارای یکی از بزرگترین مهدکودک‌های ایرانی و غیرایرانی است که به عنوان مهد کودک دینی با رویکرد نگاه به قرآن و تربیت دینی برای فرزندان طلبه‌هایی که مشغول به تحصیل هستند، فعالیت می‌کند.

ارائه راهکارهای عملی زندگی قرآنی از سوی غرفه‌ها در نمایشگاه قرآن

موسوی برای پویایی بیشتر نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تأکید کرد: خوشبختانه این نمایشگاه سال به سال فعال تر می‌شود و اگر نمایشگاه به سمتی برود که بتوانیم قرآن را در زندگی افراد پیاده کنیم و راهکارهای عملی را به صورت تجسمی به افراد نشان بدهیم بسیار مناسب است.

مسئول غرفه جامعه‌الزهرا (سلام‌الله‌علیها) در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بیان داشت: قرآن بهترین قانون است که می‌تواند در زندگی پیاده شود و به ما، راه را از بیراهه نشان دهد، بنابراین نباید به سوی قوانین دیگر برویم.

قرآن کریم باید در زندگی ما راهبر باشد

وی با بیان اینکه قرآن کریم باید در زندگی ما راهبر باشد، گفت: این نمایشگاه باید به سمت و سویی حرکت کند که اگر فردی 4 ساعت از نمایشگاه بازدید می‌کند، با دست پر از آن خارج شود و راهکارهای عملی زندگی قرآنی را از غرفه‌ها بگیرد و در زندگی پیاده کند.

موسوی در ادامه در خصوص تعامل غرفه جامعه‌الزهرا (سلام‌الله‌علیها) با سایر غرفه‌ها گفت: ما در این نمایشگاه، با دیگر غرفه های حوزوی از جمله از جمله مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تعامل های مناسبی داشتیم و با راهکارهای یکدیگر در زمینه های مختلف آشنا شدیم.

وی به تعامل جامعه‌الزهرا (سلام‌الله‌علیها) با ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و یادآور شد: فارغ التحصیلان زیادی از جامعه‌الزهرا (سلام‌الله‌علیها) در استان تهران حضور دارند که می توانند به عنوان کارشناس و یا سخنران با ستاد امر به معروف و نهی از منکر همکاری داشته باشند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱