همزمان با سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع)؛

مراسم جشن عقد زوج طلبه در جوار مزار شهدای گمنام جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

مراسم جشن عقد 8

مراسم جشن عقد زوج طلبه همزمان با سالروز ولادت امام حسن عسکری علیه‌السلام در جوار مزار شهدای گمنام جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مراسم جشن عقد طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام روز پنجشنبه 14 آذر همزمان با میلاد باسعادت یازدهمین خورشید آسمان امامت و ولایت، امام حسن عسکری علیهم‌السلام با حضور اساتید، طلاب و کارمندان و همچنین جمعی از بستگان عروس و داماد در جوار مزار شهدای گمنام این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد.

سال گذشته یک زوج طلبه، پیوند آسمانی خود را در جوار مزار شهدای گمنام جامعه الزهرا علیهاالسلام آغاز کردند، امسال نیز پس از گذشت کمتر از یک سال، مراسم جشن عقد ساده خانم سبحانی از مدرسه علمیه صالحات جامعه الزهرا علیهاالسلام و طلبه‌ای از حوزه علمیه قم در جوار مزار شهدای گمنام جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی، پدر عروس خانم و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا میرمعینی مدیر گروه علمی آموزشی تاریخ اسلام جامعه الزهرا علیهاالسلام به عنوان وکلای عروس و داماد، خطبه عقد این زوج طلبه را جاری کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی، پدر عروس خانم ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان در مراسم، عنوان کرد: امروز پنجشنبه روز امام حسن عسکری علیه‌السلام و همچنین سالروز ولادت آن امام همام است و این مراسم در کنار مزار مطهر شهدای گمنام جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود، شهدایی که نمی‌دانیم برای کدام شهر و دیار هستند و امیدواریم ایشان با اهل بیت علیهم‌السلام محشور شوند.

وی با بیان اینکه جامعه الزهرا علیهاالسلام با قدوم شهدای گمنام متبرک شده است، تصریح کرد: ما این مراسم عقد را در جوار مزار شهدا برگزار می‌کنیم تا با اهداف و آرزوهای این شهدا پیمان ببندیم، اهداف این شهدا این بود که ازدواج آسان در جامعه فرهنگسازی شود.

وی ضمن قدردانی از مسئولان جامعه الزهرا علیهاالسلام در برگزاری این مراسم، گفت: امروز لطف خداوند متعال شامل حال این دو طلبه فاضل و فاضله شده که پیوند خود را در جوار مزار شهدای گمنام برگزار کنند.

وی با اشاره به مهریه کم عروس خانم، گفت: ما با ازدواج آسان می‌خواهیم اهداف اهل بیت علیهم‌السلام را اجرا و دستورات قرآن کریم را احیا کنیم، دخترم دوست داشت مراسم عقدشان روز پنجشنبه همزمان با میلاد باسعادت امام حسن عسکری علیه‌السلام و در جوار مزار شهدای گمنام جامعه الزهرا علیهاالسلام باشد که امروز آرزویش تحقق یافت.

وی در پایان تصریح کرد: نیت شما فقط خدا باشد، همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «قُلِ اللَّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ»؛ ما باید از اهل بیت علیهم‌السلام درس بگیریم و ازدواج آسان را نهادینه کنیم.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین میرمعینی توصیه‌هایی‌ به همه جوانان و زوج طلبه داشت و برای خوشبختی و سلامتی این زوج جوان دعا کرد.

مدیر گروه علمی آموزشی تاریخ اسلام جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه همه زوج‌ها تلاش کنند در زندگی گذشت داشته باشند، تصریح کرد: زندگی این زوج طلبه، با رنگ الهی آغاز شد و جشن پیوند خود را در جوار مزار شهدای گمنام و بدون تشریفات و تجملات برگزار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرمعینی تأکید کرد: خداوند تبارک و تعالی راضی است که ازدواج‌ها آسان گرفته شود تا نسل جدید و جوان ما بیشتر شوند.

وی یادآور شد: آمارها نشان می‌دهد که کشور ما به سمت پیری حرکت می‌کند و اگر چنین روندی ادامه داشته باشد، نمی‌توانیم در دنیا حرکت آفرینی کنیم که امید است با ازدواج آسان، نسل جوان در جامعه بیشتر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرمعینی با بیان اینکه خداوند جوانانی را که از ترس فقر ازدواج نمی‌کنند، نکوهش کرده است، گفت: خداوند در آیه 32 سوره نور می‌فرماید: «وَ أَنْکِحُوا الْأَيامي‏ مِنْکُمْ وَ الصَّالِحينَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ إِمائِکُمْ إِنْ يَکُونُوا فُقَراءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ؛ مردان و زنان بی همسر خود را همسر دهید ، همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بی‌نیاز می‌سازد».

مدیر گروه علمی آموزشی تاریخ اسلام جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان اظهار امیدواری کرد، جوانان به ویژه جوانان مؤمن با برگزاری ازدواج‌های آسان، فرزندان صالح به دنیا آورند تا تا نسلی در عالم منتشر شود که سرباز امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف شوند.

در ادامه مراسم، خانم طباطبایی مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام نیز ضمن تبریک و آرزوی خوشبختی برای این عروس و داماد، به بیان خاطره‌ای از ازدواج دخترش پرداخت و اظهار داشت: مراسم عقد دختر ما روز جمعه اول ماه رجب همزمان با میلاد باسعادت امام محمد باقر علیه‌السلام در محضر مرحوم حضرت آیت‌الله بهجت برگزار شد.

مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: وقتی حضرت آیت‌الله بهجت صیغه عقد را جاری کردند، به عروس و داماد فرمودند به خاطر این نعمت که خداوند به شما عنایت کرده، خداوند متعال را شکر کنید تا به واسطه شکر شما زمینه ازدواج را برای دیگر جوانان فراهم کند.

وی تصریح کرد: ما هم از عروس و داماد درخواست می‌کنیم که به واسطه این نعمت آسمانی که خداوند به ایشان عنایت کرده، خداوند متعال را شاکر باشند تا پروردگار هم اسباب ازدواج را برای دیگر جوانان فراهم کند.

پس از مراسم جشن عقد، مراسم جشن میلاد به مناسبت ولادت باسعادت امام حسن عسکری علیه‌السلام در سالن جلسات ساختمان شهید مطهری(ره) برگزار شد و مداحان اهل بیت علیهم‌السلام برای ولادت این امام همام و جشن عقد این بانوی طلبه به مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی پرداختند.

خانم داودالموسوی نیز در این مراسم، ضمن تبریک و آرزوی خوشبختی و سلامتی برای عروس و داماد، به موضوع فرهنگسازی ازدواج آسان اشاره و جهت تشویق و ترغیت ازدواج آسان، اعلام کرد: در صورتی که طلبه‌ای از جامعه الزهرا علیهاالسلام با هماهنگی اداره کل فرهنگی تا ولادت حضرت زینب علیهاالسلام در جوار مزار شهدای گمنام مراسم جشن عقد خود را برگزار کنند، کمک هزینه سفر مشهد مقدس از سوی اداره کل فرهنگی و با همکاری بانیان به آنان اهدا می‌شود.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱