با حضور دانشجویان دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی؛

جشن روز دانشجو در جامعه الزهرا(س) برگزار شد

روز دانشجو -دانشکده هدی

جشن روز دانشجو با حضور دانشجویان دانشکده هدی وابسته به جامعه الزهرا علیهاالسلام در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مراسم جشن روز دانشجو، با حضور رئیس، معاونان، کارمندان و جمعی از دانشجویان دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی وابسته به جامعه الزهرا علیهاالسلام از سوی مدیریت فرهنگی و دانشجویی دانشکده، روز دوشنبه 18 آذرماه در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

آغاز مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط خانم اعتمادی از دانشجویان دانشکده همراه بود. در ادامه گروه تواشیح تسنیم که از اساتید و قاریان کشوری حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام بودند، به اجرای برنامه پرداختند.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر انصاری، رئیس دانشکده هدی ضمن تبریک این روز به دانشجویان، در سخنانی با اشاره به حدیثی از امیرمومنان، حضرت علی علیه‌السلام در مورد اهمیت علم آموزی گفت: امام علی علیه‌السلام فرمودند: «العِلمُ سُلطانٌ، مَن وَجدَهُ صالَ بِهِ وَ مَن لَم يَجِدهُ صيلَ عَلَيه»؛ یعنی علم قدرت است، اگر کسی به آن دست یافت، سلطان می شود و قدرت به دست می آورد. اما اگر کسی علم را بدست نیاورد، کسانی که علم را بدست بیاورند، بر او مسلط می‌شوند؛ این حدیث به زیبایی لزوم کسب علم و دانش را بیان می کند.

وی یکی از آفات علم آموزی در دوره کنونی را مدرک‌گرایی دانست و افزود: ‌در گذشته، به کسب سواد و دانش اهمیت بیشتری داده می‌شد، ولی در حال حاضر، جنبه کسب مدرک برای علم‌آموزان بیشتر شده و این موجب مغفول ماندن اصل کسب علم در مجامع علمی شده است.

در ادامه؛ برنامه صندلی داغ با حضور رئیس دانشکده برگزار شد و خانم اشراقی، مجری این بخش از آقای دکتر انصاری سؤالاتی راجع به سابقه تحصیلات و علایق ایشان به رشته روانشناسی و غیره پرسید.

اجرای تئاتر طنز و پخش کلیپ با موضوع چرایی و چگونگی 16 آذر، از دیگر برنامه‌ها بود.

در پایان نیز از رتبه‌های برترآموزشی تجلیل به عمل آمد و به نفرات برتر مسابقات فرهنگی، جوایزی اهدا شد.

همچنین، از دانشجویان حاضر در برنامه، پنج نفر به قید قرعه، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس را دریافت کردند و نیز 6 نفر از دانشجویان که تا به حال توفیق تشرف به بارگاه نورانی حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام را نداشتند، با مشارکت بانی خیر، کمک هزینه این سفر بدون قرعه کشی، به آنان اهدا شد.

در پایان ضمن پذیرایی، هدایایی از سوی مدیریت فرهنگی و دانشجویی دانشکده هدی به همه دانشجویان اهدا شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱