برگزاری کارگاه «آشنایی با منابع و متون اخلاقی - تربیتی» ویژه اساتید همیار تربیتی

کارگاه تربیتی 1

ششمین دوره آموزشی کارگاهی ضمن خدمت اساتید همیار تربیتی با موضوع «آشنایی با منابع و متون اخلاقی - تربیتی» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، ششمین  دوره آموزشی وکارگاهی ضمن خدمت اساتید همیار تربیتی با عنوان «آشنایی با منابع و متون اخلاقی - تربیتی» از سوی اداره امور تربیتی و با حضور اساتید همیار تربیتی در آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.

کارگاه «آشنایی با منابع و متون اخلاقی - تربیتی» در راستای اجرای طرح اساتید همیار تربیتی و به منظورآشنایی بیشتر با متون و محتوای تربیتی – اخلاقی تشکیل شد.

در این کارگاه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مهدی‌زاده به تبیین مباحث مقدماتی پیرامون اهمیت جایگاه علم و تعلیم و تربیت پرداخت و مفاهیم و کلیات منبع‌شناسی و شناخت متون مورد نیاز در امور تربیتی - اخلاقی را تبیین کرد.

وی با اشاره به تعریف «منبع» و واژگان مترادف آن، به انواع منابع مکتوب و غیرمکتوب، تقسیمات منابع مکتوب با اعتبارات گوناگون را ذکر کرد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مهدی‌زاده در معرفی برخی کتب مهم در زمینه مباحث تربیتی – اخلاقی، ابتدا کتب پیرامون مبانی و اصول تربیتی را به صورت توصیفی  معرفی کرد و در ادامه کتب مختص روش‌ها در زمینه تربیتی را مورد بررسی قرار داد و در نهایت کتب اخلاقی معرفی شدند.

وی همچنین با اشاره به برخی مجلات و فصلنامه های تخصصی در این باره، مجلات با موضوعات عام تربیتی – اخلاقی، مجلات و فصلنامه های  اختصاصی در موضوعات خاص و جزئی که به ساحت‌های خاص تربیتی یا آسیب‌شناسی‌ها و غیره را معرفی کرد.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین به معرفی برخی کتابشناسی‌ها پرداخت  و برخی کتابشناسی‌های موضوعی و توصیفی را که به صورت عام منابع تعلیم و تربیت و زیرشاخه‌های آن  و نیز منابع اخلاقی در برداشت و یا مخصوص یک حوزه از تعلیم و تربیت بودند، معرفی کرد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱