فعالیت‌های ستاد برگزاری آموزش از راه دور طلاب حضوری جامعه الزهرا تشریح شد

رسولی نیا

همزمان با تعطیلی مراکز آموزشی استان قم، ستاد برگزاری آموزش از راه دور طلاب حضوری جامعه الزهرا علیهاالسلام با تشکیل چهار کارگروه برنامه‌ریزی آموزشی، تأمین محتوا، اجرایی و فنی راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رسولی نیا روز سه شنبه در گفتگو با واحد خبر، با اشاره به برگزاری آموزش از راه دور ویژه طلاب حضوری جامعه الزهرا علیهاالسلام، اظهار داشت: این طرح به منظور رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامت بانوان طلبه و خانواده‌های ایشان در شرایط فعلی کشور و ضرورت  استمرار فعالیت‌های آموزشی و پیشرفت دروس طبق تقویم آموزشی اجرا می‌شود.

مسئول ستاد برگزاری آموزش از راه دور طلاب حضوری افزود: پس از ابلاغ استانداری مبنی بر تعطیلی دروس مراکز آموزشی، جلسه مشترکی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی، مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور معاون آموزشی تربیتی، مدیرکل فناوری اطلاعات، سرپرست اداره کل روابط عمومی، مدیر اداره انتشارات و مدیران ستادی و صفی بخش‌های آموزشی تشکیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسولی نیا تصریح کرد: یکی از دستاوردهای این جلسه، راه‌اندازی ستاد برگزاری آموزش از راه دور طلاب حضوری بود که این ستاد، برگزاری دروس تمامی سطوح آموزشی را به صورت غیرحضوری به عهده گرفت.

وی تأکید کرد: وظیفه این ستاد، زمینه‌سازی برگزاری دروس به صورت غیرحضوری (از راه دور) برای همه بخش‌های مرتبط در قالب یک ساختار اجرایی مناسب در اسرع وقت بود. 

مسئول ستاد برگزاری آموزش از راه دور طلاب حضوری با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف مورد نظر این ستاد، چهار کارگروه برنامه‌ریزی آموزشی، تأمین محتوا، اجرایی و فنی تشکیل شد، گفت: در اولین گام، کارگروه برنامه‌ریزی با همکاری گروه‌های علمی، برنامه درسی مقاطع عمومی(سطح دو)، گرایشی، سطح سه و چهار را تهیه و دروس نیازمند تأمین محتوای آموزشی را تعیین کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسولی نیا ادامه داد: در ادامه، گروه‌های علمی در قالب کارگروه تأمین محتوا، عهده‌دار تعیین اساتید واجد شرایط، ارتباط با آنان و تأیید علمی و پردازش محتواهای آموزشی شد، اطلاع‌رسانی عمومی به طلاب و اساتید، توجیه اساتید در خصوص ضبط دروس و دریافت فایل‌های صوتی نیز به کارگروه اجرائی واگذار شد؛ همچنین در این ستاد، کارگروه فنی با همکاری مرکز آموزش غیرحضوری و مجازی، متولی بارگذاری دروس در سامانه محتوای جامعه الزهرا علیهاالسلام شد.

وی یادآور شد: با توجه به ضرورت ادامه فرایند آموزشی و تحصیل طلاب، همه اقدامات فوق در دوره عمومی و گرایشی در تاریخ 12 اسفند انجام شد که اطلاع‌رسانی لازم به طلاب نیز صورت پذیرفت و محتواهای دروس به مرور در سامانه محتوا بارگذاری می‌شود.

مسئول ستاد برگزاری آموزش از راه دور طلاب حضوری بیان داشت: دروس طلاب دوره تمهیدیه تا پایان هفته در سامانه محتوا بارگذاری خواهد شد، نحوه برگزاری دروس دانش پژوهان مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی نیز به صورت مجازی متعاقبا اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسولی نیا اضافه کرد: در خصوص مقطع تحصیلی سطح سه تا پایان هفته فایل‌های صوتی اساتید به مرور در سایت محتوا بارگذاری خواهد شد؛ شیوه آموزش در مقطع سطح چهار، با ایجاد کانال در پیام‌رسان ایرانی ایتا انجام شده و محتوای مورد نیاز از جانب اساتید سطح چهار، در اختیار طلاب این مقطع قرار خواهد گرفت.

وی در پایان، از حمایت مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام و تلاش‌های جهادی مدیران و دست‌اندرکاران بخش‌های ذیربط این مؤسسه علمی حوزوی قدردانی کرد.

آغاز آموزش غیرحضوری طلاب سطح ۲ حضوری جامعه الزهرا علیهاالسلام

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱