قدردانی صمیمانه مدیر جامعه الزهرا از فعالان ستاد آموزش از راه دور/ تولید محتوای بیش از 1000 جلسه درسی در دوهفته

ستاد آموزش از راه دور (4)

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام همکاری صمیمانه، هم افزایی و همگرایی را از ویژگی های ستاد آموزش از راه دور عنوان کرد و ضمن قدردانی صمیمانه از فعالیت های این ستاد گفت: امیدواریم بتوانیم این همدلی و همگرایی در کارها را در همه امور استمرار ببخشیم.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در جلسه ستاد آموزش از راه دور طلاب حضوری با دعا به درگاه الهی برای برطرف شدن محنت بیماری از امت اسلامی به ویژه شیعیان امیرالمؤمنین علیه السلام  گفت:  از همه بخش های مختلف جامعه الزهرا در صف و ستاد که در این مدت در راستای برگزاری دروس به صورت غیرحضوری تلاش کردند صمیمانه تشکر می کنم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با تاکید براینکه در این بخش رضایت بالایی از همه فعالیت های صورت گرفته وجود دارد، به همکاری صمیمانه و هم افزایی همه بخش ها برای تحقق این مهم اشاره کرد و گفت:  این شیوه کاری هم جای تشکر دارد و ان شاء الله بتوانیم این همدلی و همگرایی در کارها را در همه امور استمرار ببخشیم.

احتمال استمرار آموزش از راه دور تا پایان ترم

وی اظهار داشت: به نظر می رسد با توجه به شرایط موجود باید روال آموزش از راه دور را تا پایان ترم ادامه دهیم، چون مشکل به وجود آمده، سیاسی یا اقتصادی نیست که بشود با تامین هزینه یا یک تصمیم سیاسی آن را حل کرد. مساله، بهداشتی و درمانی است و جنبه جهانی دارد و بسیاری از کشورها را هم درگیر کرده است. بنابراین به احتمال قوی این وضعیت تا پایان ترم ادامه دارد، برای همین باید برای این حالت برنامه ریزی و آمادگی داشته باشیم تا در صورت ادامه وضعیت بهداشتی، آموزش از راه دور را با رفع نواقص و مشکلات ادامه دهیم.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: پس از تعطیلات نوروز همه کادر اداری در صف و ستاد فراخوان خواهند شد و همان موقع با توجه به شرایط، نسبت به دورکاری، ارائه مرخصی و موارد دیگر برای همکاران تصمیم گیری خواهد شد.

وی بیان داشت: در مورد همکارانی که در این مدت با ستاد همکاری داشتند و در خدمت جامعه الزهرا علیهاالسلام بودند، سازمان اداری متعهد است تا با تدابیری خدماتشان را جبران کند که برای شیوه این جبران زحمات تصمیم گیری خواهد شد هر چند که معتقدیم این تلاش های خالصانه از سوی صاحب این بیت، حضرت صدیقه طاهره علیهماالسلام حتما دیده خواهد شد و جبران می شود.

تولید محتوای بیش از 1000 جلسه آموزشی

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: آن چه در ستاد آموزش از راه دور آغاز و منجر به ضبط و تولید بیش از هزار جلسه درسی در سطوح مختلف در این فرصت کم شده، هر چند کار بزرگی است ولی باید توجه داشت که حداقل کار ممکن بوده، از این رو باید وارد فاز دوم و سوم شویم و با ارزیابی، آسیب شناسی و رفع نواقص و مشکلات، کار را ارتقا دهیم. مشکلات طلاب در این شیوه آموزشی باید بررسی و برطرف شود تا در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برای طلاب بین الملل که مشکل حمل و نقل کتاب دارند باید کتاب دیجیتال تهیه و در اختیار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: محدودیت های آموزش مجازی و الکترونیک باید برطرف شود و زیرساخت ها برای ارتقای سطح آموزش به روزرسانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی افزود: براساس آنچه به معاونت آموزشی تربیتی ابلاغ شد برای سال آینده باید به گونه ای عمل شود که 30 درصد آموزش حضوری به صورت غیرحضوری اجرا شود تا هم از حجم دروس کاسته شود و هم بانوان طلبه فرصت بیشتری برای رسیدگی به امور خانه و خانواده داشته باشند.

وی با بیان اینکه اصل برگزاری این جلسه برای تشکر و قدردانی از همه کسانی بود که در این شرایط با ستاد بحران و ستاد آموزش از راه دور همکاری کردند به فعالیت بخش های دیگر جامعه الزهرا علیهاالسلام در این شرایط نیز اشاره کرد و گفت: در جریان شیوع کرونا در کشور تاکنون طلاب در همه صحنه ها خوب ورود کرده اند و  با فعالیت های جهادی خود پاسخ اتهامات وارده به حوزه و حوزویان مبنی بر کم کاری را داده اند.

فعالیت جهادی طلاب؛ پاسخی به یاوه گویان علیه حوزه های علمیه

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران در پایان اظهار داشت: در جامعه الزهرا علیهاالسلام طلاب به صورت جهادی در چهار گروه ساماندهی شدند تا بخشی با عیادت از بیماران و مشاوره و امیددادن به آنها، برخی با همراهی و خدمت رسانی به بیماران و کادر درمانی بیمارستان ها، عده ای با متکفل شدن امور واجب مانند غسل و تیمم و تجهیز اموات و گروهی هم با دوخت لباس و ماسک، بسته بندی لوازم بهداشتی و توزیع آن بین مردم و مستضعفان به یاری مردم در این شرایط سخت بپردازند و در کنار این خدمات گروهی هم در مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی ایجاد شد تا مسائل شرعی در رابطه با بیماران کرونایی و همراهان و خانواده آنها را پاسخگو باشند.

اقدامات ستاد با تلاش های شبانه روزی همکاران به ثمر نشست

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سجودی، معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این ستاد گفت: پس از ابلاغ مدیر محترم  جامعه الزهرا علیهاالسلام، ستاد آموزش از راه دور طلاب حضوری با همکاری معاونت آموزشی تربیتی، فناوری اطلاعات، روابط عمومی ، گروه های علمی، مدیران مدارس علمیه و مراکز تخصصی راه اندازی شد و برنامه ریزی گسترده ای برای برگزاری کلاس های آموزشی سطوح مختلف به صورت غیرحضوری انجام شد و هر بخشی قسمتی از کار را بر عهده گرفت.

وی افزود: محتواهای آموزشی که از قبل موجود بود مورد بررسی و در اختیار ستاد قرار گرفت و برای دروسی که محتوای آموزشی وجود نداشت با کمک اساتید محتوای مورد نظر که غالبا فایل صوتی دروس است به سرعت آماده شد و در سامانه محتوای آموزشی قرار گرفت.

معاون آموزشی تربیتی با اشاره به همکاری اداره کل فناوری اطلاعات در ایجاد دسترسی طلاب حضوری به سامانه محتوای آموزشی گفت: حجم کار انجام شده با توجه به زمان اندک قبل از تعطیلات نوروز، بسیار قابل توجه است و این کار صورت نمی گرفت مگر با کار جهادی و خستگی ناپذیر همه همکارانی که با این ستاد همکاری کردند، از این رو جا دارد از همه کسانی که در این مدت به صورت شبانه روزی کار کردند قدردانی شود.

ارزیابی و آسیب شناسی شیوه آموزش از راه دور

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مهدی رسولی نیا، مسئول ستاد آموزش از راه دور به انجام منظم هماهنگی های بین بخشی در ستاد اشاره کرد و گفت: برای ارزیابی نتیجه این روش آموزشی، آزمون های میان ترم طراحی و زمان آن به اطلاع طلاب خواهد رسید.

وی ادامه داد:  برای رفع اشکالات درسی طلاب و ارتباط علمی اساتید و طلاب گروه هایی در فضای مجازی ایجاد شده  تا ضمن آسیب شناسی اقدامات صورت گرفته در آموزش غیرحضوری، بازخوردی از روش آموزش از راه دور گرفته شود تا در برنامه ریزی های آتی مورد توجه قرار گیرد.

سرکار خانم رهبر پور، مدیر مدرسه علمیه مؤمنات نیز در ادامه گزارشی از روند فعالیت های انجام شده در راستای هماهنگی با اساتید، اخذ محتوای آموزشی از اساتید و بارگذاری آن در سامانه محتوای آموزشی، تقسیم کار با همکاران مدرسه علمیه فائزات و مرکز آموزش غیرحضوری و مجازی  ارائه داد.

همچنین سرکار خانم رسولی موسوی با بیان اینکه در مرکز بین المللی زبان فارسی آموزش ها به دو صورت غیرحضوری و آنلاین در حال انجام است خواستار تقویت و ارتقای بخش آموزش مجازی (آنلاین) و بهبود زیرساخت های آن برای بالا بردن کیفیت آموزش شد.

سرکار خانم رستمی مدیر مدرسه علمیه فائزات نیز توضیحاتی از همکاری این مدرسه با ستاد آموزش از راه دور ارائه داد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حیدری، مدیر گروه علمی فقه و اصول با اشاره به این که هماهنگی و پیگیری تولید محتوای آموزشی در سطح 3 و  4 برعهده گروه های علمی است، افزود: با توجه به اینکه اساتید غالبا با مراکز دیگر حوزوی و دانشگاهی هم کار می کنند و آموزش غیرحضوری در آن مراکز هم در حال پیگیری است، این مساله روند کار را در برخی دروس با مشکل مواجه می کند.

گفتنی است، پس از اعلام شیوع بیماری کرونا در کشور و تعطیلی مراکز آموزشی، ستاد آموزش از راه دور طلاب حضوری با مسئولیت حجت الاسلام والمسلمین رسولی نیا در جامعه الزهرا علیهاالسلام شکل گرفت تا روند آموزشی طلاب به صورت غیرحضوری پیگیری و اجرا شود.

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱