مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تربیتی جامعه الزهرا برگزار شد

تودیع طباطبایی

مدیر جامعه الزهرا گفت: ماموریت اصلی ما تربیت طلاب است نه صرفا آموزش دادن آنها، از این رو همه فعالیت‌های در حال انحام در خدمت تربیت انسان است وگرنه همه این کارها «هَباءً مَنْثُوراً» می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، مراسم تودیع سرکارخانم طیبه سادات طباطبایی، مدیرکل تربیتی معاونت آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام و معارفه سرکار خانم زهراسادات حسینی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی مدیر این موسسه علمی برگزار شد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام اینگونه جلسات را بهانه ای برای قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در این مجموعه بزرگ علمی آموزشی دانست و گفت: در این مدت طرح های اخلاقی و تربیتی خوب و متنوعی در اداره کل تربیتی طلاب برنامه‌ریزی و اجرا شده و با وجود مشکلات مالی بر خود می‌دانستیم تا به هر شکل از این طرح‌ها حمایت کنیم چرا که مسائل اخلاقی و تربیتی را دارای اولویت می‌دانیم.

وی به اهمیت مباحث تربیتی در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: اگر جامعه الزهرا علیهاالسلام در همه ماموریت های آموزشی، تبلیغی، ترویجی و ... صد در صد موفق عمل کند و تنها در بعد اخلاقی و تربیتی موفق نباشد در حقیقت همه مجموعه شکست خورده است.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران افزود: باید توجه داشته باشیم که ماموریت اصلی ما تربیت طلاب است نه صرفا آموزش دادن آنها، از این رو همه فعالیت‌های در حال انحام در خدمت تربیت انسان است وگرنه همه این کارها «هَباءً مَنْثُوراً» می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: البته باید بدانیم که تربیت به دست خداست و ما اگر لیاقت داشته باشیم وسیله آن می‌شویم، برای همین باید در این مسیر از همه افکار و تجربه‌ها کمک بگیریم. در تاریخ معاصر نمونه‌هایی مانند مدرسه آیت‌الله کوهستانی یا منزل علامه طباطبایی را داریم که ارکان انقلاب در این بیت پرورش یافته‌اند. اینها می‌تواند به عنوان الگو مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به اینکه کار اخلاقی و تربیتی نیاز به ساعت و کلاس وهزینه مالی ندارد بلکه برنامه ریزی و همت بلند می طلبد، بیان داشت: امیدوارم با تلاش همکاران این بخش فضای عمومی جامعه الزهرا علیهاالسلام به گونه ای شود که هرکس وارد این مجموعه می شود احساس کند بدون تدین، رعایت اخلاق و زی طلبگی نمی تواند در اینجا بماند.

وی در پایان با انتقاد از تنزل اخلاق و مسائل اخلاقی در کشور و به تبع آن در حوزه‌های علمیه گفت: این خسارت بزرگی است که در حال حاضر از شخصیت‌های بزرگ و برجسته عرفانی و اخلاقی مانند حضرت امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی، مرحوم شاه آبادی وامثال اینها محروم هستیم. کلاس‌های اخلاقی مانند آقای فاطمی و شیخ عباس تهرانی نداریم. مرحوم فاطمی شاگرد میرزا جواد آقا ملکی تبریزی است که نقل کرده هر وقت در درس اخلاق ایشان شرکت می کردیم تا یک هفته لبریز از معنویت بودیم. مرحوم میرزا جوادآقا ملکی تبریزی شاگرد ملاحسینقلی همدانی درجزینی بوده که شخصیتی فوق العاده در اخلاق و عرفان است و ما امروز از وجود چنین سرمایه‌های بزرگی محرومیم با این حال نا امید نیستیم چرا که «وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا».

 در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سجودی معاون آموزشی تربیتی با قدردانی از فعالیت‌های سرکار خانم طباطبایی در مدت تصدی این مسئولیت برای ایشان آرزوی سلامت و موفقیت کرد و از سرکار خانم حسینی، مدیرکل جدید تربیتی خواست تا با استمرار، تکمیل و ارتقای طرح های موفق قبلی و برنامه ریزی و ارائه طرح‌ها و برنامه‌های جدید در راستای رسیدن جامعه الزهرا علیهاالسلام به اهداف والای خود گام‌های موثری بردارد.

همچنین سرکار خانم طباطبایی، 22 سال خدمت در حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا علیهاالسلام را افتخار بزرگی برای خود دانست و مشورت در کارها، همکاری و همگرایی با مدارس دوره عمومی و مراکز تخصصی را از رموز موفقیت در فعالیت‌های تربیتی عنوان کرد.

در پایان سرکار خانم حسینی، مدیرکل جدید تربیتی با تشکر از اعتماد مدیران مجموعه به ایشان اظهار امیدواری کرد تا با همکاری کارکنان و راهنمایی های اساتید این حوزه، گام های موثری در جهت نیل به اهداف عالی موسسه جامعه الزهرا علیهاالسلام بردارد.

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱