آغاز به کار دبیرخانه کارگروه علمی پژوهشی کمیته بانوان کنگره ملی شهدای استان قم در جامعه‌الزهرا

کارگروه علمی کمیته بانوان کنگره شهدا

در جلسه‌ کارگروه علمی کمیته بانوان کنگره شهدای استان قم که با حضور دو نویسنده دفاع مقدس برگزار شد علاوه‌ بر تعیین محورهای علمی کنگره، درباره تولید کتاب زندگانی 10 بانوی شهید که در ترویج روحیه ایثار، شجاعت، فرزندپروری و خانواده طراز انقلاب اسلامی تأثیرگذار بوده‌اند، گفتگو و تصمیم‌گیری شد.

 

به گزارش روابط عمومی، سرکارخانم ریحانه حقانی رییس کارگروه علمی پژوهشی، روز دوشنبه در گفتگو با واحد خبر عنوان کرد: دبیرخانه کارگروه علمی پژوهشی کمیته امور بانوان کنگره ملی شهدای استان قم در راستای اجرای مطالبات رهبر معظم انقلاب‌ مبنی بر تولید آثار فاخر علمی در حوزه دفاع مقدس و شهدا و پیرو ابلاغ مدیر محترم جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از 23 تیرماه فعالیت خود را در بسیج این حوزه علمیه آغاز کرد.

رییس کارگروه علمی کمیته امور بانوان این کنگره بیان داشت: مسئولیت علمی کمیته امور بانوان کنگره شهدای استان قم به عهده جامعه‌الزهراء‌سلام‌الله‌علیها است. از این رو حضور فعال و پویای بانوان طلبه به ویژه طلاب بسیجی در عرصه علمی و پژوهشی این کنگره در راستای اهداف و رسالت انقلابی حوزه نسبت به ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار، مقاومت و معرفی الگوی بانوی تراز مسلمان در عصر حاضر ضروری است.

وی با بیان اینکه بانوان طلبه بسیجی بیشتر از همه می‌توانند در این کنگره نقش‌آفرینی علمی و پژوهشی داشته باشند و در ثبت و ضبط خاطرات زنان شهید، خواهران، مادران و همسران شهید فعالیت کنند، ادامه داد: امید است بسیج جامعه‌الزهراءسلام‌الله‌علیها بتواند در راستای حفظ ارزش های دفاع مقدس فعالیت خویش را در این عرصه تداوم بخشد و در جهت تکمیل و بازنویسی مصاحبه‌های مربوطه و تبدیل آن به ادبیات فاخر به‌عنوان یکی از اولین فعالیت‌ها، به خوبی بدرخشد و کارنامه شایسته‌ای را ارائه دهد.

حقانی با اشاره به اینکه بررسی و جمع‌آوری اطلاعات کامل زندگی 130 بانوی شهیده استان قم در پایگاه بسیج جامعه الزهرا علیهاالسلام آغاز شده است، گفت: جلسه‌ کارگروه با حضور سرکار خانم طیبه فرد نویسنده کتاب چادرهای خاکی و سرکار خانم دکتر فرشته چترعنبری نویسنده کتاب هفتصد کیلومتر اسارت که از جانبازان 55 درصد هستند برگزار شد که در آن علاوه‌ بر تعیین محورهای علمی کنگره، درباره تولید کتاب زندگانی 10 بانوی شهید که در ترویج روحیه ایثار، شجاعت، فرزندپروری و خانواده طراز انقلاب اسلامی تأثیرگذار بوده‌اند، گفتگو و تصمیم‌گیری شد.

گفتنی است، کارگروه علمی پژوهشی کمیته بانوان کنگره ملی شهدای استان قم با حضور خانم‌ها زهرا احسانی و مهدیه فلاحی به پیشنهاد رییس کارگروه و با موافقت مدیرمحترم جامعه الزهرا سلام الله علیها، جهت انجام وظایف علمی و پژوهشی تشکیل شده است.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱