دبیر امور آموزشی گروه علمی تبلیغ جامعه الزهرا(س):

بعد علمی و اخلاقی بانو بهشتی به بانوان طلاب معرفی شود

بهشتی حج و زیارت

دبیر امور آموزشی گروه علمی تبلیغ جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: حاجیه خانم بهشتی یکی از بهترین استادان عالی حوزه بودند که باید از نظر اخلاقی و علمی برای الگوگیری به بانوان طلاب معرفی شوند.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده نفیسه فرساد ضمن تسلیت درگذشت حاجیه خانم مهرناز بهشتی، استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیئت امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام، اظهار داشت: استاد بهشتی عضو هیئت امنا و استاد فقه و اصول جامعه الزهرا علیهاالسلام هم در بعد اخلاقی و تربیتی و هم از منظر علمی در سطح بالایی قرار داشتند که نیاز است طلبه‌ها در زمان حیات چنین اساتیدی، آنها را بشناسند.

حاجیه خانم بهشتی در مسیر ولایت مداری و قانون مداری بودند

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: حاجیه خانم بهشتی بسیار خوشرو و مهربان بودند و در ارتباط با طلبه‌ها، دانشجویان و دانش آموزان با صبر و تواضع برخورد می کردند.

فرساد ادامه داد: مهمترین دغدغه این بانوی عالمه و فاضله خدمت به طلبه‌ها بود و تاکید داشتند باید بنیه علمی و اخلاقی طلبه ها تقویت شود.

وی با بیان اینکه حاجیه خانم بهشتی در مسیر ولایت مداری و قانون مداری بودند، گفت:‌ ایشان از اندیشه ها و افکار رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی در همه امور بهره می برند و در مسیر فرمایشات و منویات رهبری گام بر می‌داشتند.

استاد بهشتی در ایده پردازی و طرح مباحث پژوهشی پیش قدم بودند

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام اضافه کرد: ایشان هرگز از موقعیت اجتماعی و منسب شغلی خویش برای پیشبرد اهداف شخصی استفاده نکرد و با بی‌قانونی و تخطی از قانون برخورد می کرد.

وی با اشاره به اینکه استاد بهشتی در ایده پردازی و طرح مباحث پژوهشی پیش قدم بودند، گفت: از کوچکترین نکات علمی و پژوهشی بهره برداری می کردند و به دنبال تأسیس گرایش های مختلف در زمینه تبلیغی بودند.

دبیر امور آموزشی گروه علمی تبلیغ جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: مرحومه بهشتی مدیر گروه علمی رشته تبلیغ با گرایش حج و زیارت بودند و با اینکه به گفته خودشان مقاله ها و دست نوشته های علمی و پژوهشی بسیار داشتند اما هرگز به دنبال چاپ و گردآوری مطالب نبودند و تاکید داشتند هدف تنها خدمت به طلاب و مجموعه حوزه است.

وی تصریح کرد: ایشان به شدت دیگران را به تقویت بعد علمی تشویق می کردند و از کارهای بیهوده نهی می‌کردند.

اخلاص در عمل و رفتار یکی از مهمترین خصوصیت های بارز استاد بهشتی بود

فرساد با بیان اینکه استاد بهشتی اخلاص بسیار بالایی داشتند، گفت: اخلاص در عمل و رفتار یکی از مهمترین خصوصیت های بارز ایشان بود، هرگز به دنبال بهره برداری از امکانات مادی و یا استفاده از خدمات اساتید نبودند و حتی زمانی که بحث بود که از بیمه اساتید و یا کارمندان استفاده شود ایشان می‌گفتند من تحت پوشش بیمه همسرم هستند.

وی گفت: حاجیه خانم بهشتی بسیار پرمشغله بودند، اما به خانواده توجه ویژه داشتند و مهرورزی به خانواده را هرگز فدای مسائل دیگری نمی‌کردند.

دبیر امور آموزشی گروه علمی تبلیغ جامعه الزهرا علیهاالسلام خاطر نشان کرد: ایشان یک مادر و همسر نمونه نیز در خانه بود و زمانی که در خانه بودند وقتشان را صرف تربیت و علم آموزی فرزندانشان می کردند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱