مدیر جامعه الزهرا:

ارتباطات فردی و اجتماعی در سایه اخلاق نیکو رشد می‌یابد

جلسه شورای اداری

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه ارتباطات فردی و اجتماعی انسان در سایه اخلاق نیکو شکل می گیرد و رشد می‌یابد، گفت: خوش اخلاقی دارای آثار و برکات فراوانی در زندگی است و پیامبر اسلام (ص) بهترین الگو در این زمینه است.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در جلسه شورای اداری جامعه الزهرا علیهاالسلام ضمن عرض تسلیت ایام شهادت پیامبر اسلام، حضرت امام حسن و امام رضا علیهم‌السلام اظهار امیدواری کرد تا این عزاداری‌ها باعث تعالی روحی و رشد معنوی همه عزاداران اهل بیت عصمت و طهارت شود.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام درگذشت دکتر ابراهیم علی‌پور رییس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام را نیز تسلیت گفت و افزود: ایشان برنامه‌های گسترده‌ای برای پژوهشگاه داشت که متاسفانه به سرانجام نرسید.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه با اشاره به آیه «فَبِما رَحمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُم وَلَو كُنتَ فَظًّا غَليظَ القَلبِ لَانفَضّوا مِن حَولِكَ» گفت: حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و آله) افضل الخلق از آغاز تا پایان خلقت است و همه فضائل و مناقب در ایشان جمع است. با این حال خداوند در این آیه می فرماید اگر اخلاق نرم و نیکوی تو نبود مردم دور تو جمع نمی‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: پیام این آیه آن است که اگر کسی همه فضائل و خوبیها را داشته باشد ولی اخلاق خوب نداشته باشد آن فضائل تاثیری برایش ندارد، چرا که ارتباطات فردی و اجتماعی انسان در سایه اخلاق نیکو شکل می‌گیرد و گسترش می‌یابد.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران افزود: در جنگ حنین 20 هزار نفر با پیامبر همراه شدند ولی در بحبوحه جنگ که کار سخت شد بیشتر آنها پیامبر را در میان دشمن تنها گذاشتند و فرار کردند تا اینکه عباس عمومی پیامبر بر بلندی رفت و آنها را به میدان بازگرداند. نتیجه جنگ پیروزی مسلمانان با غنائم فراوان بود. پس ازجنگ همان کسانی که فرار کرده بودند به پیامبر هجوم بردند تا سهمشان را از غنائم بگیرند و طوری هجوم بردند که پیامبر عقب عقب رفت تا به درختی رسید و بخاطر کشیده شدن عبایش، اثر آن بر گردن مبارکشان باقی ماند. با این حال هیچ واکنش تندی نشان نداد و حتی به آنها یادآوری نکرد که شما همان‌هایی بودید که در میانه جنگ فرار کردید.

وی اخلاق نیکو را دارای آثار و برکات فراوانی در زندگی عنوان کرد و الگوگیری از پیامبر را در این زمینه وظیفه‌ای عمومی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی در ادامه با اشاره به اینکه بحث ساختار سازمانی در هیات امنا بسته شده است گفت: مرکز برنامه‌ریزی برای اجرایی سازی چارت جدید و تدوین شرح وظایف با واحدها وارد مذاکره می‌شود که این مذاکرات باید بر اساس چارت مصوب باشد و دیگر امکان تغییر در آن وجود ندارد.

در ادامه این جلسه سیاست‌های کلان برنامه پنج ساله دوم جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور اعضا بررسی و تصویب شد.

تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱