«پشت دیوار اطمینان»، مجموعه مهارت‌های حفاظت از اطلاعات سازمانی

کتاب پشت دیوار اطمینان

کتابچه «پشت دیوار اطمینان» به عنوان مجموعه مهارت‌های حفاظت از اطلاعات سازمانی در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی، کتابچه دانش‌افزایی «پشت دیوار اطمینان» که سال 97 به همت اداره کل صیانت جامعه الزهرا علیهاالسلام منتشر شد، به اهمیت حفاظت گفتار و کنترل زبان در حفظ اطلاعات سازمانی می‌پردازد.

حفاظت گفتار به معنای رعایت اصول حفاظتی در بیان مطالب، اسرار و اطلاعات یک فرد و یا مجموعه در محافل و مجامع است که نباید درباره آن بدون لحاظ نکات حفاظتی با دیگران صحبت کرد.

با توجه به اینکه برخی اتفاقات سازمانی به عنوان اطلاعات و یا اسرار هستند، اداره کل صیانت جامعه الزهرا علیهاالسلام، کتابچه «پشت دیوار اطمینان» را به منظور حفظ امنیت اسناد و اسرار کارکنان و طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام منتشر کرده است تا سطح دانشی همکاران در این زمینه ارتقا پیدا کند.

این کتابچه در قالب مکتوب و دیجیتال در 6 موضوع «حرف‌هایی برای نگفتن»، «پشت دیوار کنجکاوی»، «تضمین امروز و فردا»، «پشت صفحه نمایش»، «ساده‌لوحانه» و «مایه‌های دردسر» در اختیار کارکنان مجموعه قرار گرفته است.

امام سـجاد علیه‌السلام می‌فرمایند: «المؤمِنُ لایحدِّثُ بِالأَمانةِ الأَصدِقاءَ؛ امانتی که به مؤمن سـپرده‌اند، (حتی) حرفی از آن را بـا دوستان خود در میان نمی‌گذارد».

همچنین امام محمد باقر علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند: «إِنَّ هَذَا اَللِّسَانَ مِفْتَاحُ كُلِّ خَیرٍ وَ شَرٍّ فَینْبَغِی لِلْمُؤْمِنِ أَنْ یخْتِمَ عَلَى لِسَانِهِ كَمَا یخْتِمُ عَلَى ذَهَبِهِ وَ فِضَّتِهِ فَإِنَّ رَسُولَ اَللَّهِ ص قَالَ رَحِمَ اَللَّهُ مُؤْمِناً أَمْسَكَ لِسَانَهُ مِنْ كُلِّ شَرٍّ فَإِنَّ ذَلِكَ صَدَقَةٌ مِنْهُ عَلَى نَفْسِهِ ثُمَّ قَالَ ع لاَ یسْلَمُ أَحَدٌ مِنَ اَلذُّنُوبِ حَتَّى یخْزُنَ لِسَانَهُ؛ به درستی این زبان كلید هر نیك و بد است؛ پس مؤمن را سزاست كه همان طور كه بر سیم و زرش قفل می‌زند بر زبانش نیز قفل زند؛زیرا پیامبر خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمود: رحمت خدای بر مؤمنی باد كه زبانش را از هر ناپسندی باز دارد چرا كه این بازداری زبان، صدقه مؤمن بر خویشتن است. آنگاه امام باقر علیه‌السلام فرمود: هر كه زبانش را فرو نبندد از گناهان به دور نباشد».

دانلود فایل کتابچه پشت دیوار اطمینان

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱