از سوی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم و با مشارکت جامعه الزهرا؛

بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس می‌شود

کنگره ملی شعر دفاع مقدس

بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس به منظور شناسایی و معرفی شعرای جوان در حوزه دفاع مقدس، تقویت روحیه مقاومت و ایجاد فرهنگ جهاد و شهادت برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس از سوی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم و با مشارکت نهادهای مختلف از جمله جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این کنگره، شناسایی و معرفی شعرای جوان در حوزه دفاع مقدس، تقویت روحیه مقاومت و ایجاد فرهنگ جهاد و شهادت در میان جوانان و همچنین بهره‌مند شدن از تجربیات شعرای پیشکسوت دفاع مقدس است.

این کنگره در محورهایی نظیر نقش دفاع مقدس در تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی (تقارن چهل سالگی دفاع مقدس)، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (کشورهای محورهای مقاومت)، دفاع مقدس و جنگ نرم، نقش دفاع مقدس در سلامت عمومی جامعه، دفاع مقدس و مدافعان سلامت، دفاع مقدس و حوزه‌هایی از قبیل شهدای شاخص، شاعران شهید، زنان شهیده و...، پیوند عاشورا و دفاع مقدس، زیبایی‌های کربلا، سیمای حضرت سیدالشهدا در آیینه قرآن کریم، عاشورا و مدافعان حرم و عاشورا و جوانان فراخوان شده است.

بر اساس این فراخوان، اشعار ارسال شده نباید قبلا در کتاب مستقل یا مشترک و یا نشریه و سایت های معمول پایگاه اطلاع رسانی منتشر شده باشد.

توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، پرداخت به حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هر استان در عملیات‌ها و یگان‌ها و یا موضوعات ویژه هر استان در اولویت قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان به شرکت در  بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس می‌توانند آثار خود را حداکثر تا پایان آذر به به آدرس معاونت هنری و ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با شماره ۰۹۳۶۸۳۱۱۹۲۰ در پیام‌رسان‌های ایتا، سروش و واتساپ ارسال کنند.

زمان اعلام نتایج و مراسم پایانی کنگره دی 1399 خواهد بود و برگزیدگان اشعار منتخب تجلیل خواهند شد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱