آغاز سومین مرحله طرح حدیث خوانی غیرحضوری «کامل الزیارات»

دوره حدیث خوانی غیرحضوری کامل الزیارات ابن قولویه

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام از برگزاری سومین مرحله طرح حدیث خوانی غیرحضوری «کامل الزیارات» ابن قولويه قمی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده زهرا حسینی در گفتگو با واحد خبر عنوان کرد: سومین مرحله طرح حدیث خوانی غیرحضوری «کامل الزیارات» به همت اداره قرآن و حدیث برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه کتاب «کامل الزیارات» ابن قولويه قمی رحمه‌الله‌علیه، یکی از مهم‏‌ترين منابع روايى شيعه و يكى از معتبرترين مراجع كتاب‌‏هاى روايى در تشیع است، گفت: «طرح حدیث‌خوانی کتاب کامل الزیارات» با هدف ارتقای علمی و معرفتی طلاب در موضوع زیارت وتوسل، از مهر ماه سال جاری آغاز شد.

وی افزود: امروزه ضرورت حدیث خوانی برای تمام دانشجویان علوم اسلامی، امری روشن است. همانطور که علما و بزرگان دینی ما توصیه کرده‌اند، طلاب و دانشجویان علوم دینی می‌بایست با کتب روایی و روایات اهل بیت علیهم السلام مانوس باشند؛ به عبارت دیگر اگر کسی بخواهد طلبه و مبلغ توانمند و موفقی باشد، لازم است، روایات را بخواند، و برای فهم عمیق روایات که تنها راه دستیابی به اندیشه ناب اسلامی و تفکر صحیح شیعی است، تلاش کند.

حسینی بیان داشت: بر این اساس، اداره قرآن و حدیث به دنبال برگزاری طرح حدیث خوانی اصول کافی و نهج البلاغه و غیره، طرح حدیث‌خوانی کتاب «کامل الزیارات» را از ماه صفر، ایام عزاداری اهل بیت علیهم‌السلام در دستور کار قرار داد که مرحله اول و دوم این طرح، مورد استقبال طلاب قرار گرفته است.

وی با اشاره به آغاز مرحله سوم این طرح، عنوان کرد: سومین مرحله این طرح به باب 80 تا پایان کتاب اختصاص داردکه ادامه مبحث آداب و ثواب زیارت امام حسین علیه‌السلام و سایر ائمه اطهار علیهم‌السلام، زیارت مؤمنین و امامزادگان است.     

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام، مهلت تحویل پاسخنامه مرحله سوم را تا 15 دی ماه اعلام کرد و یادآور شد: علاقه‌مندانی که از دو مرحله قبل جا مانده‌اند، می‌توانند هر سه پاسخنامه را تا تاریخ مذکور تحویل دهند و جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۳۲۱۱۲۴۳۶ تماس بگیرند.

حسینی بیان داشت: بانوان طلبه می‌توانند پاسخنامه خود را به نشانی پست الکترونیکی hadith@jz.ac.ir ارسال کنند.

دریافت فایل پی دی اف کتاب کامل الزیارات

جهت دریافت دفترچه سؤالات اولین مرحله دوره حدیث خوانی کامل الزیارات این پیوند را فعال کنید.

جهت دریافت دفترچه سوالات مرحله دوم طرح حدیث خوانی کتاب شریف کامل الزیارات  این پیوند را فعال کنید.

جهت دریافت دفترچه سوالات مرحله سوم طرح حدیث خوانی کتاب شریف کامل الزیارات  این پیوند را فعال کنید.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱