«بانوان، پژوهش، جهش تولید»؛ شعار هفته پژوهش 1399 در جامعه‌الزهرا(س)

شعار هفته پژوهش

امسال شعار هفته پژوهش از سوی معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام، «بانوان، پژوهش، جهش تولید» نامگذاری شده است.

 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم ریحانه حقانی روز شنبه با اشاره به اینکه هفته پژوهش از روز شنبه 22 آذر آغاز می‌شود، عنوان کرد: امسال شعار هفته پژوهش در جامعه الزهرا علیهاالسلام، «بانوان، پژوهش، جهش تولید» است.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه هفت نشست و کارگاه علمی پژوهشی در هفته پژوهش برگزار می‌شود، گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته برای هر یک از روزهای هفته، شعاری انتخاب شده که متناسب با آن نشست و کارگاه‌ها برگزار می‌شود.

حقانی با اشاره به عناوین روز‌های هفته پژوهش، اظهار داشت: نخستین روز هفته پژوهش که روز شنبه 22 آذر است، «پژوهش، رسالت علمی و حرکت جهادی» نامگذاری شده است که با توجه به عنوان این روز، نشست علمی پژوهشی «تحلیلی از چشم‌انداز سردار سلیمانی به مسیر معرفت خدا» است ساعت ۱۰ تا ۱۱ با ارائه خانم دکتر مهدیه سادات مستقیمی تشکیل می‌شود.

وی، عنوان دومین روز هفته پژوهش را «پژوهش، دستاوردها و ظرفیت ها» بیان کرد و افزود: آیین مجازی بزرگداشت هفته پژوهش روز یکشنبه ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ با حضور مدیر محترم جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: در این برنامه هشت کتاب منتشر شده جامعه الزهرا علیهاالسلام در سال 99 رونمایی می‌شوند، همچنین پژوهشگران برتر و آثار برگزیده هفتمین جشنواره بانو امین مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

حقانی با بیان اینکه عنوان سومین روز هفته پژوهش، «پژوهش مجازی و پژوهشگری نوین» است، گفت: کارگاه علمی پژوهشی  «آشنایی با مبانی، مفاهیم و شاخص‌های علم‌سنجی» را از جمله برنامه‌های این روز است که روز دوشنبه ۲۴ آذر ساعت 10 تا 12 ویژه اساتید، پژهشگران و طلاب سطح ۴ برگزار می‌شود و استاد احمد عابدی به ارائه مباحث این کارگاه می‌پردازد.

وی ادامه داد: روز چهارم با نام «پژوهش و رهیافت بین الملل» نامگذاری شده است که در این روز با توجه به حضور بانوان بین الملل در جامعه الزهرا علیهاالسلام، نشست پژوهشی «حیا در اسلام: چرایی و چیستی (Haya in Islam: what and why)» با ارائه خانم راضیه شاملی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه «پژوهش، بحران کرونا و پاسخگویی علمی» عنوان پنجمین روز هفته پژوهش است که به همین مناسبت، نشست «تأثیر بلایای فراگیر بر غفلت‌زدایی انسان معاصر از منظر متون اسلامی» روز چهارشنبه ۲۶ آذر ساعت ۱۰ تا ۱۱ با حضور ارزشمند بانو مجتهده گلگیری به صورت آفلاین برگزار می‌شود.

حقانی با بیان اینکه ششمین روز هفته پژوهش، «پژوهش، فجازی و اثربخشی اجتماعی» نامگذاری شده است، عنوان کرد: نشست «بحران‌های اجتماعی و کنش‌گری سایبری روحانیت» در روز پنجشنبه ۲۷ آذر ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ با حضور دکتر داوود رحیمی، استاد حوزه و دانشگاه تشکیل می‌شود.

وی یادآور شد: در ادامه برنامه‌های هفته پژوهش، کارگاه پژوهشی «آشنایی با اصول مقاله‌نویسی علمی پژوهشی» روز شنبه ۲۹ آذر ساعت ۹ تا ۱۲ با ارائه خانم دکتر زهرا ابراهیمی و پایان بخش برنامه‌های هفته پژوهش، نشست علمی «ترسیم الگوی رفتار فردی و اجتماعی زن مسلمان به عنوان الگوی تمدن‌ساز در عرصه‌های بین‌المللی» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین احمد رهدار روز یکشنبه ۳۰ آذر ساعت ۱۰ تا ۱۲ به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان گفت: نشست‌ها و کارگاه‌های هفته پژوهش به صورت آنلاین و آفلاین برگزار  می‌شود و علاقه‌مندان جهت حضور در این برنامه‌ها می‌توانند از طریق پیوند http://online.jz.ac.ir/rbhyyb/yoy۸۹۷ اقدام کنند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱