شاخصه های مکتب شهید سلیمانی/ بدون توجه به زمزمه های مخالف مسیر انقلاب را خواهیم پیمود

ggg

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام اخلاص، توجه به وحدت نیروها، داشتن نگاه فراملی و بین المللی و خستگی ناپذیری را از شاخصه های مکتب شهید سلیمانی عنوان کرد.

 

به گزارش روابط عمومی، حجت­ الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در گفتگو با واحد خبر ضمن تسلیت ایام فاطمیه و نیز سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار داشت: دو نکته اساسی در رابطه با شهادت سردار سلیمانی وجود دارد؛ نخست اینکه از زمانی که این خبر فاجعه بار را شنیدم همراه با آن غم و تاثری که ایجاد شد احساس کردم که این شهادت سرآغاز یک مسیر جدید در سیاست بین المللی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و جبهه مقاومت را در کل منطقه وارد یک فاز جدید خواهد کرد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: بر اساس منطق بسیاری از اندیشه­های مادی، مرگ پایان فعالیت و اختتام پرونده است، ولی بر اساس باور و تفکر ما شهادت یک آغاز است، شهید مطهری اندیشه­هایش نه در زمان حیاتش بلکه در زمان شهادتش فراگیری عمومی پیدا کرد. شهید بهشتی شهادتش خط انحراف در آن برهه از تاریخ انقلاب را حذف کرد. سردار سلیمانی با شهادت و خون مظلومانه­اش مسیر جدیدی را در برابر ملت­های منطقه گذاشت که امیدواریم آثار و ثمراتش بیش از آنچه تاکنون در وحدت بخشی نیروهای مقاومت مشاهده شده در آینده دیده شود.

مکتب شهید سلیمانی و شاخصه های آن

وی خاطرنشان کرد: نکته دوم که در بیان رهبر معظم انقلاب آمد تعبیر به مکتب شهید سلیمانی بود. همانطور که بسیج را به عنوان یک سازمان نمی­شناسیم بلکه به عنوان یک تفکر می شناسیم و همه افرادی که با نام و بی نام، باعنوان و بدون عنوان، با سازماندهی و بدون سازماندهی، خالصانه برای خدا در جبهه و پشت جبهه در صحنه های مختلف اقتصاد، تجارت، صنعت، کشاورزی و خدمات در مسیر اهداف مقدس بسیج کار می­کنند را بسیجی می­دانیم، رهبر معظم انقلاب درباره شهید سلیمانی این تعبیر را به کار بردند که سلیمانی فرد نیست اگرچه  ایشان شخصیت بسیار ارزنده و توانمند در ابعاد مختلف بود ولی مهم جبهه تفکری شهید سلیمانی است. این جبهه فکری شاخصه هایی دارد که یکی از آنها اخلاص است که باعث همه آن پیروزی ها و موفقیت ها شد.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: شاخص دوم این مکتب، توجه به وحدت همه نیروها در تبعیت از رهبری است. ایشان هیچگاه وارد بازی های سیاسی و دسته بندی های جناحی نشد و جناح بازی ها و سیاسی کاری ها نتوانست ایشان را از رهبری جدا کند. تبعیت از رهبری که در وصیت نامه ایشان بر آن تاکید شده است و بی اعتنایی به سیاسی کاری ها و سیاست بازی ها و در عین حال توجه به اصل نظام و انقلاب اسلامی به عنوان یکی از شاخصه های تفکر شهید سلیمانی است.

من سرباز سلیمانی ام

وی داشتن دیدگاه فراملی و بین المللی را از دیگر شاخصه های مکتب شهید سلیمانی برشمرد و افزود:  فکر کردن به مسائل امت اسلامی و بلکه بشریت، افق بلندی را جلوی ما  قرار می دهد که باعث می شود در اقصی نقاط جهان افراد احساس کنند سرباز این مکتب هستند، از این رو همرزم شهید ایشان، ابومهدی مهندس در مصاحبه ای می گوید من سرباز سلیمانی هستم، می گویند سلیمانی ایرانی است و شما مسئول یک سازمان نظامی در عراق هستید. می­گوید فرقی نمی کند من سرباز سلیمانی هستم. آن چیزی که باعث می شود ابومهدی المهندس بگوید من سرباز سلیمانی ام این است که احساس می کند سلیمانی به عنوان یک تفکر، همه بشریت برایش محترم و گرامی است و باید از همه ارزش ها، کرامت ها و منافع امت اسلامی دفاع کرد. حجت الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به ضرورت ترویج این اندیشه در میان نسل جوان بیان داشت: شاخصه دیگر مکتب شهید سلیمانی تلاش بی منتها و خستگی ناپذیری است. زندگی این شهید والامقام مثل یک شعله پرفروز و پرفوران آتش فشان همواره در حرکت و تحرک در جبهه های جهاد و تلاش بوده و لحظه ای آرام نگرفته است. خون شهدایی چون سردار سلیمانی مسئولیت های سنگینی به عهده ما گذاشته که باید بی وقفه برای انجام آنها تلاش کنیم و امیدواریم خدای متعال به همه ما توفیق دهد بتوانیم دین خود را به این خونهای مطهر ادا کنیم و این مسیر را مانند حاج قاسم با سرافرازی و روسفیدی به پایان برسانیم.

بدون توجه به مخالفت ها مسیر انقلاب را خواهیم پیمود

وی در پایان با اشاره به ریزش های انقلاب گفت: در این مسیر ممکن است برخی کم بیاورند، کوتاهی کنند و در میانه راه مخالفت ها و زمزمه هایی داشته باشند که اسم آوردن از این افراد و گروه ها لزومی ندارد، ولی شاخصه ها و آموزه های دینی ما می گوید بدون توجه به این زمزمه های ناصحیح در مسیر ترسیم شده توسط اسلام عزیز و تشیع گرانقدر تا زمان تسلیم شدن پرچم به دست مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه به مسیرمان ادامه دهیم و بر خط خونین جهاد و شهادت استوار باشیم.

تصویر خبر

مدنی

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱