تشریح فعالیت‌های فرهنگی جامعه‌الزهرا(س) در ماه مبارک رمضان 1400

ماه مبارک رمضان 2

مدیر کل امور فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از برگزاری فعالیت‌های فرهنگی مختلف از جمله برگزاری برنامه‌های مختلف در حسینیه مجازی، اجرای طرح «از افطار تا افطار»، ثبت نام طرح جامع مطالعاتی آثار شهید مطهری(ره)، جمع‌خوانی «حلقه دوم کتاب انسان 250 ساله» و اجرای هفتمین مرحله از کمک مؤمنانه در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده ربابه داودالموسوی در گفتگو با واحد خبر، ضمن درخواست از خداوند متعال در جهت بهره مندی از باقیمانده ماه شعبان و زمینه سازی بهره وری حداکثری از ماه مبارک رمضان، به فعالیت های فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: با توجه به فرصت ماه مبارک رمضان و با درنظر گرفتن شرایط کنونی کشور، برنامه‌های فرهنگی اداره کل امور فرهنگی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: برنامه‌های فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیها‌السلام با توجه رسالت طلاب در امر فرهنگسازی اسلام ناب و پیاده‌سازی سبک زندگی دینی برای خانواده و جامعه، برنامه ریزی شده است.

برگزاری برنامه‌های مختلف در حسینیه مجازی

داودالموسوی ادامه داد: در حسینیه مجازی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، برنامه‌های مختلفی از جمله برنامه‌های قرآنی، احکام ویژه بانوان و مباحث آماده‌سازی خانه و خانواده به ماه مبارک رمضان، تربیت مبلغ قرآن‌محور، مباحث مختلف سبک زندگی، فرصت جوانی و عبادت، معنویت و اخلاق، حضور حداکثری و انتخاب اصلح به همراه نشست بصیرت افزایی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: همه این برنامه‌ها هر روز ساعت 10 به صورت برخط از درگاه پخش زنده سایت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به آدرس http://jz.ac.ir/post/6901  منتشر خواهد شد.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام گفت: از دیگر برنامه‌های این اداره، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی است که علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات جهت دریافت اطلاعات کامل می‌توانند به کانال معاونت فرهنگی تبلیغی در پیام‌رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/jz_mft و در پیام‌رسان سروش به آدرس https://sapp.ir/jz_m.f.t مراجعه کنند.

داودالموسوی یادآور شد: طرح «از افطار تا افطار»، محفل انس با قرآن به صورت سوره محور به همراه بیان خواص سوره‌ها، در گروه‌های مجازی ایتا راه اندازی می‌شود و علاقه‌مندان جهت شرکت در این طرح، اطلاعات تکمیلی را می‌توانند از کانال معاونت فرهنگی تبلیغی دریافت کنند.

وی با اشاره به لزوم پشتیبانی محتوایی فرهنگی بانوان طلبه، گفت: در کانال معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، محتواهای فرهنگی در موضوعات مختلف مرتبط با ماه مبارک رمضان و مناسبت‌های پیش رو بارگذاری می‌شود، همچنین فایل‌های نمایشگاهی در این کانال‌ها جهت بازنشر طلاب قرار داده خواهد شد.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به برگزاری چندین دوره جمع خوانی کتب مختلف، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان نیز جمع خوانی «حلقه دوم کتاب انسان 250 ساله» به صورت مباحثه طلبه محور اجرا می‌شود.

فراخوان ثبت نام طرح جامع مطالعاتی آثار شهید مطهری(ره)

داودالموسوی در ادامه عنوان کرد: از آنجا که سالروز شهادت استاد مطهری(ره) مصادف با ایام ماه مبارک رمضان است، فراخوان ثبت نام طرح جامع مطالعاتی آثار شهید مطهری(ره) و نیز دریافت مقالات و چکیده‌های مرتبط با طرح مطالعاتی شهید مطهری و انتخاب بهترین مقاله و مسابقه بهترین و اثرگذارترین عکس نوشته و کلیپ با محوریت شهید مطهری و آثار ایشان به همراه اهدای جوایز را خواهیم داشت.

وی افزود: در روز 12 اردیبهشت، نشست بیان ضرورت مطالعه آثار شهید و رواج آن در میان طلاب و اساتید و اقشار مختلف مردم، در جهت اجرای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به صورت برخط از درگاه حسینیه مجازی جامعه الزهرا علیها السلام برگزار می‌شود تا ضمن تبیین طرح مطالعاتی، کتب تازه به چاپ رسیده شهید و بسترهای پژوهشی در زمینه مبانی فکری شهید مطهری رحمه‌الله‌علیه معرفی شود.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به فعالیت‌های مختلف انجمن‌های علمی فرهنگی و کانون‌های استانی در مازندران، البرز، کرمان و اصفهان به صورت مستقل اشاره کرد و گفت: بانوان طلبه در استان‌های مذکور می‌توانند با عضویت در این کانون‌ها، حضوری پررنگ در انجام فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی داشته باشند.

اجرای هفتمین مرحله از کمک مؤمنانه خانواده جامعه‌الزهرا(س)

داودالموسوی به اجرای هفتمین مرحله از کمک مؤمنانه خانواده جامعه الزهرا علیها السلام اشاره کرد و اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان امسال نیز بنا داریم با همت اساتید، بانوان طلبه، خیرین و کارکنان مجموعه، گوشه‌ای از سفره افطار هموطنانمان که در امر معیشت دچار مشکل شده‌اند را تامین کنیم.

وی تصریح کرد: خیرین می توانند جهت مشارکت در این امر خداپسندانه، کمک‌های نقدی خود را تا 10 ماه مبارک رمضان به شماره حساب 01076761717003 یا شماره کارت  6037997599082816  واریز کنند.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در پایان از خداوند منان، توفیات روزافزون و بهره‌مندی حداکثری از این ماه مبارک را برای همه مسئلت خواست.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱