مشارکت جامعه‌الزهرا در تهیه 110 جهیزیه برای مددجویان کمیته امداد

دیدار قائم مقام کمیته امداد با حجت الاسلام اندیشه

پویش مردمی «احسان احسن» با هدف تهیه 110 جهیزیه برای مددجویان کمیته امداد با مشارکت جامعه الزهرا سلام الله علیها برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، افشین پایانی‌فر، قائم مقام مدیرکل کمیته امداد استان قم با حجت‌الاسلام والمسلمین هادی اندیشه، مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار پایانی فر با اشاره به آثار مخرب فشار اقتصادی کنونی روی مردم به ویژه مددجویان کمیته امداد، افزایش فقر، اعتیاد، مفاسد و ناهنجاری‌های اجتماعی را از آثار نامطلوب این وضعیت عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه ترویج ازدواج یکی از راه‌های مقابله با مفاسد و ناهنجاری‌های اجتماعی است، گفت: کمیته امداد در بحث ازدواج دو اقدام را در دستور کار خود دارد؛ یکی کمک به تسهیل ازدواج به ویژه در خانواده‌های بی‌بضاعت برای جلوگیری از بالارفتن سن ازدواج و دیگری، معکوس کردن آمار طلاق با انجام مشاوره‌های خانواده و کمک به رفع مشکلات و رونق اقتصادی خانواده‌های از هم گسسته.

پایانی فر از راه‌اندازی پویش مردمی «احسان احسن» با هدف تهیه 110 جهیزیه برای مددجویان کمیته امداد خبر داد و بیان داشت: با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی به گونه‌ای است که وام‌های ازدواج 3 تا 5 میلیونی که سال‌های پیش در اختیار مددجویان قرار می‌گرفت در برابر هزینه‌ها ناچیز شده، این طرح کلید زده شد تا هم بهانه‌ای باشد برای مشارکت مردم در کار خیر و هم کمک شایانی به تسهیل ازدواج شده باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین اندیشه با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی مشارکت در کار خیر گفت: اگر این اعتقاد قلبی در مردم ایجاد شود که خداوند در مورد صدقه و قرض‌الحسنه تعهد به جبران تا هجده برابر کرده است دیگر شیاطین و موج‌های منفی نمی‌تواند جلوی انجام کار خیر را بگیرد.

وی ایام تبلیغی طلاب را فرصت مناسبی برای تبلیغ و ترویج کار خیر در جامعه دانست و اظهار داشت: جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با داشتن حدود هزار مبلغ فعال می‌تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند.

در پایان این جلسه مقرر شد راه‌های مشارکت اساتید، طلاب و کارکنان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در طرح «احسان احسن» بررسی و اجرایی شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱