از سوی مرکز آموزش دوره‌های کوتاه‌مدت نورالهدی و با همکاری معاونت فرهنگی تبلیغی؛

نخستین دوره آموزشی سراج برگزار شد

سراج

نخستین دوره آموزشی سراج با حضور 70 نفر از بانوان مبلغ آذربایجان شرقی در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم فهیمه الیاسی روز چهارشنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: نخستین دوره آموزشی سراج از سوی مرکز آموزش دوره‌های کوتاه‌مدت نورالهدی در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

سرپرست مرکز آموزش دوره‌های کوتاه‌مدت اظهار داشت: این اداره برای نخستین بار اقدام به برگزاری دوره‌های کوتاه مدت برای بانوان ایرانی کرده است و در این دوره آموزشی، 70 نفر از بانوان مبلغ آذربایجان شرقی که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی این استان معرفی شده بودند، شرکت کردند.

الیاسی افزود: مراسم افتتاحیه این دوره، روز جمعه 2 شهریورماه با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این دوره که به مدت ۴ روز به طول انجامید، نشست‌های علمی «آسیب شناسی تبلیغ» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین جهانی فرد مدیر گروه مطالعات و تحقیقات اسلامی دانشگاه باقرالعلوم و «روانشناسی تبلیغ» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاویانی عضو هیئت علمی گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد.

سرپرست مرکز آموزش دوره‌های کوتاه‌مدت بیان داشت: برگزاری کارگاه‌های مهارتی «تبلیغ در فضای مجازی» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین کهوند، قائم مقام دفتر مطالعات فضای مجازی انقلاب اسلامی، «مهارت ارتباط مؤثر» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مخدوم، رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و کارگاه «فلسفه احکام» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین آزادی، عضو مرکز امور نخبگان حوزه از دیگر برنامه‌های این دوره بود.

الیاسی یادآور شد: در این دوره همچنین میزهای مشاوره خانواده، اعتقادی، پاسخ به سؤالات شرعی و طب سنتی با حضور سرکار خانم‌ها فیروزی، بهلول زاده، اسماعیلی، خدایی و رضوانی در خوابگاه حضرت خدیجه علیهاالسلام برگزار شد.

وی به راه اندازی نمایشگاه کتاب در این دوره اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه، کتب انتشارات شهید کاظمی، جزوات و کتب اداره پاسخ به سؤالات دینی و کتب انتشارات رضوی با موضوع مباحث تبلیغی و فرهنگی ارائه شد.

سرپرست مرکز آموزش دوره‌های کوتاه‌مدت تصریح کرد: در این دوره با همکاری و مشارکت اداره کل امور فرهنگی برنامه‌های فرهنگی متنوعی برگزار شد و با همکاری اداره امور مبلغان و دانش آموختگان معاونت فرهنگی تبلیغی بسته‌های کمک آموزشی به شرکت کنندگان ارائه شد.

الیاسی افزود:  در این دوره، شرکت کنندگان به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و حضور در مسجد مقدس جمکران و نماز جمعه مشرف شدند و اختتامیه این دوره با زیارت حرم کریمه اهل بیت سلام‌الله‌علیها  به پایان رسید.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱