به همت انتشارات جامعه‌الزهرا(س)؛

کتاب «اصل قرآنی معاشرت به معروف و بازنگری روابط همسران» منتشر شد

کتاب اصل قرآنی معاشرت به معروف و روابط همسران

کتاب «اصل قرآنی معاشرت به معروف و بازنگری روابط همسران» نوشته معصومه حافظی توسط انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام چاپ و منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، «اصل قرآنی معاشرت به معروف و بازنگری روابط همسران» به همت معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام چاپ و منتشر شد.

کتاب «اصل قرآنی معاشرت به معروف و بازنگری روابط همسران» نوشته معصومه حافظی است که توسط انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام چاپ و منتشر شده است.

این کتاب در 335 صفحه رقعی و در ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام به چاپ رسیده است.

این کتاب در پنج فصل تدوین شده و فصل اول به موضوع «کلیات و مفاهیم»، فصل دوم «تبیین و تفسیر ادله اصل معاشرت به معروف»، فصل سوم «تحلیل قوامیت مرد بر زن در پرتو اصل معاشرت به معروف »، فصل چهارم«بررسی نشوز همسران در پرتو معاشرت به معروف» و فصل پنجم«بررسی تعدد زوجات و ازدواج موقت مردان متأهل در پرتو اصل معاشرت به معروف» می‌پردازد.

در خلاصه این کتاب آمده است:

«یکی از اصول حاکم بر روابط همسران از منظر قرآن کریم، اصل اخلاقی ـ حقوقی «معاشرت به معروف» است؛ اصلی که بیانگر اهتمام آموزه‌های وحیانی بر سلامت اخلاقی خانواده و تحکیم و انسجام آن نظام، توسط ارزش‌ها، هنجارها، احکام و قوانین اخلاقی است. در پرتو این اصل، تمام حقوق و روابط همسران مزین به اخلاق حسنه بوده و عاری از هرگونه سوء استفاده، بی‌رحمی، آزار و ایذایی می‌باشد. قرآن کریم با ضابطه‌مند ساختن آموزۀ معاشرت به معروف بر روابط همسران، زمینۀ روابط زندگی با عشق و محبت و امکان دستیابی زنان به هویت و حقوق همه‌جانبه را در تمدن اسلامی ایجاد نموده است».

علاقه‌مندان جهت تهیۀ این کتاب می‌توانند به فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، جنب حسینیۀ امام خمینی رحمة‌الله‌علیه مراجعه کنند، همچنین این کتاب در سامانه فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی به نشانی https://eshop.jz.ac.ir عرضه می‌شود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱