معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا (س) مطرح کرد:

برنامه‌ریزی در توسعه رشته‌های تحصیلی جامعه‌الزهرا(س)

نشست خبری پذیرش 1401 (6)

حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی با اشاره به اینکه توسعه و ارتقای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در همه ابعاد و عرصه‌های علمی و آموزشی مورد تأکید است، گفت: ما در سطح سه و چهار در بخش حضوری و غیرحضوری رشته‌های متعدد داریم و توسعه رشته‌های تحصیلی در ابعاد مختلف با توجه به اقتضائات خواهران در دست اقدام است.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی سجودی در نشست خبری پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی داوطلبان سال تحصیلی 1402-1401 جامعه الزهرا علیهاالسلام  که در سالن جلسات مدیریت برگزار شد، به پذیرش سال تحصیلی آینده، مباحث  امور آموزشی و تربیتی اشاره کرد و اظهار داشت: ثبت نام آزمون ورودی سال تحصیلی 1402-1401 از 19 آذر آغاز شده و داوطلبان در تمام سطوح تحصلی دو، بازپذیری، سه، چهار و دوره عالی فقه می‌توانند ثبت نام کنند.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با تصریح بر اینکه داوطلبان حتما به اطلاعیه‌ها و دفترچه راهنمای ثبت نام توجه ویژه داشته باشند، گفت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از جهت علمی و آموزشی، از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و با لحاظ اقتضائات، زمینه تحصیل بانوان را تا اجتهادپروری فراهم کرده است.

آزمون ورودی طلاب سطح دو و سه به صورت مجازی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی به امکانات رفاهی و خدماتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ویژه بانوان طلبه از جمله خوابگاه، مهدکودک، مجتمع آموزشی تربیتی هدی و غیره اشاره کرد و افزود: داوطلبان با مراجعه به سایت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها می‌توانند از امکانات این مؤسسه و شرایط و ضوابط ثبت نام آگاه شودند.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها  در ادامه به زمان آزمون ورودی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و گفت: ما زمان آزمون را در دو مرحله قرار دادیم، یک مرحله برای سطح دو و بازپذیری است که روز جمعه 20 اسفند برگزار می‌شود و داوطلبان سه ماه فرصت دارند تا برای آزمون ورودی آماده شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی با بیان اینکه داوطلبان معاف از آزمون به دفترچه راهنمای ثبت نام مراجعه کنند، گفت: آزمون ورودی داوطلبان سطح سه، چهار و دوره عالی فقه و اصول روز 23 اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: آزمون ورودی سطح دو، بازپذیری و سطح سه به صورت مجازی است، اما آزمون سطح چهار در صورت مساعد بودن شرایط کشور از نظر شیوع بیماری کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شود.

راه اندازی ستاد آموزش از راه دور در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه با اشاره به مباحث آموزشی این مجموعه، عنوان کرد: از بهمن سال 1398 که بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، برنامه ریزی لازم برای برگزاری کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی صورت گرفت و ستاد آموزش از راه دور جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها راه اندازی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی افزود: در ستاد آموزش از راه دور بیش از صد جلسه برگزار شد تا کلاس‌های طلاب تشکیل شود و با توجه به مسائلی که طلاب و خانواده‌ها گرفتار بودند، اما با برنامه‌هایی که مطابق اقتضائات بانوان بود، همه دروس جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به صورت مجازی و یا غیرحضوری و آفلاین برگزار شد.

وی با بیان اینکه در طول دو سال اخیر، برنامه‌های آموزشی و تحصیلی با همکاری اساتید و طلاب انجام گرفت، گفت: در برنامه ریزی نیمسال دوم سال تحصیلی جاری تلاش بر این است که مقدمات حضور طلاب برای برخی دروس فراهم شود که در صورت مساعد بودن شرایط اطلاع رسانی خواهد شد.

توسعه رشته‌های تحصیلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در دست اقدام است

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اینکه توسعه و ارتقای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در همه ابعاد و عرصه‌های علمی و آموزشی مورد تأکید است، افزود: ما در سطح سه و چهار در بخش حضوری و غیرحضوری رشته‌های متعدد داریم و توسعه رشته‌های تحصیلی در ابعاد مختلف با توجه به اقتضائات خواهران در دست اقدام است.

وی یادآور شد: یکی از برنامه‌هایی که در حال توسعه است، دوره تربیت مدرس برای طلاب ایرانی و غیرایرانی در حال برنامه ریزی است تا سال‌های آینده فارغ التحصیلان آن رشته را برای تدریس جذب کنیم.

سیاست جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها جذب اساتید از میان بانوان طلبه است

حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی تصریح کرد: سیاست جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بر این است که حداکثر اساتید از میان بانوان طلبه همین مؤسسه علمی حوزوی جذب، گزینش و به کارگیری شوند. به طوریکه امروز تمام اساتید سطح دو از خود بانوان طلبه این مؤسسه هستند و برخی از بانوان طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در دیگر مراکز علمی تدریس می‌کنند.

وی اضافه کرد: دو سوم اساتید در سطح سه و چهار بانوان هستند که امید است توسعه پیدا کنند و ما در تمام سطوح تحصیلی از اساتید خانم استفاده کنیم.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به فعالیت دفتر حوزه آزاد در این مؤسسه حوزوی، عنوان کرد: حوزه آزاد با طرح‌های جدید و بازنگری که در طرح‌ها انجام می‌شود، با رویکرد جدید توسعه خواهد یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی همچنین به صدور مدرک و دفاع از پایان نامه‌های سطح سه و چهار اشاره کرد و گفت: در رابطه با پایان نامه‌ها و صدور مدرک از زمان شیوع بیماری کرونا خللی در صدور مدرک به وجود نیامد.

تدوین نظام نامه جامع تربیتی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

وی در ادامه با بیان اینکه معاونت آموزشی تربیتی متکفل دو بخش «آموزشی» و «تربیتی» است، ابراز داشت: در بخش تربیتی، برگزاری دروس اخلاق مستمر برای اساتید و طلاب، برگزاری دوره‌های آموزشی تربیتی در بخش ایرانی و غیرایرانی، دوره‌های تربیتی برای اساتید و دوره‌های آموزشی اساتید همیار در دستور کار است.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به تدوین نظام نامه جامع تربیتی ویژه طلاب اشاره کرد و در پایان اضافه کرد: در اداره قرآن و حدیث فعالیت‌های مختلف و دوره‌های مختلف قرآنی و حدیثی برنامه ریزی شده و در زمینه‌های قرآنی همکاری متعددی با نهادهای همسو داریم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱