رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) اعلام کرد:

پذیرش جامعه‌الزهرا(س) از مقطع تحصیلی سطح دو تا دوره عالی فقه و اصول

نشست خبری پذیرش 1401 (8)

حجت‌الاسلام والمسلمین اباذر عمرانی فر با اشاره به پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در مقاطع تحصیلی سطح دو، سه، چهار و دوره عالی فقه و اصول، از توسعه شرایط معافیت از آزمون ورودی داوطلبان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین اباذر عمرانی فر با اشاره به آغاز پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی سال تحصیلی 1402-1401، اظهار داشت: ثبت نام آزمون ورودی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در چهار مقطع تحصیلی سطح دو، بازپذیری، سطح سه، چهار و دوره عالی فقه و اصول از 19 آذر آغاز شده و تا 19 دی ادامه دارد.

وی افزود: تحصیل در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با توجه به اقتضائات بانوان به سه شیوه حضوری، غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود، همچنین در مقطع سطح دو سه برنامه نیمه وقت و تمام وقت ویژه طلاب ساکن استان قم و خوابگاهی ویژه طلاب شهرستانی در نظر گرفته شده است.

توسعه شرایط معافیت از آزمون ورودی مقطع تحصیلی سطح سه

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به معافیت از آزمون ورودی برای برخی داوطلبان اشاره کرد و گفت: امسال شرایط معافیت از آزمون ورودی برای داوطلبان توسعه یافته و داوطلبان جهت مشاهده این شرایط می‌توانند به دفترچه راهنمای ثبت نام مراجعه  کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر بیان داشت: در مقطع سطح دو حداقل مدرک برای ثبت نام در آزمون ورودی، دیپلم و یا پیش دانشگاهی است و شرایط معافیت برای داوطلبان در دفترچه راهنمای سطح دو درج شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای جذب حداکثری و نخبه گزینی، شرایط معافیت برای داوطلبان توسعه پیدا کرده است، تصریح کرد: امسال فارغ التحصیلان سطح دو جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با معدل بالای 18 و فارغ التحصیلان موسسه امام خمینی، دانشگاه باقرالعلوم و دانشگاه امام صادق علیه‌السلام دارای رشته کارشناسی همسو با 71 رشته تحصیلی و فارغ التحصیلان سطح دو مرکز مدیریت حوزه خواهران قم و مشهد دارای معدل 19 به بالا می‌توانند از شرایط معافیت از آزمون برخوردار شوند.  

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: در مقطع سطح سه، 71 رشته دانشگاهی همسو بار رشته‌های سطح سه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها وجود دارد که داوطلبان فارغ التحصیل و یا در حال تحصیل این رشته‌ها می‌توانند برای ثبت نام در آزمون ورودی مقطع تحصیلی سطح سه اقدام کنند.

14 رشته و گرایش تحصیلی در مقطع تحصیلی سطح سه

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر در ادامه به رشته‌ها و گرایش‌های مقطع تحصیلی سطح سه و چهار جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و گفت: در مقطع سطح سه تحصیلی 14 رشته و گرایش به صورت حضوری، 3 رشته به صورت غیرحضوری و 6 رشته به صورت مجازی برگزار می‌شود، همچنین امسال رشته «تاریخ و سیره اهل بیت علیهم‌السلام» به رشته‌های سطح سه اضافه شده است.

وی بیان داشت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در رشته‌های تاریخ اسلام، تاریخ و سیره اهل بیت علیهم‌السلام، تبلیغ با گرایش حج، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، کلام اسلامی با سه گرایش امامت، مهدویت و مذاهب اسلامی، مدرسی ادبیات عرب و مطالعات اسلامی زنان طلبه می‌پذیرد.

ارائه 6 رشته تحصیلی در مقطع تحصیلی سطح چهار

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به رشته‌های تحصیلی سطح چهار اشاره کرد و گفت: امسال رشته تحصیلی «تاریخ و سیره پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم» به رشته‌های سطح چهار اضافه شده و 6 رشته تحصیلی در مقطع تحصیلی سطح چهار وجود دارد.  

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر یادآور شد: رشته‌های تحصیلی مقطع تحصیلی سطح چهار شامل رشته تفسیر تطبیقی، علوم و معارف قرآن، فقه خانواده، تاریخ و سیره پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، کلام اسلامی و حکمت متعالی هستند.

وی بیان داشت: دوره عالی فقه و اصول در بازه زمانی 10 ساله و دو دوره 5 ساله است که علاقه مندان می‌توانند به دفترچه راهنما مراجعه کنند. .

فعال شدن سامانه پیامکی 50001251 برای پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها /7 رشته تحصیلی سطح سه ویژه طلاب بین الملل

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه عنوان کرد: این اداره جهت تسهیل کار داوطلبان، سامانه پیامکی 50001251 را فعال کرده است که داوطلبان با ارسال عدد صفر(0) به این سامانه می‌توانند لینک اطلاعیه‌ها و ثبت نام پذیرش را دریافت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر با بیان اینکه در بخش بین الملل، 7 رشته تحصیلی ارائه شده است، گفت: در پذیرش زبان فارسی و سطح دو بخش بین الملل، هر نیمسال تحصیلی پذیرش داریم و داوطلبان می‌توانند به سامانه ای که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به نشانی http://j-alzahra.org/ar راه اندازی شده مراجعه کنند.

وی با اشاره به بحث نخبه گزینی استعدادهای برتر و نیازهای منطقه ای در سیاست‌های این مؤسسه علمی حوزوی، عنوان کرد: سال گذشته، ثبت نام داوطلبان در مقاطع تحصیلی دکترا (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و ...) و فارغ التحصیلان نخبه دانشگاه‌ها نسبت به سنوات گذشته افزایش داشته است.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: ثبت نام داوطلبان پذیرش از مناطق محروم 420 درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشت، به طوریکه 71 درصد داوطلبان مناطق محروم پذیرش شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر در پایان یادآورشد: علاقه‌مندان جهت ثبت نام در آزمون ورودی جامعه الزهرا علیهاالسلام و کسب اطلاعات بیشتر به سامانه https://paziresh.jz.ac.ir مراجعه کنند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱