همکاری مشترک جهاددانشگاهی و جامعه الزهرا(س) در جشنواره ملی مهدویت

جشنواره مهدیت

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم تصریح کرد: حضور نهادهای حوزوی از جمله جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این جشنواره می‌تواند در عمق بخشی و غنای جشنواره مهدویت مؤثر باشد.

به گزارش روابط عمومی، نشست صمیمی بین معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم و معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

محوریت این نشست، پیرامون برگزاری هرچه با شکوهتر جشنواره ملی مهدویت بود. علی حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم در ابتدای این نشست به ارائه توضحیاتی پیرامون فعالیت‌های این نهاد پرداخت.

حضور جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در جشنواره مهدویت می‌تواند در عمق‌بخشی و غنای جشنواره مؤثر باشد

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم گفت: جهاد دانشگاهی قم اقدام به برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی ویژه آحاد مختلف مردم از دانشجویان و طلاب و گروه‌های مختلف جامعه کرده است.

حسینی افزود: از جمله فعالیت‌های مهم آموزشی این نهاد می‌توان به برگزاری دوره‌هایی مانند دوره مصلحین با همکاری دادگستری با حضور طلاب، اجرای طرح گسترده مشاغل خانگی که طلاب نیز از جمله گروه‌هایی هستند که می‌توانند در این عرصه فعال باشند، اشاره کرد.

وی بیان کرد: کلاس‌هایی در حوزه‌ مهارت‌ افزایی همچون توسعه فردی و مهارت‌هایی که منجر به اشتغال می‌شوند در جهاد دانشگاهی تعریف شده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم تصریح کرد: این نهاد می‌تواند دوره‌های مورد نیاز طلاب را برگزار کند یا طلاب بتوانند با درصدی تخفیف در کلاس‌ها ثبت نام کنند.

حسینی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره ملی مهدویت، گفت: این جشنواره سومین سال خود را پشت سر می‌گذارد و قطعا حضور نهادهای حوزوی از جمله جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این جشنواره می‌تواند در عمق بخشی و غنای این جشنواره مؤثر باشد.

جهاد دانشگاهی همانند جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها متولد انقلاب اسلامی است

در ادامه نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن برزو معاون فرهنگی حوزه علمیه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها گفت: بانوان طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بر اساس علایقشان فعالیت‌های فرهنگی-هنری را پیگری می‌کنند و در این زمینه‌های مختلف فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی فعال هستند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: همکاری‌های بین دو مجموعه جهاد دانشگاهی و جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها باید در فضاهای مشترک با توجه به نوع، ساختار و انگیزه هر دو مرکز صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو با تأکید بر این‌که جهاد دانشگاهی نیز مانند جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها متولد انقلاب اسلامی است، بیان کرد: هر دو سازمان با رویکرد امام خمینی(ره) سامان یافته و قرار بوده خلاهایی را پر کنند. هنوز کمبودهایی وجود دارد که باید در ادامه به رفع آنها اقدام کنیم.

وی عنوان کرد: همکاری بین این دو نهاد می‌تواند در بخش‌های فرهنگی، حوزه آسیب‌های اجتماعی، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، اجرای جشنواره‌های ملی مثل مهدویت، و... به شکل کاملا مستمر دنبال شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهارکرد: مهدویت بخش مهمی از عرصه فرهنگی و تبلیغی ما را تشکیل می‌دهد. افراد در این مرکز علمی حوزوی آموزش می‌بینند تا به مبلغ فعال در اجتماع یا مبلغ پژوهشگر مبدل شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو تصریح کرد: در این زمینه همکاری‌های زیادی می‌شود داشت و موضوع مهدویت موضوعی است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.

در این نشست، سرکار خانم ندا حکمت نیا به عنوان نماینده جامعه الزهرا علیهاالسلام در سومین جشنواره مهدویت معرفی شد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱