در جلسه مشترک مسئولان دو مرکز بررسی شد؛

تعامل آموزشی حوزه علمیه خواهران خراسان و جامعه الزهرا(س)

جلسه مشترک معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا و مدیر دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان

در جلسه معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا علیهاالسلام و مدیر دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان، تعامل آموزشی دو مرکز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم راضیه هاشمی، مدیر دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان و هیات همراه صبح امروز با حضور در جامعه الزهرا علیهاالسلام با سرکار خانم افتخار یوسفی معاون آموزش و تربیت و شماری از مسئولان این معاونت دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه، خانم هاشمی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی حوزه علمیه خواهران باید برنامه ویژه آموزشی طلاب خواهر با توجه به اقتضائات آنها تدوین برای تصویب به شورا ارائه شود گفت: در همین راستا با اندیشمندان و صاحب نظران فراوانی گفتگو کردیم و تصمیم بر آن شد تا از تجربیات حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا علیهاالسلام در قم نیز بهره مند شویم تا بتوانیم برنامه ای جامع برای تحصیل بانوان در علوم دینی با توجه به شرایط و اقتضائات آنان ارائه دهیم.

در ادامه این نشست سرکار خانم افتخار یوسفی ضمن معرفی اجمالی جامعه الزهرا علیهاالسلام و بخش های مختلف آن اظهار داشت: از آنجا که مخاطبان ما در جامعه الزهرا علیهاالسلام بانوان هستند در عرصه های مختلف از جمله عرصه علمی و تحصیلی، اقتضائات آنها دیده شده و برنامه ریزی درسی به صورت حضوری، غیرحضوری و مجازی و با تنوع تمام وقت، نیمه وقت صبح و نیمه وقت عصر انجام شده تا خواهران بتوانند بر اساس شرایط خود در یکی از این برنامه های آموزشی شرکت کنند.    

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: در تنظیم آیین نامه های آموزشی برای مقاطع 2، 3، 4 و دوره عالی فقه و اصول این اقتضائات لحاظ شده به گونه ای که مثلا در بحث مرخصی، امکان استفاده از 4 ترم مرخصی فرزندآوری برای خواهران طلبه مهیا شده است.

وی آموزش مهارت های فرهنگی و هنری در مرکز آموز های آزاد و مهارتی را از دیگر مواردی عنوان کرد که با توجه به شرایط بانوان در نظر گرفته شده است تا خواهران طلبه بتوانند در ضمن تحصیل، یکی از مهارت های هنری و فرهنگی را هم فرابگیرند.

خانم یوسفی همچنین به برگزاری دوره های تخصصی تربیت مدرس، محقق، مشاور، کارشناس پاسخگوی سوالات شرعی و اعتقادی و دیگر دوره های کاربردی اشاره کرد و اظهار داشت: در طرح شمیم، طلاب در طول تحصیل دوره عمومی با 6 مهارت عمومی تبلیغ آشنا می شوند تا بتوانند پس از فراغت از تحصیل به رسالت تبلیغی خود عمل کنند.

وی ارائه 30 واحد دروس گرایشی در سطح دو را از دیگر ابتکارات جامعه الزهرا علیهاالسلام برشمرد و بیان داشت: طلاب سطح دو پس از گذراندن 160 واحد درسی می توانند بر اساس علاقه خود به یکی از رشته های سطح 3، سی واحد باقی مانده را بر اساس علاقه خود انتخاب کنند تا پیش نیازی برای ادامه تحصیل آنها در سطح 3 باشد.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان از آمادگی این موسسه علمی برای تعامل آموزشی با حوزه علمیه خواهران خراسان خبر داد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱