سفیر واتیکان در ایران تأکید کرد:

لزوم گسترش همکاری‌های علمی و گفتگوی بین ادیانی

حضور سفیر واتیکان در جامعه الزهرا 10

سفیر واتیکان در ایران بر لزوم گسترش همکاری‌های علمی و گفتگوی بین ادیانی برای رسیدن به صلح و آرامش در جهان تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی، آندژی یوزوویچ سفیر واتیکان در ایران در دیدار با سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، ضمن قدردانی از مسئولان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و ابراز خرسندی از آشنایی با فعالیت‌های این مجموعه، اظهار داشت: برای من بسیار جالب بود که در این مؤسسه علاوه بر پرورش روح و آموزش معنوی به سلامت جسم بانوان هم اهمیت داده می‌شود.

آندژی یوزوویچ از ایجاد تعامل و گفتگو بین واتیکان با حوزه‌های علمیه درباره مسائل بین المللی استقبال کرد و در ادامه، خاطرنشان کرد: هیچ کشوری بدون پیشرفت زنان در عرصه‌های مختلف، توسعه پیدا نخواهد کرد و با توجه فعالیت زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف از جمله تحصیل در سطوح بالای علمی، آینده درخشانی را برای ایران می‌بینم.

سفیر واتیکان در ایران بیان داشت: مایلم به خانم‌های حاضر در این جلسه و همه بانوانی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند، درس می‌خوانند و دوست دارند روح و تفکر خود را گسترش دهند، تبریک بگویم؛ این آینده است، نه فقط آینده، بلکه توسعه یک کشور است.

کشیش و اسقف اعظم واتیکان عنوان کرد: بسیاری از کشورها می‌توانند از ایران الگو بگیرند و اجازه پیشرفت به بانوان کشور خود را بدهند، ناآگاهی فقط مختص آقایان نیست، ناآگاهی مانع توسعه  می‌شود و هیچ کشوری نمی‌تواند با ناآگاهی توسعه پیدا کند.

وی افزود: وقتی مادری ناآگاه باشد، چگونه می‌تواند آن ارزش‌های مهم را به فرزندان خود انتقال دهد. مادر اگر آموزش خوبی دیده باشد، بهتر می‌تواند آن ارزش‌ها را به فرزند خود انتقال دهد.

سفیر واتیکان در ایران بیان داشت: کاردینال میگل آنجلو ایوزو به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر، پیام گسترش عشق، دوستی و برادری را برای مسلمانان ارسال کردند و امر محقق نمی‌شود، مگر اینکه گفتگو را گسترش دهیم و در این صورت می‌توانیم صلح را برای همه دنیا ایجاد کنیم.

آندژی یوزوویچ با اشاره به گسترش همکاری‌های علمی بین واتیکان و حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: همکاری‌های علمی و فرهنگی می‌تواند بین فضاهای فرهنگی و هنری سایر ادیان مقدس و جمهوری اسلامی شکل بگیرد که امیدواریم این امر هم محقق شود.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱