تأثیر هوش مصنوعی در تغییر ذائقه‌ها /حق طلبی و قیام علیه باطل مهم‌ترین ویژگی بانوان مسلمان در طول تاریخ بوده است

علی قهرمانی

حجت الاسلام و المسلمین قهرمانی با بیان اینکه حق طلبی و قیام علیه باطل مهم‌ترین ویژگی زن ایرانی در طول تاریخ بوده است، گفت: رسانه‌های غربی می خواهند این ویژگی زنان ایرانی را تقلیل داده و با نمادسازی از او بگیرند.

به گزارش روابط عمومی، دهمین نشست آنلاین پیش رویداد «الگوسازی سبک زندگی بانوی مسلمان» با موضوع «دینداری و زندگی در سایه جنگ شناختی و چالش‌های زیست روش دینی در عصر تکینگی هوش مصنوعی»  با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی قهرمانی، مدرس وپژوهشگر حوزه سبک زندگی برگزار شد.

مدرس و پژوهشگر حوزه سبک زندگی با بیان مهم‌ترین ویژگی بانوان مسلمان در طول تاریخ، گفت: حق طلبی و قیام علیه باطل مهم‌ترین ویژگی بانوان مسلمان در طول تاریخ بوده است و رسانه غربی این ویژگی را می‌خواهد تقلیل دهد و با نمادسازی از او بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قهرمانی گفت: تمدن غرب بعد از مدرنیته به جای شریعت به سراغ معنویت سکولار رفت، اما آن هم جوابگو نیست و امروز به سراغ لایو استایل و سبک زندگی آمده است  تا با جنگ شناختی در رسانه‌ها، ذهن مخاطب را درگیر و تصور و تصویر ذهنی او را از حقایق عوض کند که منجر به تصدیق غلط از موضوعات می‌شود.

وی درادامه افزود: غرب با تغییر پوشش عرفی به جای پوشش شرعی، ذائقه‌ها را عوض می‌کند، مفهوم غیرت و حیا را بد و تبرج و خودنمایی را زیبا  جلوه می‌دهد.

مدرس و پژوهشگر حوزه سبک زندگی تصریح کرد: این تغییر ذائقه‌ها از طریق رسانه‌ها، تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی، سینمای خانگی و غیره صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قهرمانی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر، اگر هوش مصنوعی به تکینگی و سرعت گرفتن در حد بی نهایت برسد، این هوش مصنوعی ذائقه ها را تغییر می‌دهد و نظام اندیشه و تمایلات انسان را تشخیص داده و بر اساس آن  برنامه‌ریزی می‌کند.

وی تصریح کرد: هوش مصنوعی دارای خرد نیست، اما دانشمندان نابغه‌ای آن را می‌سازند و به آن الگوریتم‌هایی می‌دهند که خطرناک می‌شود .

مدرس و پژوهشگر حوزه سبک زندگی گفت: در سال ۲۰۰۹ در یک آزمایش که نظام پیشنهادات گوگل در ایران فیلتر شد، جستجوی مستهجن تا ۹۲ درصد کاهش یافت و این نشان از اهمیت بالای هوش مصنوعی در تغییر ذائقه‌ها و ذهنیت‌ها دارد.

وی در پایان گفت: چت GPT که هوش مصنوعی آن را کنترل می‌کند، برای برخی ابعاد زندگی بشر خوب است مانند دستگیری دزدها و غیره؛ اما در بعدهای عاطفی، انگیزشی و بعد نظام ارزشی و شناختی باید بسیار مراقب بود که سبک زندگی بانوی مسلمان که همان حق طلبی و قیام برای خدا همراه با لطافت‌های زنانه است، از بین نرود بلکه تقویت شود.

ع/101

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱