مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس1

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با روایتگری و بیان خاطرات دوران دفاع مقدس برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور اساتید و کارمندان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

قرائت قرآن کریم توسط آقای علی رجبی، اجرای گروه سرود غدیر توسط جمعی از نوجوانان بسیجی پایگاه 5 ولیّ عصر منطقه جوادالائمه و پخش کلیپ از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

مداحی آقای اردستانی در این مراسم، حال و هوای روزهای دفاع مقدس و یاد شهدا زنده شد.

در این مراسم، حاج تقی جعفری جانباز سرافراز اسلام و همرزم شهید مهدی زین الدین به روایتگری و بیان خاطرات هشت سال دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: جنگ تحمیلی که توسط حزب بعث و به سرکردگی آمریکا و قدرت‌های دنیا آغازشد، برای  از بین بردن و تضعیف انقلاب  اسلامی بود، اما در طول هشت سال دفاع مقدس، شهدا و رزمندگان با مقاومت و دست خالی در مقابل همه دشمنان ایستادند.

وی که به مدت 80 ماه در جبهه‌ها حضور داشته است، تصریح کرد: جنگ تحمیلی هشت ساله با عراق نبود، بلکه با جنگ با همه قدرت‌های دنیا بود.

فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب علیه‌السلام ضمن یاد و گرامیداشت شهدای دفاع مقدس به بیان خاطراتی از شهدای قم و شهدای تاثیر گذار ارتش و سپاه همچون آبشناسان، سید مسعود منفرد نیاکی، مصطفی ربانی پور، زین الدین، علی ورزنده و غیره اشاره کرد.

جعفری با بیان اینکه رزمندگان اسلام، سنگرسازان بی سنگر بودند، تأکید کرد: ما در دوران دفاع مقدس تحریم بودیم، اما بچه‌ها حسینی و زینبی جنگیدند، اخلاص و معنویت در میان رزمندگان موج می‌زد، سراسر جنگ ما حقانیت بود، تمام عملیات‌های ما حتی آنها که با شکست مواجه شد، برای ما پیروزی بود.

وی با بیان اینکه مردم دزفول جزو مقاوم ترین مردم در دفاع مقدس بودند، گفت: مردم مقاوم دزفول  ۲۸۰ موشک و بمباران را به جان خود و شهرشان خریدند اما ایستادگی کردند تا جایی که خود حزب بعث این شهر را بلد الصواریخ یعنی شهر موشک‌ها نام داده بود.

وی در ادامه به نقش معنوی و تأثیرگذار حضرت امام خمینی پرداخت و افزود: حضرت امام با توکل، توسل و ایمان قوی و خدا محوری ذره ای ترس نداشتند و این روحیه ایمان و شجاعت را به رزمندگان  تزریق می‌کردند.

محافظ حضرت امام خمینی(ره) با بیان اینکه جبهه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس، محراب عبادت بود، عنوان کرد: گاهی نمازهای شب رزمندگان به صورت نماز جماعت برگزار می‌شد، توسل و توکل ما را در ‌جنگ پیش برد.

این جانباز دفاع مقدس به نقش بانوان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بانوان نقش مهمی در نگهداری خرمشهر داشتند، اگر بانوان نبودند ما در جنگ با مشکل مواجه می‌شدیم.

جعفری با اشاره به پیام‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: احترام به پدر و مادر، مشورت با افراد صالح، روحیه و فعالیت جهادی، رعایت بیت المال، حق النفس و حق الناس و غیره از جمله پیام‌های دفاع مقدس به ما است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس وظیفه ما را سنگین می‌کند، توصیه کرد: راه امام و شهدا و رهبری را ادامه دهیم، ما هر چه داریم از رهبری داریم، خوب درس بخوانید، کتاب‌های مربوط به شهدا را مطالعه کنید، روحیه بسیجی و جهادی را فراموش نکنید.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱