مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:

حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها اولین شهید راه ولایت هستند

خانم برقعی مزار شهدا4

خانم برقعی با بیان اینکه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها اولین شهید راه ولایت هستند، گفت: مخفی بودن مزار حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، ولایت را اثبات می‌کند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در مراسم اعطای حکم «رییس هیأت امنای یادمان شهدای گمنام جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها» از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس که در جوار مزار شهدای گمنام برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، اظهار داشت: ما امروز در خانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و در ایام شهادت بانوی دو عالم و در جوار مزار شهدای گمنام گردهم آمدیم.

حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها اولین شهید راه ولایت هستند

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها اولین شهید راه ولایت هستند و اگر فریادهای حضرت و دفاع ایشان از ولایت نبود، امروز از شیعه خبری نبود.

وی با بیان اینکه اگر مقاومت، ایستادگی و مجاهدت‌ها خالصانه باشد، قطعا با پیروزی همراه خواهد بود، یادآور شد: اگر اسرائیل و این حکومت باطل نسل کش به پذیرش قطعنامه تن می‌دهد، به خاطر مجاهدت‌های مخلصانه مردم غزه است و اگر این مجاهدت‌ها نباشد، پیروزی معنا ندارد.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اینکه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها نیز گمنام هستند، خاطرنشان کرد: این شهدای بزرگوار در دنیا گمنام‌اند، اما می‌درخشند و نورهایی هستند که پرتوافکنی آنها در آخرت، راه را به ما نشان خواهند داد.

مخفی بودن مزار حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، ولایت را اثبات می‌کند

برقعی در ادامه، با اشاره به وقایع تاریخی شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، بیان داشت: به این سوال فکر کنیم که چرا حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام سکوت کردند و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به دفاع از ولایت پرداختند؟.

وی افزود: امام علی علیه‌السلام در حالیکه امر به سکوت بودند، حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به میدان آمدند و از ولایت دفاع کردند. حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها که خود را از مرد نابینا می‌پوشاند، به مسجد می‌رود و در دفاع از حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام خطبه می‌خواند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به مخفی بودن مزار حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، گفت: در کتب اهل سنت، این روایت پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله آمده که فرمودند «فاطِمَة بَضْعَةُ مِنّی فَمَنْ أَغْضَبَها أَغْضَبَنِی؛ فاطمه پاره وجود من است، هر چه او را غضبناك كند مرا غضبناك كرده است»؛ پس چرا مزار حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها مخفی است؟.

برقعی تصریح کرد: مخفی بودن مزار حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، ولایت را اثبات می‌کند؛ روزی که امام علی علیه‌السلام امر به سکوت است، حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها مأمور به دفاع هستند.

وی در پایان تأکید کرد: بانوان باید در جامعه حضور اجتماعی، فرهنگی و علمی داشته باشند، ما هم باید به مسئولیت خود در این زمان واقف باشیم و در مسیر آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی و شهدا گام برداریم.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین لقمان پور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دبیر هیأت امنای شهدای گمنام استان قم در پایان این مراسم، حکم «رییس هیأت امنای یادمان شهدای گمنام جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها» را به خانم برقعی اعطا کرد.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱