رئیس اداره تبلیغ نوین در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تبیین کرد:

نظام تربیتی در عصر تکنولوژی /چرا باید با آمریکا مبارزه کرد؟

حکمت نیا

حکمت نیا گفت: تمدن غرب، حیوان انگاری نسبت به بشر دارد و دستگاه دریافت حیوان، وهم و قوه واهمه اوست؛ همچنین خود غربی‌ها هزاران کتاب و مقاله نوشته اند و اعتراف کرده‌اند که تمدن غرب، توهم است.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم حکمت نیا در همایش «نظام تربیتی در عصر تکنولوژی» که با حضور اعضای پاتوق مجازی دختران باران و بانوان حوزوی در شهرستان آمل برگزار شد، عنوان کرد: توحید و معرفت نسبت به آن پایه اصلی وحدت بین حوزه و دانشگاه است.

رئیس اداره تبلیغ نوین در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه امروز سخت ترین مجاهدت، جهاد علمی و فکری، در تضارب آرای بین اندیشمندان در سطح جهان است، افزود: در همه مکاتب و نظریه‌هایی که در دانشگاه‌های جهان تدریس می‌شود، پایه معرفتی تثلیثی دیده می‌شود.

حکمت نیا تصریح کرد: تجربیات حاصل از علوم، مربوط به تجربیات لیبرالیسم، مارکسیسم و غیره است که با نگاه اومانیستی، اصالت را از آنِ بشر می‌داند، در حالی که انسان مسلمان با نگرش الهی، اصالت را از آنِ خدا می‌داند.

وی بیان داشت: امروز دانشجویان در دانشگاه‌ها در اقدامی نامتقارن می‌بایست در بستر اعتقادات وارداتی، با قواعد انسان موحد عمل کنند و چنین حرکتی، حرکت انسان مجاهد در جهاد کبیر است که عدم تبعیت از قواعد کفار سرلوحه کار است.

رئیس اداره تبلیغ نوین در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: بسیاری از مردم کشورهای شرقی، اساس و پایه معرفت خود را بر تضاد و تعادل بین ین و یانگ می‌گیرند و اصالت را بر «دو» می‌گذارند که در ادبیات انسان موحد، شرک است. همچنین در غرب، اساس را بر تثلیث می‌گذارند، که از زمان فراعنه مصر این ادبیات وارد یونان باستان شد و فلسفه را هم درگیر کرد.

حکمت نیا خاطرنشان کرد: هگل، فیلسوف آلمانی، نظام اندیشه خود را بر تثلیث بنا کرده و منطق و پایه معرفتی خود را بر سه‌گانه‌ی تثلیثی تز و آنتی‌تز و سنتز بنا می‌کند.

وی عنوان کرد: در زیست‌شناسی، اساس حیات در نگاه داروینیست‌ها سه‌گانه آرخیا و باکتریا و یوکاریوتا است؛ مونتسکیو در پایه‌های حقوق اساسی، قوای سه‌گانه مجریه، قضائیه، مقننه را بنا نهاده است. از طرفی فروید نیز فطرت انسان را سه‌گانه‌ی اید و ایگو و سوپرایگو می‌داند.

رئیس اداره تبلیغ نوین در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: در همان اوایل انقلاب اسلامی، برخی با همین منطق، به تفسیر قرآن کریم پرداختند؛ درحالی‌که منطق قرآن کریم توحیدی است و اگر انسان با منطق تثلیث یا دوییت سراغ تفسیر قرآن برود، قطعاً به انحراف کشیده می‌شود.

حکمت نیا بیان داشت: اگر به این مسأله اساسی تثلیث و دوییت در دانشگاه بی‌توجه بمانیم، این باورها چنان در ما رخنه و رسوب می‌کند که حتی متوجه نخواهیم شد چه بر سر اندیشه‌مان آمده است.

وی ادامه داد: ما در ظاهر موحد هستیم، سرسجاده می‌ایستیم، به سوی یک قبله هستیم، اما به یک باره چشم باز می‌کنیم و می‌بینیم که در ذهن خود به میزان درسی که خوانده‌ایم، اعتقاد دیگری داریم. در این صورت خواهیم دید جایگاه اسلام در ذهن و فکر ما هر روز کم رنگ تر خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغ نوین در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: البته این بحث در حدود 10 سال اخیر مورد توجه اساتید و فرهیختگان دانشگاه قرار گرفته و با گفتمان بسیاری سعی در استخراج مبانی تثلیثی از مبانی علم دارند، از طرفی در حوزه هم اساتید و علمای مجاهد فکری و علمی در اندیشه، حدوسط ارسطویی را رد کرده و عنوان کردند با این روش نمی‌توان مقام توحید را درک کرد و جعل الهی را متوجه شد.

حکمت نیا با بیان اینکه توحید، یکتاپرستی صرف نیست، گفت: توحید از معرفت توحیدی آغاز می‌شود و دو ستون دارد که یکی از عقل و  دیگری از جهل است که یکی جعل خداوند است و دیگری ساخت بشر که می‌توان آنچه بشر ساخته را کنار زد و به آنچه که خدا جعل کرده ایمان آورد و اینجاست که می‌توان جبهه ایمان به وجود آورد که این جبهه را هیچ کس یارای ایستادگی در برابرش نیست و این نقطه زنی در حدود 10 سال اخیر حوزه اندیشه و برداشتن تثلیث از دانشگاه و حدوسط ارسطویی از حوزه، باعث وحدت بین حوزه و دانشگاه شده است.

وی اظهار داشت: در اوایل انقلاب، بیان بحث وحدت حوزه و دانشگاه این نگاه نشدنی بود، اما امروز می‌توان با نگاه مشترک معرفت توحیدی، به ابرانسان‌هایی از دو حوزه تولید علم و اندیشه رسید.

رئیس اداره تبلیغ نوین در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه، اشاره کرد: امروز کنار هم هستیم که با نگاه معرفت توحیدی در خصوص توهم تمدن یا تمدن توهم مباحثی را مطرح کنیم. آنچه غربی‌ها از تمدن عنوان می‌کنند، این است که آنها، انسان را حیوان می‌دانند، لذا می‌خواهند این انسان وحشی را به تاهل رسانده و اهلی کنند، و سپس از تاهل و اهلی شدن، به تمدن برسانند.

حکمت نیا تصریح کرد: این تمدن دروغین، حیوان انگاری از انسان دارد و انسان را حیوان می‌داند؛ دیدید که با فتنه زن، زندگی، آزادی چه کردند؟ اما امروز ساکتند، ساکت از کشته شدن زنان و کودکان بیگناه غزه، مگر اینها زن نیستند؟.

وی تأکید کرد: همانطور که می‌نگریم،  نظام اقتصادی غرب، آدام اسمیتی است که اقتصاد جهان را به بن بست رسانده است، نظام مدیریتی آن، بروکراسی است که بستری برای برده داری استعدادهای انسان‌ها شده و نظام آموزش، تربیت و روانشناسی که انسان را فقط حیوان معنا کرده و او را مادی دیده است.

رئیس اداره تبلیغ نوین در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: زیست شناسی آن هم داروینی و متافیزیک آن استوان هاوکینگ که نهایتا به الحاد کشیده شده و انسان را حیوان دانسته و اینگونه افکار است که امروز بشر به اینجا رسیده است.

حکمت نیا در ادامه این برنامه، در پاسخ به این سؤال که چرا تمدن غرب، تمدن توهم است ؟، گفت: به دلیل اینکه این تمدن، حیوان انگاری نسبت به بشر دارد و دستگاه دریافت حیوان، وهم و قوه واهمه اوست؛ همچنین خود غربی‌ها در سه دهه اخیر هزاران کتاب و مقاله نوشته اند و اعتراف کرده‌اند که همه چیز تمدن غرب، توهم است که می‌توان به توهم زمان در فیزیک، توهم پول، توهم اختیار، در جبر و اختیار، فلسفه توهم و غیره اشاره کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که وظیفه ما در برابر خوی استکباری تمدن غرب چیست؟، عنوان کرد: «الله اکبر» یعنی فقط خداوند متعال مقام کبریایی دارد و اگر مخلوقی مانند ابلیس یا انسان‌ها برای خود مقام کبریایی قائل باشند، مستکبر هستند و باید با آنها مبارزه کرد.

رئیس اداره تبلیغ نوین در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) به آمریکا چهار صفت «شیطان بزرگ»، «تروریست بالذّات» (به خاطر اشغال قاره سرخپوستان و قتل عام آنها)، «ام الفساد قرن» و «استکبار جهانی» دادند، آمریکا برای خود مقام کبریایی قائل است و باید با آن مبارزه کرد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱