گفتگو با معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه‌الزهرا(س) به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی؛

کتابخوانی یک فرآیند آموزشی و تربیتی است

خانم معصومه شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی

خانم شریفی گفت: کتابخوانی فراتر از یک فعالیت تفریحی است؛ بلکه یک فرآیند آموزشی و تربیتی است که به فهم بهتر مسائل جامعه، توسعه تفکر انسانی و ارتقای سطح دانش افراد کمک می‌کند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم معصومه شریفی در گفتگو با واحد خبر، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، عنوان کرد: کتاب و کتابخوانی نقش بسیار مهمی در ارتقای فرهنگ عمومی دارند و می‌توانند به عنوان پلی برای انتقال دانش، ارزش ها و ایده ها در جامعه نقش داشته باشند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود:کتابخوانی فراتر از یک فعالیت تفریحی است؛ بلکه یک فرآیند آموزشی و تربیتی است که به فهم بهتر مسائل جامعه، توسعه تفکر انسانی و ارتقای سطح دانش افراد کمک می‌کند.

شریفی ضمن بیان وظیفه حوزه، دانشگاه و تمامی نهادهای علمی در جهت فراهم کردن زمینه های لازم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: با حمایت و پشتیبانی اداره کل فرهنگی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، برنامه های مختلفی به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی در نظر گرفته شده است تا به همت مسئولان و کارشناسان فرهنگی بخش های مختلف جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شود.

وی، برپایی میزهای مطالعاتی و معرفی کتاب ها در سطوح مختلف و ارائه راهکار و نقشه راهنمای انتخاب کتاب را از جمله این اقدامات گسترده دانست و عنوان کرد: شناسایی طلاب کتابخوان حرفه ای، برگزاری دوره های آموزش مهارت های مطالعه توسط کتابخوانان حرفه ای، ایجاد گروه های کتابخوان، تهیه پادکست های مطالعه، معرفی افراد کتابخوان به عنوان رسانه و مبلغ کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه به مدت 30 دقیقه روزانه از دیگر برنامه های هفته کتابخوانی هستند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها گفت: این برنامه ها با هدف افزایش آگاهی و علاقه طلاب به مطالعه و کتابخوانی طراحی شده اند و انتظار می رود با اجرای موفقیت‌آمیز آنها، علاقه به کتابخوانی در بین طلاب افزایش یابد.

شریفی به طلبه‌ها، دانشجویان و دانش آموزان توصیه کرد با توجه به جریان های اصیل دینی و فرهنگی، به دنبال انتخاب کتب متنوع باشند و در ادامه بیان داشت: مطالعات خود را محدود به کتب درسی نکنید؛ تنوع در خواندن، یکی از عوامل مهم توسعه تفکر و دیدگاه بوده و مطالعات وسیع سبب رشد قدرت تحلیل و بیان خواهد شد."

وی در پایان بشارت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها را در راستای مطالبه طلاب اهل مطالعه و تأسیس انجمن کتاب خوانی داد تا از این طریق روند پیشرفت مجموعه در امر فرهنگ مطالعه را پیگیری نمایند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱