چهارمین همایش ملی «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای‌مدظله‌العالی» برگزار شد

پذیرش 10 مقاله از جامعه‌الزهرا در چهارمین همایش ملی «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای‌مدظله‌العالی»

همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای

در فراخوان چهارمین همایش علمی‌پژوهشی «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای‌مدظله‌العالی»، 19 مقاله از جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به دبیرخانه همایش ارسال شد که از مجموع آثار، 10 مقاله با 16 نویسنده پذیرش نهایی شدند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، چهارمین همایش ملی «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای‌مدظله‌العالی» روز یکشنبه، همزمان با ولادت امام حسن عسکری علیه‌السلام و آغاز هفته پژوهش، با حضور و سخنرانی امیر موسوی، فرمانده ارتش و امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

در این همایش که با حضور جمعی از پژوهشگران و نمایندگانی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و حوزوی کشور همچون حوزه علمیه جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها، جامعه‌المصطفی العالمیه، دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام علیه‌السلام، دانشگاه هوایی شهید ستاری، علوم اسلامی رضوی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانشگاه شهید محلاتی و... برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قندهاری، ریاست سازمان عقیدتی سازمان و رئیس شورای سیاست‌گذاری نیروهای مسلح، حجت‌السلام‌والمسلمین صدری، جانشین سازمان عقیدتی‌سیاسی و رئیس ستاد اجرایی همایش، به ایراد سخنرانی پرداختند.

سخنران ویژه این همایش، امیر موسوی، فرمانده ارتش و امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود که به تبیین اندیشه دفاعی رهبر معظم انقلاب پرداخت.

در این مراسم، با سخنرانی سردار سه‌دهی، رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح، از ۱۲ عنوان جلد کتاب تبیین اندیشه‌های راهبردی‌دفاعی رهبر معظم انقلاب رونمایی شد.

در چهارمین همایش ملی «تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای‌مدظله‌العالی»، با حمایت ۶۰ دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز علمی و حوزوی، ۲۳۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال‌شد که از مجموع نزدیک به ۷ هزار داوری، 105 مقاله، حائز امتیاز پذیرش نهایی شدند. مقالات پذیرفته‌شده، در پایگاه‌ اسنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز علمی جهاد دانشگاهی (SID) نمایه می‌شوند.

تعداد 30 نفر از طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، در این همایش شرکت کردند. در پذیرش اولیه، تعداد ۱۹ مقاله به دبیرخانه همایش در تهران ارسال‌ گردید که از مجموع این آثار، 10 مقاله با 16 نویسنده، پذیرش نهایی شد.

تعدادی از مقالات پذیرفته‌شده، در 7 پیش‌همایش که در دانشگاه‌های بوعلی سینای همدان، اصفهان، فردوسی مشهد، پیام نور شیراز، آزاد اسلامی علوم و تحقیقات تهران، مؤسسه آموزشی‌پژوهشی امام خمینی رحمه‌الله‌علیه و حوزه علمیه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، ارائه و توسط داوران علمی، نقد شد.

در پایان همایش، سرکار خانم مهدیه فلاحی، دبیر علمی و اجرایی همایش «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای‌مدظله‌العالی» در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، در مصاحبه‌ رسانه‌های خبری، حضور یافت.

همایش علمی‌پژوهشی «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای‌مدظله‌العالی»، از اردیبهشت سال جاری، توسط معاونت پژوهش و با همکاری انجمن علمی‌فرهنگی طلاب در حوزه علمیه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) پیگیری و برگزار شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱