مشارکت جامعه الزهرا در برگزاری دوره مجازی آمادگی آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده قوه قضائیه

آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده

جامعه الزهرا(س) در راستای کاهش آسیب های ناشی از بحران های خانوادگی در برگزاری دوره مجازی آمادگی آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده قوه قضائیه مشارکت می کند.

به گزارش روابط عمومی، مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده مصوب 1393، نسبت به برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی(عملی) و ارائه پروانه مشاوره خانواده اقدام کرده است. جامعه الزهرا(س) در راستای کاهش آسیبهای ناشی از بحرانهای خانوادگی، در برگزاری دوره مجازی آمادگی آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده قوه قضائیه که از سوی دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب و با همکاری: معاونت فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود، مشارکت خواهد کرد.

دوره مجازی ارتقای آمادگی جهت شرکت در آزمون مشاوران خانواده قوه قضائیه، به منظور توانمندسازی متقاضیان اخذ پروانه مشاوره خانواده، ویژه طلاب فارغ التحصیل سطح 2 و بالاتر خواهر و برادر حائز شرایط شرکت در این دوره و نیز دانشجویان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی و بالاتر گرایش های مندرج در فراخوان این آزمون برگزار خواهد شد.

این دوره بصورت آف لاین و آن لاین(برخط) برگزار خواهد شد و حاوی جزوات تلخیصی و نموداری از برخی محورهای آزمون، فایل صوتی تدریس اساتید برتر در محورهای مرتبط با برخی سرفصل های این آزمون، جلسات فشرده آن لاین(برخط) بیان نکات مهم برخی دروس توسط اساتید برجسته کشوری و کارگاه های آشنایی با فرایند مشاوره و آمادگی جهت آزمون شفاهی(عملی) می باشد.

شرکت کنندگان می توانند پک کامل دوره و یا تک درس های مورد علاقه و یا آزمونهای خودسنجی را برگزینند و نسبت به پرداخت هزینه متناسب با انتخاب خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که طلاب از تخفیف پنجاه درصدی جهت شرکت در این دوره برخوردار خواهند بود.

داوطلبان با توجه به رشته دانشگاهی خود، علاوه بر پاسخ به سوالات عمومی آزمون مشاوران خانواده، در یکی از سه حوزه: مشاوره روانشناختی، مشاوره حقوقی و مذهبی و مشاوره مددکاری اجتماعی(که سوالات آنها بصورت جداگانه طرح خواهد شد)، شرکت خواهند کرد. دوره مجازی آمادگی آزمون مشاوران خانواده تلاش دارد محتواهای آموزشی متناسب با هر سه گرایش(با تمرکز بیشتر بر گرایش حقوقی-مذهبی و روان شناختی) را ارائه نماید.

"آزمون مشاوران خانواده قوه قضائیه" از دو بخش آزمون مکتوب(که توسط سازمان سنجش برگزار خواهد شد) و آزمون شفاهی(که توسط مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برگزار می شود) تشکیل خواهد شد. با توجه به فرصت محدود باقیمانده تا آزمون کتبی(جمعه ۴ مهرماه 1399)، تمرکز"دوره مجازی آمادگی آزمون مشاوران خانواده" بر مهارت افزایی جهت شرکت در مصاحبه شفاهی(عملی) که در زمستان 1399 برگزار می شود، خواهد بود. گرچه شرکت کنندگان می توانند با مطالعه محتوای آموزشی ارائه شده و استفاده از آزمون¬های خودسنجی خود را جهت آزمون کتبی مهیا کنند، اما با توجه به حجم محتوا و نیازمندی قبولی در مصاحبه شفاهی به آشنایی همزمان با مهارتهای مشاوره ای عملی و محتواهای علمی مرتبط با آزمون مکتوب، هدف گذاری در طراحی دوره، افزایش امکان قبولی در آزمون شفاهی به همراه توانمندسازی محدود و متناسب با محدودیت زمانی برای آزمون مکتوب خواهد بود.

شایان ذکر است که هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون در استان های مختلف کشور در کلینیک های مشاوره دارای مجوز از قوه قضائیه به فعالیت خواهند پرداخت. همچنین حداقل یک سوم از مشاوران هر کلینیک می بایست از میان بانوان انتخاب شوند.

 این دوره به منظور ارتقای آمادگی کسانی خواهد بود که با مراجعه به سایت سازمان سنجش كشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به مطالعه دقیق آگهی و ثبت نام در آزمون مشاوران خانواده اقدام نموده اند(ثبت نام در این دوره فرد را از ثبت نام در آزمون مندرج در سایت سازمان سنجش بی نیاز نخواهد کرد). البته شرکت برای سایر افرادی که مایلند خود را برای آزمون سال آینده مهیا کنند و یا علاقمند به آشنایی با محتواهای علمی ارائه شده در دوره می باشند بلا مانع است.

مهلت ثبت نام در دوره آمادگی آزمون تا 25 مردادماه خواهد بود و دوره از ابتدای شهریور ماه آغاز خواهد شد.

کسب اطلاعات بیشتر در :
www.fwf.urd.ac.ir   
eitaa.com/amoozesh_azad_fwf
instagram.com/amoozesh_azad_fwf

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱