مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور مطرح کرد:

حوزه علمیه مادر انقلاب اسلامی است /نقش مهم حوزه‌های علمیه در تحقق تمدن نوین اسلامی

حجت الاسلام محمدی شاهرودی

حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی با بیان اینکه حوزه علمیه مادر انقلاب اسلامی است، بر نقش مهم حوزه‌های علمیه در تحقق تمدن نوین اسلامی تأکید کرد.

 

 

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی شاهرودی در نشست تبیینی «شاخصه‌های استاد تمدن ساز از نگاه امامین انقلاب» که از سوی بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا علیهاالسلام و حوزه‌های علمیه و با حضور اساتید بسیجی در سالن جلسات دفتر مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهادت شهید چمران و نامگذاری این روز به نام روز ملی بسیج اساتید، عنوان کرد: انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی چند مرحله را طی کرده است که اولین مرحله، استقرار انقلاب اسلامی بود.

تبیین مراحل مسیر انقلاب اسلامی از استقرار تا استکمال

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور تصریح کرد: علما، شهدا، اساتید، طلاب و روحانیون و آحاد مردم دیندار و ولایی کشور در این عرصه، قدم‌های بسیار مهمی برداشتند تا انقلاب اسلامی مستقر شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی، دومین مرحله را استمرار انقلاب اسلامی دانست و افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب  مدظله العالی، «انقلاب یک حقیقت زنده است، یک موجود زنده است که تولّد دارد، رشد دارد، قِوام دارد و عمر طولانی دارد»، بنابراین این انقلاب مسیر خود را ادامه خواهد داد و استمرار دارد.

وی اضافه کرد: مرحله سوم، مرحله استکمال انقلاب اسلامی است که نقش تمدن سازی اساتید به درستی خود را نشان خواهد داد.

نقش مهم حوزه‌های علمیه در تحقق تمدن نوین اسلامی

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور تصریح کرد: ما علیرغم همه مشکلات پیچیده سیاسی و اقتصادی در جامعه و در همین اوضاع فعلی، تمدن نوین اسلامی را شکل می‌دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی خاطرنشان کرد: امروز دغدغه برخی افراد این است که موانع را کنار بزنند، این موانع کنار خواهد رفت و انقلاب اسلامی مسیر خود را ادامه خواهد داد که در اینجا حوزه‌های علمیه و طلاب و اساتید بسیجی نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام که فرمودند: «عُلَماءُ شيعَتِنا مُرابِطونَ فِي الثَّغرِ الّذي يَلي إبليسَ و عَفاريتَهُ، يَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلى ضُعَفاءِ شيعَتِنا، و عَن أن يَتَسَلَّطَ عَلَيهِم إبليسُ و شيعَتُهُ؛  علماى شيعه ما، نگهبانان مرزى هستند كه در آن سويش ابليس و ديوهايش قرار دارند و [اين علما] جلوى يورش آنها به شيعيان ناتوان ما و تسلّط يافتن ابليس و پيروان او بر ايشان را مى گيرند»، گفت: عالمان شیعه مرزبان هستند و اساتید بسیجی حوزه در مرزبانی از اندیشه‌ها و افکار جامعه نقش بسزایی دارند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور تأکید کرد: این نظام مقدس جمهوری اسلامی به نهضت جهانی حضرت حجت عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف وصل خواهد شد و در این جا نقش حوزه‌های علمیه بسیار مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی با اشاره به آیه شریفه 54 سوره مبارکه مائده، عنوان کرد: اگر ما نقش خود را ایفا نکنیم، خداوند متعال گروهی را می‌آورد که این نقش را ایفا خواهد کرد و ما متضرر خواهیم شد.

وی با تصریح بر اینکه نقش حوزه‌های علمیه و بسیج اساتید طلاب و روحانیون در استکمال انقلاب اسلامی مهم است، اظهار داشت: هم اکنون بیش از 200 هزار نفر عضو سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور هستند، اما در حقیقت، هرکه دلش برای انقلاب اسلامی می‌تپد، بسیجی است.

اجرای طرح ملی جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی و جهاد خدمت رسانی

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور در ادامه به برنامه‌های این سازمان اشاره کرد و با بیان اینکه رسالت ما در سال جاری طرح ملی جهاد تبیین است، یادآور شد: در این نهاد بیش از یک سال درباره این طرح کار شده و سهم دستگاه‌ها و نهاد‌ها مشخص شده و اخیرا برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی به اجرای طرح جهاد امیدآفرینی اشاره کرد و افزود: واژه امیدآفرینی در سخنان رهبر معظم انقلاب حفظه الله بسیار دیده و شنیده می‌شود، به طوریکه یکی از برنامه‌های دشمنان ما، ایجاد یأس و ناامیدی در میان آحاد مردم جامعه است که در این عرصه ما باید فعالیت داشته باشیم.

وی همچنین سومین طرح را طرح جهاد خدمت رسانی به محرومان مطرح کرد و در ادامه بیان داشت: هویت جهادی در جوهره و ذات بسیجی‌ها قرار دارد و ما به عنوان خدمتگزار طلاب و اساتید بسیجی درباره سه هویت از جمله هویت طلبگی، هویت انقلابی و هویت جهادی بسیار تکیه داریم.

محورهای اصلی طرح جهاد تبیین

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور در ادامه با اشاره به طرح جهاد تبیین، گفت: این طرح از سوی دبیر شورای عالی انقلاب اسلامی ابلاغ شده و بسیج اساتید طلاب و روحانیون سهمی در اجرای این طرح دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی تصریح کرد: ما برای پاسخگویی به برخی مسائل و آینده روشن، بحث جهاد تبیین را با رویکرد نشاط و امیدآفرینی اجرا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح با رویکرد انگیزشی اجرا می‌شود، عنوان کرد: یکی از محورهای این طرح، بحث اعتماد به کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ علیرغم پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، بیش از چهار دهه است که عده ای تلاش می‌کنند تا مردم به نظام اعتماد نداشته باشند، ما باید طرح و مدلی ارائه دهیم که اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی را مضاعف کنیم.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با اشاره به بحث دشمن شناسی و افزایش سطح آگاهی روحانیت نسبت به تحلیل مسائل روز، تصریح کرد: طلاب از نظر تحلیل سیاسی روز باید سرآمد باشند که در این بخش، طرح هادیان سیاسی بسیج طلاب و روحانیون ارائه شده تا تعدادی از طلاب در حوزه تحلیل مسائل روز سرآمد و سرشناس باشند.

وی همچنین بر لزوم پاسخ به شبهات و روایت گری به موقع، تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بصیرت سیاسی و چیستی و چرایی انقلاب اسلامی تأکید کرد و در ادامه، بیان داشت: در طرح ملی جهاد تبیین و حوزه روحانیت چند راهبرد دارد و راهبرد ما تبیین کارآمدی نظام و استحکام ساخت درونی انقلاب اسلامی است، روایت صحیح و واقع بینانه از حقایق انقلاب اسلامی و نقل روایت اول، توسعه و نقش آفرینی مؤثر و همه جانبه روحانیون و همچنین صیانت از نقش حوزه‌های علمیه در پاسداری انقلاب اسلامی از دیگر راهبردهای ما در این مسئله است.

حوزه علمیه مادر انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی شاهرودی با بیان اینکه حوزه علمیه مادر انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: حوزه علمیه انقلابی است و در دفاع و صیانت از انقلاب اسلامی نقش اساسی دارد؛ حوزه‌های علمیه باید بخش‌های دیگر جامعه را انقلابی کند و به حفظ و انسجام و وحدت عمومی کمک نماید.

وی با اشاره به محورهای اصلی تبیین، اذعان داشت: در طرح ملی جهاد تبیین که ابلاغ شده، محورهای متعددی مورد انتظار است، از جمله خواهران و برادران بسیجی در سراسر کشور نسبت به ضرورت حضور مردم در همه صحنه‌های انقلاب به ویژه انتخابات به عنوان ضامن امنیت و آرامش کشور فعالیت کنند.

همه هستی خود را برای پاسداری از انقلاب و نظام هزینه می‌کنیم

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور تصریح کرد: ما از هیچ جریان و یا فردی طرفداری نمی‌کنیم، اما همه هستی خود را برای پاسداری از انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی هزینه می‌کنیم. در انتخابات برای حضور همگانی حوزه روحانیت و مشارکت حداکثری بخش‌های دیگر جامعه تلاش می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی اضافه کرد: روایت افول تمدن غرب و فروپاشی قدرت‌های برآمده از آن، تبیین نقش غرب در حفظ رژیم صهیونیستی، تبیین شکل گیری نظم نوین جهان، تبیین نظریه اصیل مقاومت، نگاه کلان به مسائل کشور و تبیین دست نشاندگی و انحطاط رژیم پهلوی از دیگر محورهای تبیین به شمار می‌رود. امروز تلاش می‌کنند که نظام طاغوت را تطهیر کنند، ما باید وابستگی رژیم طاغوت را به نسل جوان منتقل کرده و متناسب با ذائقه نسل جوان این موارد را تبیین کنیم.

لزوم روایت پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران/ ثبت نام بیش از 200 هزار طلبه بسیجی در سازمان بسیج طلاب

وی با اشاره به لزوم روایت پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران و مقایسه با سایر کشورها، عنوان کرد: امروز عده ای از مخاطبان ما که فرهیخته هستند، پیشرفت‌های محسوس را باور ندارند. بر همین اساس، طرح راهیان پیشرفت در دستور کار قرار گرفته است تا افراد فرهیخته جامعه با پیشرفت‌های جامعه و مظاهر پیشرفت جمهوری اسلامی آشنا شوند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با اشاره به اینکه از میان بیش از 200 هزار عضو سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، بیش از 60 هزار طلبه بسیجی خواهر در کشور حضور دارند، اظهار داشت: یکی از طرح‌های ما، طرح هادیان سیاسی است که برخی طلاب شناسایی و تربیت می‌شوند تا در این حوزه فعالیت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی تصریح کرد: برخی القا می‌کنند که مشکلات امروز جامعه اسلامی به خاطر حکومت اسلامی است و مشکلات موجود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت می‌دهند، حال آنکه پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور مرهون عمل به اسلام است و آن بخش‌هایی که ضعیف بودیم، به خاطر عمل نکردن به اسلام و اطاعت نکردن از امام جامعه بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه امیدآفرینی را به مخاطبان خود منتقل کنیم، گفت: خدمات بسیاری در طول این سالها به مردم ارائه شده است و امروز وظیفه ما دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و معرفی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱