مشاور مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در امور شهدا و ایثارگران:

سیره و مبانی شهدا جزو کتب درسی حوزوی قرار بگیرد

نیکبخت رونمایی از کتاب بانوان طلبه شهید

آقای نیکبخت با بیان اینکه سیره و مبانی شهدا جزو کتب درسی حوزوی قرار بگیرد، از مادران 9 شهید تا دو شهید در دوران دفاع مقدس یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی، جناب آقای ساعد نیکبخت در حاشیه آیین رونمایی از کتاب «بانوان طلبه شهید» در حاشیه نشست تبیینی «شاخصه‌های استاد تمدن ساز از نگاه امامین انقلاب» با حضور جمعی از اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه خواهران در سالن جلسات دفتر مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد. 

مشاور مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در امور شهدا و ایثارگران که با همکاری جمعی از روحانیون رزمنده و جانباز به گردآوری و تألیف این کتاب پرداختند، نیز در این مراسم حضور یافت و ضمن گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید، عنوان کرد: در این کتاب، زندگینامه 14 بانوی طلبه شهید بیان شده است.

مشاور مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در امور شهدا و ایثارگران با پیشنهاد این موضوع که سیره و مبانی شهدا جزو کتب درسی حوزوی قرار بگیرد، تصریح کرد: شهدا آنقدر بزرگ هستند که اگر یک گام برای آنها برداریم و به آنها تمسک کنید، به طور یقین تأثیر آن را خواهیم دید.

نیکبخت با اشاره به اینکه کتاب چهار هزار شهید روحانی به صورت مجزا برای 30 استان به نگارش درآمد، خاطرنشان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، دو هزار و 321 جنگ صورت گرفت، اما هیچ کدام دفاع مقدس نشد؛ زمانی دفاع مقدس زمانی شد که روحانیت پا به عرصه جنگ گذاشت و جهاد مقدس نام گرفت.

وی گفت: در این جهاد مقدس، دو مادر 9 شهید، یک مادر هشت شهید، یک مادر هفت شهید، 6 مادر شش شهید، 21 مادر پنج شهید و 82 مادر چهار شهید، 631 مادر سه شهید و هشت هزار و 188 مادر دو شهید به اسلام و انقلاب اسلامی تقدیم کردند.

مشاور مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در امور شهدا و ایثارگران در پایان با اشاره به کتاب «بانوان طلبه شهید»، تصریح کرد: این کار مختصر، توفیق الهی بود که امیدواریم به فیلم‌نامه و یا کتاب‌های مختلف تبدیل شود و جزو برنامه‌های پایان نامه و در دستور کار اساتید قرار بگیرد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱