ارائه بوم ایده پردازی «الگوی یادگیری کارآمد» در رویداد آموزشی تربیتی

گروه شهیده حدیدچی

بوم ایده پردازی «الگوی یادگیری کارآمد» با ارائه گروه «شهیده حدیدچی» در نخستین روز رویداد آموزشی تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی، بوم ایده پردازی «الگوی یادگیری کارآمد» در نخستین روز رویداد آموزشی تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با موضوع «شیوه‌های آموزش کارآمد در علوم حوزوی» ارائه شد.

در این رویداد، سرکار خانم عالیه افروشه به نیابت از اعضای گروه «شهیده مرضیه حدیدچی» به ارائه بوم ایده پردازی پرداخت و با اشاره به عدم تعامل و ارتباط مؤثر طلاب و اساتید در دوره غیرحضوری، اظهار داشت: ارتباط و تعامل مؤثر و مستمر بین طلاب و اساتید باعث شکل گیری شبکه ارتباطی دوسویه شده و فرآیند آموزش و یادگیری تسهیل می شود؛ لذا با بکارگیری  روش های یادگیری مشارکتی، همچون «مباحثه و پرسش و پاسخ»، سطح تعامل طلاب و اساتید گسترش یافته، به تبع آن میزان یادگیری افزایش می یابد.

این طلبه و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اینکه مباحثه و پرسش و پاسخ از شیوه های مؤثر آموزش و یادگیری است، تصریح کرد: برای رسیدن به هدف یادگیری کارآمد، بهبود و افزایش تعامل و ارتباط مؤثر بین طلاب و طلاب با اساتید ضروری است و این مهم جز با شیوه مباحثه هدفمند و پرسش و پاسخ و مشارکت در درس محقق نمی شود.

افروشه به عناوین بوم ایده پردازی از جمله مسئله، مخاطب، قلمرو، روش تغییر، شاخص موفقیت، عوامل مؤثر (قوت، ضعف، فرصت و تهدید) و منابع (بودجه، نیروی انسانی و زمان) پرداخت و در ادامه بیان داشت: مسئله ما در این بوم، عدم تعامل و ارتباط مؤثر طلاب و اساتید در دوره غیرحضوری است.

وی افزود: با توجه به اینکه ارتباط و تعامل مؤثر و مستمر بین طلاب و اساتید باعث شکل گیری شبکه ارتباطی شده و از طریق اجرای مباحثه و پرسش و پاسخ بین طلاب و اساتید، تعامل افزایش می یابد؛ در نتیجه یادگیری کارآمد اتفاق می افتد.

این طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: راه حل مسئله، اتخاذ راهبرد تعاملی_ مشارکتی در آموزش است که جز با پرسش و پاسخ هدفمند و با تشکیل گروه محقق نخواهد شد و استاد راهبر، یک سرگروه و همراهی مسئولان باعث تسهیل این امر خواهد شد.

در ادامه این رویداد، داوران به ارزیابی اثر پرداختند و نقاط قوت و ضعف این اثر را مورد بررسی قرار دادند. همچنین شرکت کنندگان به ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند و اعضای گروه «شهیده حدیدچی» از اثر خود دفاع کردند. 

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱