مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد:

استان قم 130 زن شهیده تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است/لزوم راه اندازی رشته های در حوزه شهادت ویژه بانوان

حجت الاسلام لقمان پور2

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لقمان پور با بیان اینکه استان قم 130 زن شهیده تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است، بر لزوم تدوین و راه اندازی رشته هایی در حوزه شهید و شهادت ویژه بانوان تأکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی لقمان پور در مراسم اهدای حکم «رییس هیأت امنای یادمان شهدای گمنام جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها» به سرکار خانم برقعی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، عنوان کرد: حرکت در مسیر شهدا باید سه ویژگی داشته باشد تا «عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» شویم، اول امام است، همانند امام حسین علیه‌السلام و حضرت امام خمینی(ره) که انقلاب اسلامی را مدیون حضرت امام هستیم.

استان قم 130 زن شهیده تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است/ حضور 73 بانوی رزمنده، جانباز و آزاده در قم

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: دوم بحث امت است که باید بخواهد راه شهدا را ادامه دهد، همانند دوران دفاع مقدس که همه آحاد مردم در راه دفاع از اسلام و سرزمین اسلامی گام برداشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لقمان پور با بیان اینکه استان قم 130 زن شهیده تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است، گفت: در قم، 73 بانوی رزمنده، جانباز و آزاده داریم، همچنین بیش از 1240 زن در پشتیبانی از دفاع مقدس حضور داشتند.

وی تصریح کرد: اگر دفاع مقدس توانست در برابر 43 کشور بایستد، به خاطر رشادت‌های این ملت بوده است، همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند: «ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی صلوات‌الله‌وسلامه‌علیهم می‌باشند».

مکتب اهل بیت(ع) و شهدا را به نسل جدید انتقال دهیم

دبیر هیأت امنای شهدای گمنام استان قم، سومین ویژگی برای حرکت در مسیر شهدا را مکتب عنوان کرد و افزود: حاج قاسم سلیمانی به خاطر مکتبی که داشتند، در این مسیر قرار گرفت و ایستادگی مردم ایران در دوران دفاع مقدس به خاطر وجود مکتب بود که اگر مکتب اهل بیت علیهم‌السلام نبود، این پیروزی محقق نمی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لقمان پور با بیان اینکه ما مدیون شهدا هستیم، تأکید کرد: ما باید از مکتب اهل بیت علیهم‌السلام مراقبت کنیم و این مکتب را به نسل جدید انتقال دهیم تا در مکتب شهدایی تربیت شوند.

وی بیان داشت: اگر ما برای تربیت مکتب شهدایی نسل جدید طراحی نکنیم، دشمن با پیوست‌های پنجگانه نظامی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای ما طراحی می‌کند.

لزوم تدوین و راه اندازی رشته هایی در حوزه شهید و شهادت ویژه بانوان

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این اداره کل اشاره کرد و گفت: هم اکنون رشته‌های مختلفی در حوزه دفاع مقدس در سطوح تحصیلی کاردانی تا دکتری راه اندازی شده است و باید رشته‌های در حوزه شهید و شهادت ویژه بانوان تدوین و ارائه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لقمان پور با بیان اینکه ما برای مکتب شهدا و جهاد و مقاومت باید مدلی طراحی کنیم، یادآور شد: مدل شهید و شهادت خانم‌ها با آقایان متفاوت است و می‌تواند سلاح، قلم و یا تربیت باشد، یعنی مادری که می‌تواند فرزندان خود را حسینی و یا فاطمی و زینبی تربیت کند و تربیت شهدایی و نسل جبهه و مقاومت داشته باشد.

وی، راه اندازی کانون شاهد و ایثارگر در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها را شجره ای طیبه دانست که در آینده دارای آثار و برکاتی برای مجموعه خواهد بود و در پایان بیان داشت: این سه شهید گمنام والامقام همانند نگین انگشتر در مجموعه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها می‌درخشند و حس و حال شهید و شهادت در اینجا حاکم است.

دبیر هیأت امنای شهدای گمنام استان قم بیان داشت: همانطور که شهیدی در خواب به پدرش گفته بود مدتی که ما گمنام و بی نشان بر خاک جبهه افتاده بودیم، هر شب مادر سادات حضرت زهرا علیه السلام به ما سر می‌زد، ما هم باید وظیفه خود را در قبال این شهدای تفحص شده به نحو احسن انجام دهیم.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱