تبیین سیره عملی شیخ مفید(ره)، شهید فخری زاده و شهیده سیاری

میرامام

سیره عملی شیخ مفید(ره)، شهید فخری زاده و شهیده سیاری در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تبیین شد.

به گزارش روابط عمومی، هشتمین جلسه نشست تربیتی سیره علما و شهدا با موضوع «سیره عملی شیخ مفید و شهید فخری زاده و شهیده سیاری» از سوی اداره تربیتی و همکاری کانون شاهد و ایثارگر برگزار شد.

در این نشست، سرکار خانم میرامام استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به معرفی شیخ مفید پرداخت و اظهار داشت: محمدبن محمدبن نعمان معروف به شیخ مفید عمر ۷۰ساله ایشان بسیار بابرکت بوده است که ۲۰۰اثر ارزشمند از خود به یادگار گذاشتند.

ویژگی‌های شیخ مفید(ره)/ ارتباط امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف با شیخ مفید

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف 30 نامه به ایشان نوشتند و شیخ مفید را برادر و دوست مخلص خطاب کرده اند که جایگاه این عالم ربانی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های شیخ مفید، اخلاص است، گفت: امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در یکی از نامه‌ها خطاب کردند ای کسی که در یاری ما کوتاهی نکرده و وفا را رعایت کرده است، همچنین در فراز دیگری در یکی از نامه‌ها فرمودند خدا رو شکر که خدا شما را به ما داده است و یا فرمودند: «ای کسی که نصرت کننده به حق هستی».

میرامام اضافه کرد: جملاتی که حضرت ولی عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف درباره شیخ مفید فرمودند: ای آنکه در عشق و ایمان در خاندان وحی و  رسالت به اوج آگاهی و ایمان پر کشیدی. درود بر تو ای یاری رسان حق و آنکه با گفتار حق یاری رسان هستی. ای شیخ مفید تو مقرب هستی نزد ما. ای دوست راه یافته به حقیقت. ای دوست واقعی من. ای کسی که پیکار با ستمکاران داری. چون تو این لیاقت را پیدا کردی خدا اجازه داد این نامه‌ها را به سوی تو گسیل بدهم.

وی، راستگویی را یکی دیگر از خصوصیات شیخ مفید بیان کرد و افزود: امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در فرازی، خصوصیت شیخ مفید را مبارزه با باطل اندیشان می‌دانند. خصوصیت دیگر شیخ مفید، مناجات‌های خالصانه است.

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: حضرت حجت عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف پس از رحلت شیخ مفید، در توقیعی در رثای این عالم فرزانه ابیاتی سرودند و فرمودند: «ای کاش خبردهنده مرگ، خبر فقدان تو را نیاورد که مردن تو روزی است که برای آل محمد مصیبت بزرگی است. اگر چه تو در میان خاک قبر پنهان شدی. علوم و دانش خداپرستی در تو اقامت گزیده است. قائم المهدی خوشحال می‎شد هرگاه تو از انواع علوم تدریس می‎کردی».

شهید فخری زاده مغز متفکر هسته ای ایران بود

میرامام در ادامه به سیره و شخصیت خالصانه و گمنام شهید فخری زاده اشاره کرد و اظهار داشت: این شهید والامقام به اذعان خود دشمنان، مغز متفکر هسته ای ما بود.

وی به بیان خاطره ای از همسر شهید فخری زاده پرداخت و افزود: همسر شهید می‌گوید: «گفتم: «محسن جان! دیر میای بچه‌ها نگرانتن». لبخندی زد و حرف از صمیم قلبش بیرون آمد؛ حرفی که زبانم را قفل زد. غیرتمند گفت: «هرچی من بیشتر کار کنم، نتانیاهو کمتر خواب راحت به چشمش میاد؛ پس اجازه بده بیشتر کار کنم معنای این حرفش را زمانی فهمیدم که شهید شد؛ وقتی که نتانیاهو توئیت زد و برای یهودی‌ها شنبه خوبی را آرزو کرد. از شنبه آرام در اسرائیل گفت؛ از شنبه بعد از محسن فخری‌زاده». ...

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به سفارش و توصیه شیخ مفید و شهید فخری زاده به جوانان، گفت: فرزند شهید فخری زاده می‌گوید پدرم اهل قلم بودند و تولید علم میکردند و می‌فرمودند که جوانان ما باید وارد عرصه علم بشوند و ما هم باید پیشرفت کنیم.

فرازهایی از وصیت نامه شهیده سیاری

میرامام همچنین در این نشست، به زندگی نامه و وصیت نامه شهیده سیاری اشاره ای داشت و عنوان کرد: شهیده سیاری در رشته فیزیک و ریاضی مدرسه را تمام می‌کند و عضو پایگاه بسیج می‌شود.

وی افزود: شهیده سیاری با سخنرانی آیت الله مشکینی، شیفته حوزه علمیه می‌شود و دو سال درس حوزه می‌خواند و پس از جنگ، وظیفه خود می‌داند که برای تبلیغ به غرب کشور برود که در نهایت در اقدام تروریستی کموله‌ها به درجه شهادت هم نائل می‌شود.

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به سخنانی از شهیده سیاری اشاره کرد که آمده است: «در خود نگریستن شهامت می‌خواهد و لازمه شهادت، ایمان و آگاهی است و با رفتن (شهادت)به حقیقت می‌پیوندد».

میرامام خاطرنشان کرد: در فرازهایی از وصیت نامه شهیده سیاری آمده است: خدایا! قدرتی ده که شناخت اصیلی از اسلام داشته باشم. خدایا! قدرتی ده که سنجش میان عمل خوب و بدِ خود را داشته باشیم. ساعات عمر نزد ما مانند ظروفی هستند و خدا نکند که این ظروف پُر از معصیت و گناه و خالی از معنویات اخلاقی باشد. خدایا! قدرتی ده تا ظرف‌های درون خود را از معصیت پر نسازیم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱