«در مدار بندگی»؛ غرفه معرفی حوزه آزاد جامعه‌الزهرا(س) در نمایشگاه آفرینه

افتتاح نمایشگاه آفرینه در جامعه الزهرا (20)

خانم توانایی با اشاره به اینکه دروس حوزه آزاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به صورت کاربردی و عمیق ارائه می‌شود، به فعالیت‌های این حوزه پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، نمایشگاه آفرینه سومین روز فعالیت خود را پشت سر گذاشت. این نمایشگاه به همت مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی و با همکاری اداره رفاه و سلامت معاونت منابع انسانی و پشتیبانی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در حال برگزاری است.

غرفه «در مدار بندگی» یکی از غرفه‌های این نمایشگاه است که به معرفی فعالیت‌های حوزه آزاد مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها می‌پردازد.

سرکار خانم مریم توانایی در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به فعالیت‌های حوزه آزاد، عنوان کرد: در حوزه آزاد، دروس و علوم حوزوی به صورت کاربردی و عمیق ارائه می‌شود و به نسل جوان و امروزی، نگاهی نو، متفکرانه، عمیق و علمی هدیه می‌دهد.

کارشناس حوزه آزاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به دوره‌های در حال برگزاری در حوزه آزاد اشاره کرد و گفت: دوره جامع معارف قرآنی یکی از دوره‌های این بخش است که مورد استقبال فراگیران قرار گرفته است.

توانایی افزود: دوره جامع معارف قرآنی با شیوه مکتب سامرایی در حوزه آزاد برگزار می‌شود و دو سطح عمومی و تخصصی دارد که جمعی از پژوهشگران با شرکت در این دوره، آثاری با عناوین «باور پایه»، «مقوله فطرت»، «روش تحقیق» و غیره تألیف کردند.

وی اضافه کرد: سطح مقدماتی این دوره شامل دروس اصول و عقاید فطری، ادبیات و روش تحقیق است و تفسیر و علوم قرآن، فقه و فلسلفه و کلام به عنوان دروس تخصصی ارائه می‌شود.

کارشناس حوزه آزاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه، به معرفی کارگاه فقه معاصر در حوزه آزاد اشاره کرد که دروس خارج در این کارگاه با رویکرد اجتهادی برگزار می‌شود و نشست‌ها و دوره‌هایی با تعامل با مراکز علمی و حوزوی مختلف در این بخش برنامه ریزی شده است.

توانایی بیان داشت: در حوزه آزاد، کارگاه درس خارج با موضوعات مختلف برگزار می‌شود که یکی از این کارگاه‌ها با موضوع «حجاب و نظر» است و بانو مجتهده گل گیری با استناد به آیات و روایات اسلامی به این موضوع می‌پردازد و مدیران، معاونان و طلاب سطح چهار حوزه های علمیه در این دوره حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: دوره مکالمه عربی از دیگر دوره‌های این اداره است که در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته برگزار می‌شود و مخاطبان آن را طلاب، بانوان غیرطلبه، زباندانان و غیره تشکیل می‌دهد.

کارشناس حوزه آزاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: کارگاه احکام ویژه بانوان و احکام نوظهور به صورت کاربردی و حضوری و مجازی در حال برگزاری است. همچنین کارگاه‌های تخصصی با موضوعات مختلف از جمله حکمت صدرایی، کفایه و غیره از دیگر برنامه‌های حوزه آزاد است که طلاب برای شرکت در آزمون جامع در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند.

توانایی در پایان یادآور شد: علاقه مندان جهت شرکت در دوره‌های حوزه آزاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها می توانند با شماره تلفن 02532112081 تماس بگیرند، همچنین کانال مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی به نشانی https://eitaa.com/ama_jz  و آیدی مرکز با شناسه  @ama_centerدر پیام رسان ایتا فعال است.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱