استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد:

لزوم ترویج اخلاق نبوی و اتحاد جبهه توحید در جامعه

خانم اسماعیلی

مدیر مدرسه علمیه کوثر گفت: با یکی شدن دل‌ها و ترویج اخلاق نبوی، به طور مسلم عصبانیت دشمن و اتحاد جبهه کفر مشاهده می‌شود که این امر اتحاد بیشتر جبهه توحید را می‌طلبد؛ لذا لازم است همه به یکدیگر کمک کنیم.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، به مناسبت میلاد باسعادت و پربرکت پیامبر صلح و رحمت حضرت محمد صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و رییس مکتب تشیع حضرت امام صادق علیه‌السلام، نشست فرهنگی تربیتی با موضوع «تأثیر اخلاق در جامعه اسلامی و تعاملات خارج از آن» از سوی مرکز تخصصی طلاب غیرایرنی و به همت طلاب رشته روانشناسی روز دوشنبه پنجم آذرماه برگزار شد.

در این مراسم، سرکار خانم مریم اسماعیلی با اشاره به فرازهایی از زیارت امین الله، دعای عهد، زیارت عاشورا و دعای ندبه همچون «اغفر لأولیائنا»، «جمیع المؤمنین و المؤمنات»، «انی سلم لمن سالمکم» بیان داشت: توجه به دیگران، دلسوزی، مهربانی و توجه به رفع مشکلات دیگران مورد تأکید دین مبین اسلام است و به استناد فراز «النّاسُ صِنْفانِ إمّا أَخٌ لَكَ في الدِّيْنِ، أو نَظِيرٌ لَكَ في الخَلْقِ» در نهج البلاغه بایستی به دوستان خدا أعم از شیعیان و غیرشیعیان به خاطر خدا محبت و با آنها دوستانه رفتار کرد.

مدیر مدرسه علمیه کوثر با اشاره به حدیث «جُرُّوا إِلَیْنا کُلَّ مَوَدَّة» از امام حسن عسکری علیه‌السلام تصریح کرد: همدل شدن شیعیان، تلاش برای نزدیک کردن دل‌های شیعیان و مسلمانان و در مقیاس بالاتر جبهه توحید با محوریت اهل بیت علیهم‌السلام می‌تواند جبهه توحید را در مقابل جبهه کفر پیروز کرده و در زمینه‌سازی ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف موثر باشد.

اسماعیلی در بخش دیگر سخنان خود همراه با طلاب، «دعای وحدت» را با دستانی گره زده به هم قرائت کرده و اذعان داشت: با یکی شدن دل‌ها و ترویج اخلاق نبوی، به طور مسلم عصبانیت دشمن و اتحاد جبهه کفر مشاهده می‌شود که این امر اتحاد بیشتر جبهه توحید را می‌طلبد؛ لذا لازم است همه به یکدیگر کمک کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود با استناد به آیات مختلف سوره طه از مهربان بودن خداوند نسبت به تمامی بندگان و امید به بازگشت همه انسان‌ها به راه حق سخن گفت و با اشاره به "قولوا قولا لینا" تلاش برای نیل به خدا و توحید را با خودسازی و استعانت از اهل بیت علیهم‌السلام بسیار ضروری دانست و در پایان طلاب را به حفظ مروارید محبت خدا با صدف کینه و غضب نسبت به دشمنان خداوند فرا خواند.

در این نشست مسابقه مولودی خوانی با شرکت 6 طلبه این مرکز به دو زبان فارسی و اردو برگزار شد که سرکار خانم زهرا رضا طلبه رشته اصول و فقه اسلامی با رأی حضار به عنوان برگزیده مسابقه تجلیل شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱