مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی اعلام کرد:

برنامه‌های مدارس هدی در دهه مبارک فجر

کبیری- زنگ انقلاب

کبیری با اشاره به حضور هزار و 400 دانش آموز در مجتمع آموزشی تربیتی هدی از مقطع پیش دبستان تا دبیرستان معارف بزرگسالان، به تبیین برنامه‌های ایام الله دهه فجر در این مجتمع پرداخت.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، آقای کبیری مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی روز شنبه 13 بهمن در مراسم زنگ انقلاب مجتمع آموزشی تربیتی هدی که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار شد،  ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: این ایام با ایام فاطمیه عجین شده و فجر فاطمی نامگذاری شده است.

تحصیل هزار و 400 دانش آموز در مجتمع آموزشی تربیتی هدی

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی اظهار داشت: این مجتمع که زیرمجموعه‌ای از جامعه‌الزهرا علیهاالسلام است حدود هزار و 400 دانش‌آموز تحصیل می‌کنند.

کبیری افزود: دو واحد پیش دبستانی صبح و عصر در این مجموعه فعال است، همچنین دبستان یک و دو در سال 92 تفکیک شد و هم اکنون بیش از 560 دانش‌آموز دبستانی در این مجموعه تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه دبیرستان دوره اول با حضور 300 دانش آموز و دبیرستان دوره دوم با حضور 167 دانش آموز در سه رشته علوم تجربی، علوم ریاضی و علوم انسانی فعال هستند.

فعالیت دبیرستان‌های معارف اسلامی در مجتمع هدی

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی ادامه داد: دبیرستان معارف در بدو تأسیس در سال 68 با پذیرش 34 دانش آموز آغاز به کار کرد و امروز با حضور 318 دانش آموز به عنوان تنها دبیرستان معارف در استان مشغول به فعالیت است؛ تقاضا برای تحصیل در این مجتمع بیش از این است، اما محدودیت فضای آموزشی این اجازه را نمی‌دهد.

کبیری اضافه کرد: دبیرستان‌های دخترانه علوم و معارف اسلامی هدی وابسته به جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به‌تدریج در شهرهای کرمان، بوانات، کهنوج و رفسنجان نیز تأسیس شد.

وی بیان داشت: دبیرستان بزرگسالان معارف اسلامی نیز که تنها مدرسه بزرگسالان معارف در کشور است، از سال 95 در این مجموعه راه اندازی شد که در همان سال با ثبت نام 13 نفر آغاز به کار کرد، اما امروز 114 دانش آموز به صورت حضوری و غیرحضوری فعالیت آموزشی دارند.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی تصریح کرد: برای تأسیس دبیرستان بزرگسالان معارف اسلامی قدم بزرگی برداشته شد تا شرایط تحصیل برای بانوان ازدواج کرده و همچنین طلابی که بدون دیپلم در حوزه تحصیل کردند فرهم شود.

برنامه‌های مدارس هدی در ایام الله دهه فجر

کبیری در ادامه به فعالیت‌های مدارس هدی در ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: به مناسبت دهه فجر برنامه‌های مختلفی در مدارس مختلف هدی برگزار می‌شود، از جمله ویژه برنامه امیدهای انقلاب در پیش دبستان را داریم، همچنین زنگ انقلاب در همه مدارس نواخته می‌شود.

وی افزود: در این ایام ویژه برنامه یار مهربان با ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس هدی اجرا می‌شود، همچنین معرفی کتاب انقلاب و انس با کتاب، قصه انقلاب و معرفی انقلاب به دانش آموزان و دستاوردهای آن از دیگر برنامه‌های این ایام است.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی، اتوبوس انقلاب و آشنایی با سیر انقلابی در قم را از جمله برنامه‌های این ایام معرفی کرد و گفت: تببین ویژگی‌های نسل انقلاب، دشمن‌شناسی و هویت ملی، روشنگری و معرفی نظام سلطه، تبیین دستاوردهای انقلاب و برگزاری مسابقه چهل از دیگر برنامه‌های ایام الله دهه فجر است،

کبیری عنوان کرد: در این دهه، نشست‌های دختر انقلابی، کرسی‌های هم اندیشی برای مأنوس شدن دانش آموزان با اهل بیت علیهم‌السلام، ارتقای توانمندی دانش آموزان به عنوان ریشه‌های انقلاب، محفل فاطمی، پیام رهبر معظم انقلاب مدظله العالی و برنامه صالحین معارف به تناسب سن دانش آموزان اجرا می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه 245 نفر از دانش آموزان پردیسان در این مجتمع تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: تقاضای مردم پردیسان برای تحصیل فرزندانشان در این مجتمع زیاد است، از سوی دیگر، مشکل فضای آموزشی در این مجتمع وجود دارد که امید است برای رفع این مشکل و تقاضای مردمی چاره ای اندیشیده شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱