بازدید مدیر جامعه الزهرا(س) از مدرسه علمیه طلاب غیر ایرانی

بازدید از مدرسه طلاب غیر ایرانی

در بازدید حجت الاسلام والمسلمین مدنی از مدرسه علمیه طلاب غیرایرانی بر تدوین نظام جامع تربیتی، تهیه تقویم اردویی و اجرای طرح آموزش پژوهش محور در جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی صبح امروز از مدرسه علمیه طلاب غیرایرانی بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی طلاب این بخش آشنا شد.

مدیر جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها)در این بازدید با اشاره به اینکه شورای تخصصی بین‌الملل به زودی تشکیل می‌شود، گفت: همه طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به بخش بین‌الملل جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در این شورا تصویب و اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت نیازسنجی آموزشی برای طلاب بخش بین‌الملل ادامه داد: بر اساس طرح آموزشی طلاب بین‌الملل، کل دنیا به چند منطقه تقسیم، سپس نیازهای هر منطقه احصا می‌شود و دروس اختصاصی مورد نیاز برای هر منطقه تدوین و ارائه می‌شود تا طلاب با خواندن این دروس بخشی از نیازهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تبلیغی‌شان برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی برگزاری اردو را برای روحیه بخشی به طلاب بخش بین‌الملل امری لازم دانست و اظهار داشت: برای اردوها باید یک تقویم‌ سالانه ایجاد کرد تا هم بتوان از فرصت تعطیلات استفاده بیشتری کرد و هم به دروس طلاب آسیب نرسد.

وی با تاکید بر اهمیت دروس اخلاق و ضرورت همفکری برای ارتقای آن در جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) افزود: از اداره کل امور تربیتی خواسته شده نظام جامع تربیتی را تدوین کند تا بر اساس آن برنامه‌های اخلاقی و تربیتی طرح و اجرا شود. البته دروس اخلاق جزئی از این نظام تربیتی است و بقیه مسائل تربیتی هم در آن دیده شده و می‌شود.

مدیر جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به طرح آموزش پژوهش محور اشاره کرد و گفت: این طرح آماده شده است و بناست در سال تحصیلی 98-97 اجرایی شود تا درصدی از دروس در همه سطوح به صورت پژوهش محور ارائه شود. البته اساتید در این طرح باید آموزش ببینند.

در حاشیه این بازدید سرکار خانم ضرابی، مدیر مدرسه طلاب غیرایرانی نیز با اشاره به ضرورت هویت‌بخشی و توجه به راهکارهای انگیزه‌بخشی به طلاب بخش بین‌الملل گفت: با توجه به سطوح مختلف اعتقادی و آگاهی‌های دینی طلاب بین‌الملل، نیازمندی‌های آموزشی مختلفی وجود دارد که باید در سیستم آموزشی آنان دیده شود.

وی افزود: طلاب بین‌الملل برای اخذ مدرک به حوزه نمی‌آیند چراکه می‌توانند در کشورهایشان به بهترین دانشگاه‌ها بروند، آنها برای کسب علوم دینی، افزایش سطح اعتقادات و رفع شبهات پا به حوزه می‌گذارند تا بتوانند بعدها به تبلیغ و تدریس بپردازند از این رو سیستم آموزشی ما باید نیازهای آنها را پاسخگو باشد.

ضرابی ادامه داد: برای آشنایی طلابی که فرصت و توان ورود به سیستم آموزشی جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) را ندارند طرح دوره‌های کوتاه مدت در بخش بین‌الملل ارائه شده است ولی هنوز به سرانجامی نرسیده است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱